Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-03, 21:17
  #1
Medlem
tjena,

köpte dåligt gatutjack härom veckan. När jag skulle sova/tända av dag 2 av ett sammanlagt intag på bara ca 0,6g märkte jag att jag knappt fick någon luft alls när jag andades. Så jag lade handen på bröstet för att känna av min puls och hjärtat slog knappt vilket var konstigt för jag hade dratt en lina ca 2-3 timmar innan. Iallafall så reste jag mig upp panikartat för att öppna alla mina fönster och hitta min lur för att ringa 112 men hittade den inte. Då fick jag ett sjuåtahelvete adrenalinpåslag och hjärtat gick från 0 till 500 på ett ögonblick och jag fick massa muskelryckningar och typ avdomningar som att jag var påväg att bli medvetslös. Detta lugnade ner sig efter ett tag och mitt hjärta övergick till en riktigt ojämn och obehaglig puls i några timmar. Tog säkert 15 timmar innan det återgick till normal vilopuls.

då detta inte är något normalt fenomen från tjack så misstänker jag att det var utbankat med någon farlig substans att kombinera med, men kan verkligen inte lägga fingret på vad.

Eller är detta något ni vart med om på en så liten dos?

vet hur fucking dumt det var att ens köpa det från någon man inte vet. också att jag inte kallade på hjälp eller lade in mig på sjukhus. Kändes verkligen livsfarligt, kunde säkert dött om jag tagit mer.

ska inte svartmåla droger för att det är jag som använde de på ett efterblivet sätt.
men tänk på vad fan ni gör asså. jag själv gör slut med drogerna, inget snack om saken.
var rädda om er!
Citera
2018-05-03, 23:48
  #2
Medlem
SYSTEMexes avatar
Har bara upplevt att andningen kan bli hackig men det pga att kroppen har ångest. Du fick troligtvis något riktigt dåligt.

Skicka polisen på din kran
Citera
2018-05-04, 00:54
  #3
Medlem
Bluepants avatar
Tända av på flera dagars race på smutstjack utan benso.. Japp det är då man är säker på att man ska dö.
Citera
2018-05-04, 03:24
  #4
Medlem
MonkeyMens avatar
låter som det var bankat med MDA (rätta mig någon om jag har fel) eller att du fick en helvetes snetändning (mer troligt) eftersom du antagligen inte kände tilltro till skiten du köpte utan förtroende för din kran osv (enklare att bli nojjig och snetända då)
gatuknark brukar sällan vara bra, hur desperat man ibland är, blir det oftast inte värt det.
Citera
2018-05-04, 06:13
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SYSTEMexe
Har bara upplevt att andningen kan bli hackig men det pga att kroppen har ångest. Du fick troligtvis något riktigt dåligt.

Skicka polisen på din kran

Det tänkte jag på. men har inget nummer att referera till. bara att det var en utländsk man men det säger inte så mycket...
Citera
2018-05-04, 08:58
  #6
Medlem
MissionFuckeds avatar
låter som en klassisk panikattack, ta det lugnt och drick några öl så brukar de gå bättre och sova :-)
Citera
2018-05-04, 12:59
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissionFucked
låter som en klassisk panikattack, ta det lugnt och drick några öl så brukar de gå bättre och sova :-)

ja låter verkligen som en panik attack alternativt att tjacket var utbankat med någon pv analog. ett par bensos hade nog hjälpt!

själv tar jag aldrig tjack om jag inte har någon stess10a eller dylikt för undvika just sånt här
Citera
2018-05-04, 21:07
  #8
Medlem
EchoesOfSilences avatar
Det slutar faktiskt aldrig att förvåna ens det egna jaget, hur nära sammanknutet det psykiska måendet är med det fysiska. Man glömmer bort att vårt sinne och vår kropp är en singulär enhet. Vi är inte separerade från varandra, utan intregrerade med varandra.

Med andra ord är jag övertygad om att ditt månde åtminstone delvis bottnade i psykologiska åkommor. Efter centralstimulantia mår man inget vidare, vilket ofrånkomligen sätter sina spår. Ställer man sedan detta i samma hörna som dåligt matintag, undermålig vätskekonsumtion, dålig sömn och ökad hjärt- och pulsrytm är inte paniken särskilt långt borta; faktum är att paniken väntar redan runt nästa huskant som ditt inre är på väg att vandra mot i sökandet efter ro och harmoni.

De bästa verktygen för att nästintill tillintetgöra paniken att använda är mer eller mindre sådan ting som är biologiskt elementära delar för samtliga människors överlevnad:
- Mat och vätska! (Viktigast av allt! Att dricka 75-100 cl rent vatten inom loppet av två timmar när det var som värst upplevde jag avsevärt sänkte mina hjärtslag.)
- En vitamin- och mineraltablett (framför allt om du hållit på en tid eller om du i övrigt dricker mycket alkohol.)
- Vila/sömn.
- Sysselsättning (lugna promenader är utomordentliga här.)
- Vetskap om att det är tillfälligt och övergående. Den här punkten handlar kort och gott om att vara medveten om att kroppen är i en omställningsprocess och håller på att försöka återställa balansen till det normala igen. Försök att tänka: ”Det är inte symtom på att någonting är fel som känns, utan det som känns är kroppens arbete med att göra allt normalt igen”.
- I undantagsfall smådoser bensodiazepiner eller alkohol.

Naturligtvis - om det är ställt utom rimligt tvivel att någonting på riktigt är allvarligt fel - ska man inte tveka på att ringa efter hjälp. Däremot ska man ha i åtanke när det framför allt handlar om centralstimulantia att majoriteten känslor kan sägas ha sin grund i någon av de följande två indelningarna: a) misskött kost/vätska/sömn, b) psykiska symtom som endera skapar eller förvärrar redan existerande fysiska känningar.

Ta det lugnt och var försiktig!
Citera
2018-05-04, 22:04
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MonkeyMen
låter som det var bankat med MDA (rätta mig någon om jag har fel) eller att du fick en helvetes snetändning (mer troligt) eftersom du antagligen inte kände tilltro till skiten du köpte utan förtroende för din kran osv (enklare att bli nojjig och snetända då)
gatuknark brukar sällan vara bra, hur desperat man ibland är, blir det oftast inte värt det.

Vad får dig att tro att det är MDA? MDA har inte direkt dom effekter TS beskriver. MDA Är ungefär som MDMA fast något mer hallucinogent.
Stor mängd MDA och du kommer få hallisar, men det beskriver ju ej TS. Visst hjärtstop eller stroke kan existera om du överdoserar. Men det är ju ingen hjärtattack eller hjärtstopp TS fått iaf. Ingen stroke heller för den delen. Ökad hjärtrytm får man väl också, men vid såna doser skulle TS lätt haft hallucinationer. Tar du en rejäl mängd MDMA så kommer även kroppen få det att bli en del MDA.

Ont: Jag skulle säga att det kanske rör sig om en panikattack eller något i den stilen.
__________________
Senast redigerad av Dobelol 2018-05-04 kl. 22:09.
Citera
2018-05-05, 17:05
  #10
Medlem
Tack för alla bra och genomtänkta svar!

har rätt mycket erfarenhet när det kommer till panikattacker. det är ett släktdrag som jag också har fått. har lärt mig från läkare olika metoder att hantera panikångest och inte tappa kontrollen men denna gav sig inte hur mycket jag än försökte att fokusera helt på andning osv. utan jag gick bara mer och mer mot att förlora medvetandet. till sist tänkte jag, dör jag så får det vara så i samband att det lugnade sig.
men får tillägga att det var mycket likt en panikattack.

hur som helst brukar kroppen återgå till normalt ganska snabbt efter att det går över men det var den helt ojämna pulsen efteråt som fick mig att undra. kan ha varit något neråt i tjacket som bara väntade att få kicka in.

på tal om hallisar så lät saker annorlunda. bilar utanför fönstret lät som en läktare på en fotbollsmatch och allting såg lite mer digitalt ut. tror det kan vara lite paranojja från sömnbrist eller nåt.
Citera
2018-05-17, 07:48
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EchoesOfSilence
Det slutar faktiskt aldrig att förvåna ens det egna jaget, hur nära sammanknutet det psykiska måendet är med det fysiska. Man glömmer bort att vårt sinne och vår kropp är en singulär enhet. Vi är inte separerade från varandra, utan intregrerade med varandra.

Med andra ord är jag övertygad om att ditt månde åtminstone delvis bottnade i psykologiska åkommor. Efter centralstimulantia mår man inget vidare, vilket ofrånkomligen sätter sina spår. Ställer man sedan detta i samma hörna som dåligt matintag, undermålig vätskekonsumtion, dålig sömn och ökad hjärt- och pulsrytm är inte paniken särskilt långt borta; faktum är att paniken väntar redan runt nästa huskant som ditt inre är på väg att vandra mot i sökandet efter ro och harmoni.

De bästa verktygen för att nästintill tillintetgöra paniken att använda är mer eller mindre sådan ting som är biologiskt elementära delar för samtliga människors överlevnad:
- Mat och vätska! (Viktigast av allt! Att dricka 75-100 cl rent vatten inom loppet av två timmar när det var som värst upplevde jag avsevärt sänkte mina hjärtslag.)
- En vitamin- och mineraltablett (framför allt om du hållit på en tid eller om du i övrigt dricker mycket alkohol.)
- Vila/sömn.
- Sysselsättning (lugna promenader är utomordentliga här.)
- Vetskap om att det är tillfälligt och övergående. Den här punkten handlar kort och gott om att vara medveten om att kroppen är i en omställningsprocess och håller på att försöka återställa balansen till det normala igen. Försök att tänka: ”Det är inte symtom på att någonting är fel som känns, utan det som känns är kroppens arbete med att göra allt normalt igen”.
- I undantagsfall smådoser bensodiazepiner eller alkohol.

Naturligtvis - om det är ställt utom rimligt tvivel att någonting på riktigt är allvarligt fel - ska man inte tveka på att ringa efter hjälp. Däremot ska man ha i åtanke när det framför allt handlar om centralstimulantia att majoriteten känslor kan sägas ha sin grund i någon av de följande två indelningarna: a) misskött kost/vätska/sömn, b) psykiska symtom som endera skapar eller förvärrar redan existerande fysiska känningar.

Ta det lugnt och var försiktig!

Så bra och proffsigt skrivit, dags att ge ut en bok?
Citera
2018-05-18, 09:41
  #12
Medlem
EchoesOfSilences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KuFi
Så bra och proffsigt skrivit, dags att ge ut en bok?

Tack för dina ord!

Att få en bok publicerad någon gång i livet ser jag som ett mål värt att sträva mot - innehållet och texten i sig däremot måste först tecknas ned och bli till någonting värt att lyssna på.

Till dess bistår jag med min hjälp så gott som jag kan på detta anonyma forum.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback