• 1
  • 2
2018-05-01, 17:28
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/s...er-storbranden

Citat:
En 26 våningar hög byggnad i centrala São Paulo har kollapsat efter en brand.

Det handlar om en tidigare kontorsbyggnad som utrymdes för sju år sedan och som sedan dess har bebotts av ockupanter.

Syns tydligt att byggnaden tokrasar på samma sätt som World Trade Center. Jet fuel can't melt steel beams? Myth busted...

Frågor på detta?
Citera
2018-05-01, 17:36
Medlem
Luxuss avatar
Så praktiskt...fast att Ett höghus rasar av en brand säger ju inte så mycket. Finns ju väldigt många bränder som InTe resulterat i kollaps
Citera
2018-05-01, 17:36
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barnstol2018

Syns tydligt att byggnaden tokrasar på samma sätt som World Trade Center. Jet fuel can't melt steel beams? Myth busted...

Frågor på detta?

Har du någon teknisk information om byggnadens material och utformning ?

Om din teori stämmer, bara sådär, så borde väl greenfell tower som brann i London 2017 säckat ihop också ?
Citera
2018-05-01, 17:44
Medlem
Citat:

Frågor på detta?

Det rasar på samma sätt som WTC byggnad 7, men inte som de två WTC tornen, som kollapsade uppifrån och ner. Väldigt intressant dock att se hur ett hus kollapsar på detta sätt, vilket ökar tilltron till den officiella WTC utredningen.
Citera
2018-05-01, 17:49
Medlem
Hur kan TS jämföra med en byggnad som stått tom i sju år?
Vem vet vad som hände under dessa sju år med byggnaden?
Varför övergavs den överhuvudtaget? Kan det vara så att den var uttjänt redan för sju år sedan?

Värdelös jämförelse.
Citera
2018-05-01, 18:01
Medlem
tomchis avatar
Eller så var det här också kontrollerad demolering 😉
Citera
2018-05-01, 18:20
Medlem
Citat:

Frågor på detta?
Som att MSM skulle visa något som går emot den officiella versionen av 9/11.
Varningsflagga!
Citera
2018-05-01, 18:32
Medlem
Gosifs avatar
Tror inte många anser hur mkt fönster det fanns i wtc, när planen åkte in var det inte konstigt det såg lustigt ut
Citera
2018-05-01, 18:50
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weallknowit
Det rasar på samma sätt som WTC byggnad 7, men inte som de två WTC tornen, som kollapsade uppifrån och ner. Väldigt intressant dock att se hur ett hus kollapsar på detta sätt, vilket ökar tilltron till den officiella WTC utredningen.
Nu är jag inte så insatt i detta, men nog rasar det på samma viss som WTC tornen? WTC hade X antal våningar med X antal ton ovan för sig som inte höll resten av tornen på plats. När det bärande stålverket blide demolerade, så fanns inget som kunde hålla dessa ton på plats. Så det rasade precis TS exempel gör.. eller jag har missat något?
Citera
2018-05-01, 22:10
Moderator
Konspirationer och alternativa teorier --> 911
Rubrik justerad till en mer sansad version, texten "9/11 DEBUNKED!!!" borttagen.

/Moderator
Senast redigerad av gason 2018-05-02 kl. 07:23.
Citera
2018-05-01, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomchi
Eller så var det här också kontrollerad demolering 😉

För att användas som "bevis" att höghus som brinner faktiskt kan rasa exakt som en kontrollerad demolering.

Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Tror inte många anser hur mkt fönster det fanns i wtc, när planen åkte in var det inte konstigt det såg lustigt ut

Har du varit uppe i WTC? Jag har. Jag har foton på glaset och jag har foton på stålbalkarna.

Det man reagerar på är hur vingarna skär genom stålbalkarna. Inte glasen. Tittar man på hur flygplan demoleras när de krockar med fåglar så inser man att vingar aldrig kan skära genom stål. Tanken är befängd.
Citera
2018-05-01, 23:00
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
För att användas som "bevis" att höghus som brinner faktiskt kan rasa exakt som en kontrollerad demolering.

Har du varit uppe i WTC? Jag har. Jag har foton på glaset och jag har foton på stålbalkarna.

Det man reagerar på är hur vingarna skär genom stålbalkarna. Inte glasen. Tittar man på hur flygplan demoleras när de krockar med fåglar så inser man att vingar aldrig kan skära genom stål. Tanken är befängd.

Flygplan som krockar med fåglar kan få motorn eller täckplåtar förstörda - det är något helt annat än de kraftiga bärande elementen som utgör flygplanets inre..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in