Citat:
Ursprungligen postat av
Redax
Ja, visst har du en agenda. Du ljög nyss om att S skulle vara favoriserat. Du hänvisade till en undersökning som inte ger stöd för det. Du medger också i efterhand att S inte har starkt stöd bland journalister. Så varför ljuger du? Jo, för att du har en politisk agenda. Det är relevant och ingen härskarteknik.
Att faktiskt skildra något som händer är inte partiskt i sig. Endast om en allsidig rapportering uteblir, så att enskilda händelser inte kan tolkas korrekt, kan det sammantaget brista i saklighet, dock ej opartiskhet.
Jag har inte ljugit om något - det är uppenbart att S favoriseras av den länkande artikeln, och att den saknar grundläggande källkritik, som exempelvis en jämförelse vad andra partier vill, eller hur mycket pengar det i realiteten blir för den genomsnittlige mottagaren av detta budskap.
En alternativ och mer saklig rapportering hade varit:
Citat:
Ursprungligen postat av Detta får du inte läsa på svt.se
1 maj - Stefan Löven besöker ett äldreboende i Södertälje
Där presenterar han ett förslag om höjda pensioner. Enligt (S) kan det ge upp till 600kr mer. Detta bör jämföras med andra partier (med mer info till detta). Vidare bör det göras tydligt att medelpensionären snarare får 300 kronor innan skatt, och att det i vissa fall kan leda till minskat bostadsbidrag
Det är fritt fram att välja hur du formulerar dig, men jag ser inte hur vinner på att kalla mina inlägg för "propaganda".
Det är ganska uppenbart att få andra partier skulle få en liknande artikel utan mothugg, och du ignorerar helt min jämförelse med hur idiotiskt det vore att låta NMR få ett "refereat" den 30 november.
Allt på svt.se är inte dåligt - men det här är en osaklig artikel som bidrar till SVTs opartiskhet. På SVT kan man ställa andra krav än på andra medier - det borde inte finnas någon tveksamhet om deras opartiskhet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Redax
Jag förstår att du gärna ser att jag skriver någon annanstans och lämnar din propaganda i fred. Det tänker jag göra också, men bara för att jag har annat att göra och har sagt vad som är av betydelse.
Du får gärna stanna kvar i tråden. Det alternativa trådförslaget var allvarligt menat - jag tycker det är ett intressant ämne, och din ingång är diametralt motsatt min om du anser att SVT "problematiserar deras valfläsk" (och "deras" antar jag är S?). Jag tycker absolut det ämnet är värt en egen tråd - oavsett om du stannar kvar i den här tråden eller inte.