2018-05-02, 14:50
Medlem
Hej,

Skulle överföra pengar till en polare ifrån Swedbank till Nordea och trodde han hade personkonto, alltså sitt personnummer som bankkonto men det hade inte. Kommer pengarna studsa tillbaka till mig om några dagar?
Citera
2018-05-02, 14:59
Medlem
Vassili Zaitsevs avatar
Något liknande hände mig för många år sen. Nu är minnet grumligt kring alla detaljer, men jag tror personen fick ett brev hem med en slags värdeavi på summan. Se länken nedan:

https://www.kassagirot.se/tjanster/losa-in-vardeavier/

Men det var som sagt var några år sen och man kanske gör saker på ett annat sätt nu.

Mitt bästa tips: Kontakta Swedbank kundtjänst, 0771-22 11 22.
Citera
2018-05-02, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vassili Zaitsev
Något liknande hände mig för många år sen. Nu är minnet grumligt kring alla detaljer, men jag tror personen fick ett brev hem med en slags värdeavi på summan. Se länken nedan:

https://www.kassagirot.se/tjanster/losa-in-vardeavier/

Men det var som sagt var några år sen och man kanske gör saker på ett annat sätt nu.

Mitt bästa tips: Kontakta Swedbank kundtjänst, 0771-22 11 22.

Läste detta

"Om pengarna når fram till banken men mottagarkontot till exempel är avslutat så återförs pengarna till ditt konto. Du får inget meddelande om detta." på Swedbanks hemsida.
Citera
2018-05-02, 18:17
Medlem
Vassili Zaitsevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugnare
Läste detta

"Om pengarna når fram till banken men mottagarkontot till exempel är avslutat så återförs pengarna till ditt konto. Du får inget meddelande om detta." på Swedbanks hemsida.

Se där. Det stod alltså på bankens sida. Strålande. Då får du bara vänta och se. Hur länge vet ingen. Det går ju tämligen blixtsnabbt att bli av med pengar på kontot. Däremot att få tillbaka pengarna tar alltid tid.

Nästa gång kollar du noga upp kontonummer alternativt använder swish.
Citera
2018-05-02, 22:53
Medlem
Eko-nomens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugnare
Hej,

Skulle överföra pengar till en polare ifrån Swedbank till Nordea och trodde han hade personkonto, alltså sitt personnummer som bankkonto men det hade inte. Kommer pengarna studsa tillbaka till mig om några dagar?

Citat:
Se där. Det stod alltså på bankens sida. Strålande. Då får du bara vänta och se. Hur länge vet ingen. Det går ju tämligen blixtsnabbt att bli av med pengar på kontot. Däremot att få tillbaka pengarna tar alltid tid.

Om kontot existerar (vilket är tämligen vanligt) så fastnar pengarna där. I annat fall har du pengarna tillbaka senast bankdagen efter överföringen gjordes.
Citera
2018-05-03, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eko-nomen
Om kontot existerar (vilket är tämligen vanligt) så fastnar pengarna där. I annat fall har du pengarna tillbaka senast bankdagen efter överföringen gjordes.

Citat:

Kontot existerade inte och fick tillbaka pengarna nu. Tack ändå!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in