• 1
  • 2
2018-05-02, 19:39
Medlem
Hela mitt liv har ja varit pinn smal Jag har alltid fått höra att det kommer när jag blir äldre att jag blir tjockare o nu är jag 18 Och Väger drygt samma som ja gjorde för 2 år sedan jag är 179 lång och väger 54 drygt det spelar ingen roll hur mycket jag äter för jag är glad i mat jag går ändå inte upp i vikt sedan så skiter jag som en häst också, Min farsa I min ålder var mycket kraftig byggd Så undrar Om ja kan ha nån sjukdom eller något sånt?
Citera
2018-05-02, 19:42
Medlem
Nykulas avatar
Du har förmodligen en bra ämnesomsättning, var glad för det
Citera
2018-05-02, 19:43
Medlem
Har du försökt göra något åt din vikt??
När folk pratar om att du blir tjockare, då pratar dom upp mot 30 års åldern när allt sätter sig på magen och man rör på sig alldeles för lite...

När du pratar om att du äter hur mycket som helst, tvivlar jag starkt på.. Pröva räkna dina kalorier så lär du se, säkert bara godis å snabbmat du trycker i dig.. Ät nyttigt så går du upp till normal vikt..

Sen det viktigaste av allt.. Du måste träna.
Citera
2018-05-02, 19:52
Medlem
du har antagligen näringsupptagningsproblem.
Citera
2018-05-02, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noccofocus
Har du försökt göra något åt din vikt??
När folk pratar om att du blir tjockare, då pratar dom upp mot 30 års åldern när allt sätter sig på magen och man rör på sig alldeles för lite...

När du pratar om att du äter hur mycket som helst, tvivlar jag starkt på.. Pröva räkna dina kalorier så lär du se, säkert bara godis å snabbmat du trycker i dig.. Ät nyttigt så går du upp till normal vikt..

Sen det viktigaste av allt.. Du måste träna.
Roligt att du säger allt detta för jag går o tränar och jag äter nyttig mat.
Citera
2018-05-02, 19:57
Medlem
Likadan som dig, minns att jag käkade ca 30 000 kalorier på tre dagar för inte så länge sedan, normalt ligger jag på säkert minst 4000 kalorier/dag i snitt händer inte så mycket. MEN, det finns tre saker som faktiskt hjälper mig att bli större och det är, 1. Nofap, absolut viktigaste skulle jag säga - bara googla på before and after pics on nofap om du vill se taniga killar som blivit så mycket större efter nofap. 2. Rawfood bl.a. musli, diverse frön och kärnor etc. (om du fullkomligt hatar rawfood råder jag dig att köpa enzymtillskott då rawfood innehåller mycket enzymer till skillnad från varm mat, och enzymer är viktigt för att kroppen ska kunna tillgodose sina celler den näring du får i dig) och 3. Serious Mass/Optimum Mass eller annan bra gainer. Tas fördelaktigt efter träning. En portion innehåller minst 600 BRA kalorier tror jag det är. Sen drick vatten också, inte för mycket men absolut inte för lite. Vatten är jätteviktigt.
Citera
2018-05-02, 19:57
Citat:
Ursprungligen postat av rallerallee
Ät onyttig mat. Tryck i dig pizza och hamburgare och liknande. Om det viktigaste för dig är att gå upp i vikt, d.v.s.
Citera
2018-05-02, 20:07
Medlem
Jag och TS har till skillnad från majoriteten ett omvänt viktproblem vilket (nästan) alla är avundsjuka på. "Vilken tur du har då" får man ofta höra. Men hur roligt är det när man skäms över att stoppa in skjortan innanför byxorna och man ser ut som ett svältoffer? Svårt att hitta kläder som sitter snyggt på kroppen då proportionerna är helt galna! Och hur många tjejer/kvinnor kan i ärlighetens namn säga att spinkiga/magra killar är snygga?
Jag har en likadan ämnesomsättning som TS. För ungefär 10 år sedan vägde jag 64kg på 187cm (är 36år idag). Jag likasom TS åt allt och mycket, men inget hände. Testade under en period att dricka gainer utan resultat.
Så den enda lösningen för mig att gå upp i vikt är träning, idag har jag lyckats jobba upp mig till drygt 85kg.
Så din lösning TS är att börja gymma! Det är förbaskat roligt i början då vikten ökar snabbt.

/Java
Citera
2018-05-02, 20:11
Medlem
Enzymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Ät onyttig mat. Tryck i dig pizza och hamburgare och liknande. Om det viktigaste för dig är att gå upp i vikt, d.v.s.

Detta! Är alltid skeptisk när folk påstår att de inte kan gå upp i vikt. Ofta äter de inte så mycket som de tror. 5 dl grädde kan man lätt få i sig om dagen till exempel utöver det man redan äter. Går man inte upp med ett överskott på ca 1000 kcal om dagen så är det fel.
Citera
2018-05-02, 20:13
Medlem
HBTKuks avatar
Vänta tills du är 25-30 så börjar kilona sätta sig. Tills det händer får du fortsätta äta mycket. Är du säker på att du verkligen äter så mycket som du tror?

Mycket smör och grädde i maten är fina grejor.
Citera
2018-05-02, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rallerallee

Det är bra, för jag har varit i samma sits som dig, varit pinnsmal tills jag var 20år..
Men du äter inte tillräckligt, du ligger på kaloriunderskott därefter så ger din träning ingenting..
Du måste verkligen sätta dig ner och se över hur mycket du äter.
Äta onyttigt ger ingenting (godis, pizza)

Jag sa samma sak "jag äter hur mycket som helst" tills man verkligen räkna ut hur lite det egentligen var..

Sen träna riktigt tunga styrkepass, då kommer aptiten också, så helt plötsligt är du mitt inne i en bulk-kur.
Köp exempelvis detta:
https://butik.tyngre.se/Kosttillskott/Massa-Kladdkaka
Kasta in Kreatin på det också. Om du klarar av det, dra i dig en shot (6cl eller varfi mängd) rapsolja exempelvis för energin. För varje morgon och kväll.
Senast redigerad av Noccofocus 2018-05-02 kl. 20:22.
Citera
2018-05-02, 20:23
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Detta! Är alltid skeptisk när folk påstår att de inte kan gå upp i vikt. Ofta äter de inte så mycket som de tror. 5 dl grädde kan man lätt få i sig om dagen till exempel utöver det man redan äter. Går man inte upp med ett överskott på ca 1000 kcal om dagen så är det fel.

Kan bara instämma på det - samma sak som folk (läs: fruntimmer) som hävdar att de inte kanner i vikt (och skyller på mediciner, gener, abnorm ämnesomsättning, Jehovas och vad fan som helst). Har haft flertalet bekanta som stått just där - och sedan efter att "jag lagt mig i" och mer eller mindre pedantiskt tvångsloggat deras kostintag och kaloriförbrukning/motion under en dryg veckas tid - ja då har de stått där som fågelholkar efteråt. "Vaaaa? Äter jag verkligen sååååå mycket/lite?!? Det trodde jag inte! "
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in