2006-01-29, 17:18
Medlem
iommis avatar
Har just kollat p brittiska pimp my ride. Fan, vad engelsmn r osmakliga...snacka om att formatet inte fungerar i England. "Well, right, its going down - and you have officially been pimped, then mate.."

Vidare tycks de inte ha ngon strre budget till skillnad frn det amerikanska formatet..och nr det vl nr sverige, kan man ju undra vad budgeten blir? 10-20 kkr per bil? Biltemagrejjor? Och vem skall vara programledare hr i sverige, Gunde Svan eller?

Tycker det r s tragiskt att man mste kopiera programformat till olika lnder som inte har tillrcklig fantasi fr att komma p ngot eget sevrt. Det blir ju automatiskt s, att man jmfr med orginalet och sgar kopian. Ta amerikanska The office, ta svenska fab 5 - det finns ju ganska mnga exempel.

Kan inte Svt eller kanal 3/4/5 komma p nt bra sjlva? Varfr vgar de inte satsa p nt orginellt och eget?
Citera
2006-02-01, 15:18
Medlem
Hller med om att brittiska "pimp my ride" sg fett. De skulle tagit exibit ver Atlanten, och gnget frn WCC.

P femman (tror jag) hade de ntt som hette monster garage frra vintern, det brukade vara ganska kul, med lagom drngiga/halvcoola killar som byggde snskoterchoppers och annat.

Britter r fitter...
Citera
2006-02-01, 15:31
Medlem
undrar hur den svenska versionen blir. Bara det r jvligt lngt frn monsters garage eller vad den dr skiten som gick i femman hette s r jag njd.
Citera
2006-02-01, 16:02
Medlem
pnoshts avatar
haha ja, det va det smsta jag har sett (nstan). "pimp my ride" man hr ju redan p namnet att dom r negrers, d kan dom ju inte ha tntiga britter ist.
Citera
2006-02-01, 17:14
Medlem
Astromans avatar
ja, jag sg ocks ett avsnitt av den brittiska varianten. Bilen blev vl ungefr som man kunde tnkt sig att amerikanerna hade gjort den, men det som strde mig var att de gjorde sdana halvhjrtade och taffliga frsk att lta som amerikanerna. En 40-rig, skggstubbig britt knns inte srskilt ganstah eller ghetto, och speciellt inte nr dom ""hftiga"" replikerna levereras dels utan ironi, men utan ngon trovrdighet alls heller

jag vntar med skrckblandad frtjusning p den svenska varianten. kommer antagligen vara smrtsam att kolla p hehe
Citera
2006-02-02, 08:33
Medlem
-Q-s avatar
Blir ingen helsvensk version, blir typ en europeisk http://comps.mtv.pl/pimpmyrideeurope/map.jhtml
Citera
2006-02-02, 08:43
Bannlyst
"Well, right, its going down - and you have officially been pimped, then mate.."

ahahahaahha, jag sg det inte men kan tnka mig exakt hur det lt..tycker att engelska/brittiska r otroligt fult och ckligt, hatar den dialekten..

Fr vrigt s r det ett bra program me Xzibit, men det r s fejkat..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in