Citat:
Ursprungligen postat av
just-in-i-anus
Ssk alla dagar. Då har du garanterat jobb.
Systemutvecklare? Nej, du är inte intressant, särskilt inte som junior utan erfarenhet. Det finns alltid en billigare indier att anlita istället.
Bullshit!
Först och främst är outsourcning inte alltid lönsamt. Och för att det ska bli lönsamt är det viktigt att de som produktägaren outsourcar arbetet till är tillräckligt införstådda med marknaden i Sverige och de specifikationer samt kraven som ställs till programmerarna. Är man kavlitémedveten så är man försiktig med att outsourca utvecklingsjobb. Är det ett komplext system blir det ännu mer kostnader att lära ut programmerarna först om systemet.
Sånt förstår väl sjuksköterskor inte sig på.
Nu till topic:
Vill du tjäna bra med pengar och är envis och vill lära dig så väljer du givetvis systemutveckling över sjuksköterska. Såvida du inte vill bli läkare. Då kan jag förstå att man väljer det istället.
Jag tjänar nu 35000 kr efter 2 år och 6 månaders arbetserfarenhet. Blev först anställd som junior utvecklare(ingen erfarenhet förutom de programmen jag utvecklade under studierna och på fritiden)och är bara 25 år gammal.
Vill du vårda patienter dag ut och dag in(egentligen gör du sånt som läkaren inte riktigt hinner med) så kan du börja ett omvårdnadsprogram. Frågan är hur kul kommer det vara den 350’de gången du får sticka tant Gunnel på fingret.