När börja vi prata om diktatur? Men håller med jag hade inte heller velat leva i min diktatur.
Citat:
Oliktänkande? Ne? Lika gärna vara falska? Ne? Att den åtalade inte kommer i kontakt med vem vittnet, yup.Försök läsa vad som faktiskt står, att ett vittne ska vara tillräckligt trovärdigt för att kunna vara anonym.
Ja, antingen det eller så börjar man faktiskt döma människor som är skyldiga. Något behöver göras, detta är som sagt bara tankar. Du kan gärna säga vad dina lösningar skulle bestå av istället.
Citat:
Jasså? Har du något exempel? Kanske kan du berätta lite mer ingående på hur du fick denna insyn.
Citat:
Jo, det räcker för minsta tvivel att få en friande dom. Men det är okej vi har inte samma syn här.
Citat:
Tycker att du har helt fel. Berätta gärna varför du har detta intryck. Något speciellt fall du tänker på?
Citat:
Som sagt, tycker att man ska kunna få medlen till att motbevisa ifall domen döms med tvivel.
Citat:
Utöver detta borde inte endast vittnen som har koppling till brottsoffer godkännas som tillräcklig bevisning utan vittnen som har koppling till brottsoffer deras vittnesmål borde alltid behövas styrkas av teknisk bevisning eller andra oberoende vittnen.
Idag kan folk fällas i domstol genom att ”brottsoffret” hittar på en historia och kallar 2 kompisar som vittnen som ljuger. Ingen övrig bevisning.
Ja det händer att folk gör sådant här det har hänt flera gånger att personer blivit påkomna med falska polisanmälningar.
Straffen för detta borde höjas så att det är lika högt straff som den man anmälde riskerade att utsättas för.
Idag kan folk fällas i domstol genom att ”brottsoffret” hittar på en historia och kallar 2 kompisar som vittnen som ljuger. Ingen övrig bevisning.
Ja det händer att folk gör sådant här det har hänt flera gånger att personer blivit påkomna med falska polisanmälningar.
Straffen för detta borde höjas så att det är lika högt straff som den man anmälde riskerade att utsättas för.
Detta kan jag hålla med om till en viss del.
Senast redigerad av Paradoxumb 2018-05-03 kl. 00:32.
Senast redigerad av Paradoxumb 2018-05-03 kl. 00:32.