2023-03-18, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -big kahuna-
Nästan 20 cm skillnad i axelbredd. Den är verkligen rymlig och luftig den där Zoe
Man kan ju undra hur BAB7, Flat7 och wobbwobb ska försöka bortförklara det här ?

De har tillsammans gått ut hårt med att ZOE är rymligare än det mesta och alla som påpekat det uppenbara felet i påståendet har fått utstå personangrepp och halmgubbar .
Citera
2023-03-18, 09:48
Medlem
Dags att fira! Zoe o jag har nu umgåtts i 1år och kört 2000 problemfria mil ihop. Vilken trevlig bil det är.
Citera
2023-03-18, 10:26
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
https://www.car.info/sv-se/renault/zoe/zoe-2019-17722782/specs
https://www.car.info/sv-se/bmw/5-series/530i-11270553/specs

Takhöjd ZOE 904mm BMW 1034 mm BMW 130mm större

Bredd i axelhöjd ZOE 1 365 mm BMW 1 555 mm BMW 190mm större

Bredd i höfthöjd ZOE 1 384 mm BMW 1 523 mm BMW 139mm större

Kan du berätta för mig på vilket vis din dåligt ihopskruvade mopedbil är rymligare än BMW 5-serie ?

Har BAB7 en egen måttstock? Eller mäts utrymmena med gummiband? Tror BAB7 får backa lite kring sina utsagor. Och mycket annat.
Citera
2023-03-18, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Har BAB7 en egen måttstock? Eller mäts utrymmena med gummiband? Tror BAB7 får backa lite kring sina utsagor. Och mycket annat.

ja typ allt. Möjligtvis att han har rätt om pedalgummina, men troligtvis har han bara ljugit om deras fantastiska kvalitet också.
Citera
2023-03-18, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kadochnikoff
Man kan ju undra hur BAB7, Flat7 och wobbwobb ska försöka bortförklara det här ?

De har tillsammans gått ut hårt med att ZOE är rymligare än det mesta och alla som påpekat det uppenbara felet i påståendet har fått utstå personangrepp och halmgubbar .

Stopp här nu, något sådant har jag aldrig påstått. Zoe är dock tillräckligt rymlig, inget konstigt med det
Citera
2023-03-18, 13:31
Medlem
BAB7s avatar
Jag har kört en BMW 520 kombi 2014 över en hel helg, och upplevde den som som betydligt trängre fram än min ZOE.
Framförallt kände man sig instängd och man satt lågt i bilen, besvärligt insteg ,sämre runt-om-sikt osv.

I ZOE sitter man högre, högt och fint insteg, perfekt runt-om-sikt och man har en härligt luftig och rymlig känsla fram.
Citera
2023-03-18, 13:32
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flat7
Dags att fira! Zoe o jag har nu umgåtts i 1år och kört 2000 problemfria mil ihop. Vilken trevlig bil det är.
Med alla andra moderna bilar förutsätter man att de håller många tusen mil utan problem .

Med ZOE är tydligen 2000 mil utan vare sig motor- eller transmissionsbyte en anledning att fira .

Vi har alla olika standarder för vårt bilägande .
Citera
2023-03-18, 13:34
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Jag har kört en BMW 520 kombi 2014 över en hel helg, och upplevde den som som betydligt trängre fram än min ZOE.
Framförallt kände man sig instängd och man satt lågt i bilen, besvärligt insteg ,sämre runt-om-sikt osv.

I ZOE sitter man högre, högt och fint insteg, perfekt runt-om-sikt och man har en härligt luftig och rymlig känsla fram.

Att bilen inte ligger högt över marken är enbart positivt för både förbrukning och körkänslan. Att du kör runt i en liten mini-tant-SUV är en annan sak. En äkta sedan och kombi är en fördel för oss som är inte så feta och gamla att vi klarar att kliva in i en normal bil.

Intressant att notera att du försöker göra en medveten förskjutning av din argumentation från innerutrymmen (som alla fakta talar emot er Zoe-fanantiker) till att diskutera höjd på insteg.
Citera
2023-03-18, 13:56
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:

Ge upp .
Nyss avfärdade du vad andra mätt med måttband eftersom det inte passade din världsbild , nu försöker du förneka kalla fakta från en välrenommerad bilsajt , enbart baserat på dina "upplevelser" .

Rent objektivt är ZOE en liten skitbil , du sitter på golvet , en normal bredaxlad svensk får vrida sig som en cirkusakrobat för att trixa sig in , axlarna tar i överallt , den är nervös i farter över 70 jämfört med andra bilar men det gör inte så mycket eftersom motorn är så klen att man inte gärna försöker köra fortare med den .

Du får gärna visa upp din ZOE för världspressen , den verkar ju vara ett unikt exemplar som är av en helt annan storlek än alla de andra ZOE-bilarna som Renault tillverkat .

En blivande samlarbil ?
Citera
2023-03-18, 14:56
Medlem
Citat:
Rent objektivt är ZOE en liten skitbil , du sitter på golvet , en normal bredaxlad svensk får vrida sig som en cirkusakrobat för att trixa sig in , axlarna tar i överallt , den är nervös i farter över 70 jämfört med andra bilar men det gör inte så mycket eftersom motorn är så klen att man inte gärna försöker köra fortare med den .

Jag antar att du mest trollar för att göra Zoe-anhängare upprörda, men det är väl onödigt att dra argument ur tomma luften.

Zoe är en liten bil, vilket såklart inte passar alla. Baksätet är nog inget de flesta vuxna skulle vilja tillbringa några längre färder i. Men i framsätet har jag verkligen aldrig upplevt att det skulle vara det minsta trångt. Man får nog vara rejält bred om det ska vara ett nämnvärt problem. När jag kollade runt bland utbudet av småbilar var rymligheten i framsätet ett viktigt kriterium.

Och vad menar du med nervös över 70? Jag har aldrig märkt något som helst problem att brumma runt på motorväg i min Zoe. Det känns mjukt och fint.
Citera
2023-03-18, 15:11
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ge upp .
Nyss avfärdade du vad andra mätt med måttband eftersom det inte passade din världsbild , nu försöker du förneka kalla fakta från en välrenommerad bilsajt , enbart baserat på dina "upplevelser" .

Du får gärna visa upp din ZOE för världspressen , den verkar ju vara ett unikt exemplar som är av en helt annan storlek än alla de andra ZOE-bilarna som Renault tillverkat .

En blivande samlarbil ?
Du bevisade just att du aldrig suttit i en ZOE.
Tack för den information.

ZOE är nämligen motsatsen till vad du påstår.
I ZOE sitter man högt, insteget är högt och väl tilltaget, dörrarna har stor öpningsvinkel och man går in och ut ur en ZOE betydligt lättare än i de flesta andra bilar.

Att ZOE är klippstabil i höga hastigheter är också något som flera andra Zoe-ägare har vittnat om i tråden.

Jag diskuterar gärna, men då ska vi också hålla oss till sanningen.
Citera
2023-03-18, 16:02
Medlem
Citat:
Du bevisade just att du aldrig suttit i en ZOE.
Tack för den information.

ZOE är nämligen motsatsen till vad du påstår.
I ZOE sitter man högt, insteget är högt och väl tilltaget, dörrarna har stor öpningsvinkel och man går in och ut ur en ZOE betydligt lättare än i de flesta andra bilar.

Att ZOE är klippstabil i höga hastigheter är också något som flera andra Zoe-ägare har vittnat om i tråden.

Jag diskuterar gärna, men då ska vi också hålla oss till sanningen.

Läsa specarna räcker för att aldrig vilja provsitta en (även om jag både suttit och kört)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in