Flashback bygger pepparkakshus!
2018-05-01, 00:43
Medlem
Hej,
Var 3 dagar nere i norra Kroatien och skulle mest göra min sambo sällskap. Hon jobbar inom vägar och vatten och dom hade något projekt i en stad som heter något som jag glömt.

Jag hade lite tråkigt och tillbringade min tid i Karlovac som var lite större stad (tydligen där ölen Karlovacko kommer ifrån).

Ganska tråkig liten stad så gick mest runt och drack bier och pratade med folket.

Nu till något helt sinnessjukt, jag kom in i en park där det var, jag skojar inte 2000-3000 flyktingar.
Pratade med många av dessa då jag vill göra antireklam för Sverige.
Nu ska ni höra - ALLA ALLA ALLA jag pratade med skulle till Sverige. Tyskland hade tydligen stängt gränserna/försvårat drastiskt medan Sverige tydligen fortfarande beviljar alla Syrier asyl och alla under 18 likaså.

Detta leder oss till min första fråga - Stämmer det att ALLA syrier och ALLA under 18 år automatiskt får åtminstone temporärt uppehållstillstånd?

Vidare. Merparten ifrån dessa länder var afghaner,marockaner,algerier,egyptsier och andra folkslag ifrån norra afrika som kan arabiska men som inte är syrier.

Anledningen till varför merparten ska till Sverige är som jag fick fram 1. Man tar hand om flyktingar. 2. Väldigt lätt att ta dit anhöriga. 3. Det är landet som är fortfarande enklast få stanna för flyktingarna.
Dessa jag pratade med sa att det dagligen kommer flera tusen flyktingar till Kroatien och sedermera rör sig norrut och alla har tydligen samma mål - Sverige.

Så min fråga nummer två är - Dessa flyktingar jag pratade med. Dom sa att tusentals och åter tusentals redan lämnat för Sverige och nu med varmare klimat så är ännu fler att vänta.
Kan vi vänta oss 100.000 migranter igen, som 2015 och därmed det tredubbla med anhöringsinvandringen som följer?
Tror ni det är så massivt som dessa araber och svarta berättade för mig i Kroatien eller överdrev dom?

Är genuint rädd och orolig.

Det är denna grupp som förflyttade sig några mil norrut i Karlovac där jag träffade dom.
Finns 20 bilder som ni kan se på folket.
https://www.klix.ba/vijesti/bih/velika-kladusa-puna-migranata-stize-ih-sve-vise-ne-mogu-u-hrvatsku-pojedini-planiraju-ostati-u-bih/180420087#5
Senast redigerad av Undrande87 2018-05-01 kl. 00:57.
Citera
2018-05-01, 00:56
Medlem
Då jag hyser förakt för hazarer så höll jag utkik efter dom, det var otroligt otroligt mycket människor i den här parken och jag gick som sagt i halvberusat tillstånd mest runt som om jag vore ur Dostojevskijs roman.

Men jag pratade med några som befann sig där och utifrån det jag såg så kunde jag inte skåda hazarer.

Dom gör sig lätt till känna annars med sitt lite asiatiska utseende, ganska späda och har ett homosexuellt utseende.

OTROLIGT många marockaner, skulle säkert gissa på 15-20% och många av dom frågade mig både om jag sålde och om jag ville köpa "hasish".

En bild på två av dom.

https://static.klix.ba/media/images/vijesti/180420087.10_xl.jpg?v=1
Citera
2018-05-01, 01:19
Medlem
S.O.Stolps avatar
Nej, det kommer inga 100 000 om några veckor.

Efter att Löfven lovat att "Mitt Europa bygger inga murar" enades regeringen och allianspartierna om hårdare regler och ända sedan den stora flyktingvågen 2015 har antalet personer som söker asyl i Sverige gått stadigt neråt. 2016 var det knappt 29 000 som sökte asyl i Sverige, 2017 var det 25 666 stycken och 2018 räknar Migrationsverket med att siffran blir omkring 23 000.

Det som ökar nu är anhöriginvandringen. Där beviljades över 48 000 uppehållstillstånd förra året.

Under 2018 beräknar man att 56 000 anhöriginvandrare kommer att söka uppehållstillstånd.

Kan nämnas att moderaterna också vill att Sverige ska ha kvar de nya regler som gällt från år 2015.
Citera
2018-05-01, 01:35
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Nej de kommer inte att lyckas ta sig hit i de mängderna. Länderna på vägen vill för allt i världen inte riskera en dominoeffekt där tokiga svenska godhetsknarkare först "öppnar gränserna" och sedan stänger till när allt börjar braka samman igen. Då fastnar ju människomassorna i länderna på vägen.
Citera
2018-05-01, 01:35
Medlem
Bizmarcks avatar
Ja, det kan komma tio tusen...och det kan komma hundra tusen.
Men kan det komma fler än hundra tusen?
Citera
2018-05-01, 01:36
Medlem
Men alla söker inte uppehållstillstånd.
Du skriver att 23.000 kommer söka om uppehållstillstånd. Sen skriver du under 2018 beräknar man att 56 000 anhöriginvandrare kommer att söka uppehållstillstånd"
Lägger du till alla som inte söker asyl så är du bra bit över 100.000 för fan.
Citera
2018-05-01, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EbolaTillAlla
Nej de kommer inte att lyckas ta sig hit i de mängderna. Länderna på vägen vill för allt i världen inte riskera en dominoeffekt där tokiga svenska godhetsknarkare först "öppnar gränserna" och sedan stänger till när allt börjar braka samman igen. Då fastnar ju människomassorna i länderna på vägen.

Vart ska dessa människorna jag träffade då ta vägen?
Knappast dom stannar i Kroatien, dom kroaterna jag pratade med säger att det inte ens finns jobb till dom.
Citera
2018-05-01, 01:48
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Vart ska dessa människorna jag träffade då ta vägen?
Knappast dom stannar i Kroatien, dom kroaterna jag pratade med säger att det inte ens finns jobb till dom.

Svenska godhetsapostlar är nog innerst inne ganska nöjda med att de stannar i kroatien. Man kan kombinera semestern med att dela ut några gamal malätna filtar och fixa några fina bilder att lägga upp på fejjan.

Nästan alla är ju besatta av detta med "den okränkbara asylrätten". Det är bara möjlig att upprätthålla om det i praktiken inte kommer så många asylsökande så det blir två flugor i en smäll där. Låt de stackars länderna i Sydeuropa ta smällen och anklaga dem samtidigt för att vara fascister som behandlar migranterna illa.

Att Sveriges signalpolitik är orsaken till att migranterna kommer till Europa överhuvudtaget låtsas man inte om och den svenska väljarkåren verkar för dum för att fatta detta iaf.
Citera
2018-05-01, 01:54
Var det någon som du pratade med, TS, som nämnde bidrags- och välfärdssystemet som en orsak att ta sig just till Sverige?
Citera
2018-05-01, 02:01
Medlem
Värt att notera på bilderna är att ALLA var killar, såg endast 2 tjejer och det var på bild 18 men det såg inte ens ut att vara flyktingar utan lokalbefolkning. Och när man kollar på de som redan kommit är det tamefan aldrig en endaste tjej som är flykting. 10/10 av de jag träffat är killar! Fan alltså, hade möjlighet att flytta till USA för 2-3 år sen, jag är fan förstörd inombords att jag aldrig flyttade...
Citera
2018-05-01, 02:10
Medlem
De kommer alla hävda med bestämdhet att de är 16-17 år.
Citera
2018-05-01, 02:26
Medlem
PUBG2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
Värt att notera på bilderna är att ALLA var killar, såg endast 2 tjejer och det var på bild 18 men det såg inte ens ut att vara flyktingar utan lokalbefolkning. Och när man kollar på de som redan kommit är det tamefan aldrig en endaste tjej som är flykting. 10/10 av de jag träffat är killar! Fan alltså, hade möjlighet att flytta till USA för 2-3 år sen, jag är fan förstörd inombords att jag aldrig flyttade...

Du skall inte flytta, du ska kämpa för Sverige. Detta pack som inte skall vara här ska ut! Slut diskuterat!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in