Citat:
Ursprungligen postat av
Milovina
Jag har läst en del om den vidriga segerfest som ryssarna ägnade sig när kriget tog slut 1945. De tyska kvinnor som vittnat om sina upplevelser har hemska och nästan helt otrovärda historier. Läste om en kvinna som under en natt blivit våldtagen av 23 sovjetiska soldater, en efter en, senare fick man sy ihop henne på sjukhuset. Sammanlagt tror man att ca 2 Milj tyskar blev våldtagna, men mörkertalen är höga för kvinnorna skämdes och vågade inte anmäla våldtäkterna.
I flertalet berättelser så är det några detaljer som jag funderat på. Kvinnorna var mest rädda för de soldater som hade ett mongoliskt utseende, med sneda ögon som flera tyska kvinnor beskrev dem.
Nu till min fundering, fanns det möjligtvis några belägg för detta?
Jag kan inte låta bli att dra paralleller till alla de afghanska män som är grovt överrepresenterade i den svenska våldtäktsstatistiken.
Nej det är inte samma sak.
1945 så hade nästan varannan kvinna i åldern 15-45 blivit våldtagen någon gång. Det är alltså typ flera hundra tusen per år om inte nära miljonen. I Sverige sker det kanske 50-500 våldtäkter av afganer per år. Illusionen och problemet är att du inte kan hantera informationen på rätt sätt.
Gör du en hemsida som gör en nyhet av varje våldtäkt som sker, ca 3000 per år i Sverige. Så kommer varenda kotte som är trogen läseare av den hemsidan tro att det lurkar våldtäktsmän runt varje knut. Du skulle ju totalt bomba dina läsare med våldtäktsnyheter, 9st per dag.
Du blir manipulerad.
Sen att du tar upp något extremt grovt fall och använder det som någon typ av praxis är bara löjligt och en argumentativ fallasi. Men det är rätt vanligt i dina kretsar att man gör sådant.