2018-05-01, 16:56
Medlem
Dexters avatar
Som sagt, jag håller på att byta bank och har fått huset värderat och har en hel del marginal att låna upp lite extrapengar. En del ska gå till underhåll och förbättringar och så tänkte jag även lägga in en MC. Hur ärlig ska/kan man vara mot banken. Bryr dom sig vad jag ska använda pengarna till eller kan jag tala om att en del ska gå till MC:n? Har nämligen hittat drömhojen och vill ha loss pengarna väldigt snabbt. Det verkar vara lite långdraget att flytta lånen på huset till den nya banken.

Vad säger ni? Kan det bli tvärstopp om jag säger att jag behöver pengarna den här veckan till en hoj?
Citera
2018-05-01, 17:06
Medlem
holmiums avatar
Varför köper du inte hoj du har råd med istället ? Låna på kåken till en båge känns inte som det bästa investeringsrådet om man säger så.....även om vårsolen skiner.
Citera
2018-05-01, 17:08
Medlem
Strular dom med simpla 100 000 så ska du inte ha den banken..
Dom lever för höge farao på dyra räntor mens insättande får en LÅNG näsa..
Citera
2018-05-01, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dexter
Som sagt, jag håller på att byta bank och har fått huset värderat och har en hel del marginal att låna upp lite extrapengar. En del ska gå till underhåll och förbättringar och så tänkte jag även lägga in en MC. Hur ärlig ska/kan man vara mot banken. Bryr dom sig vad jag ska använda pengarna till eller kan jag tala om att en del ska gå till MC:n? Har nämligen hittat drömhojen och vill ha loss pengarna väldigt snabbt. Det verkar vara lite långdraget att flytta lånen på huset till den nya banken.

Vad säger ni? Kan det bli tvärstopp om jag säger att jag behöver pengarna den här veckan till en hoj?
Antar att banken kommer kräva att du ska uppfylla de nya kraven för lån för hela lånet om du kör igång husbankomaten. Men om du klarar de kraven, så borde det nog gå bra. Lycka till med hojen!
Citera
2018-05-01, 19:35
Medlem
Dexters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
Varför köper du inte hoj du har råd med istället ? Låna på kåken till en båge känns inte som det bästa investeringsrådet om man säger så.....även om vårsolen skiner.

Huset är mitt kapital....

Citat:
Ursprungligen postat av makumba
Strular dom med simpla 100 000 så ska du inte ha den banken..
Dom lever för höge farao på dyra räntor mens insättande får en LÅNG näsa..

Ungefär så tänker jag också!!
Citera
2018-05-01, 19:41
Medlem
Dexters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weallknowit
Antar att banken kommer kräva att du ska uppfylla de nya kraven för lån för hela lånet om du kör igång husbankomaten. Men om du klarar de kraven, så borde det nog gå bra. Lycka till med hojen!

Inga problem!! Tack, ska bli coolt med en HD!!!
Citera
2018-05-01, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dexter
Inga problem!! Tack, ska bli coolt med en HD!!!

Det var länge sedan en HD var cool. Nu verkar det mest vara välbärgade 60-åringar som kör det märket och tror att de är något slags rebeller...

Är det klokt att köpa komsumtionsvaror som MC genom att låna pengar på minst 30 år? MC:n är ju borta om 5 - 10 år, men lånet består.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in