2018-04-29, 23:10
Medlem
Jag tänkte göra något riktigt flummigt/udda, men som kan bli riktigt häftigt.
Jag har en vit vägg som jag för tillfället inte har något alls på. Jag har tänkt lite på vad jag ska göra där, men tycker att sätta upp hyllor, tavlor eller något liknande känns för orginellt och tråkigt, jag tänkte sticka ut helt enkelt.

Har tänkt en del på att sätta upp ett stort armeringsnät och fylla det med fejkade växter av olika slag och färger, kanske även blanda i lite belysning i detta.

Har ni några udda tips på något som kan bli riktigt bra att ha på en sådan här vägg.

Bara langa på med tips och inspiration =)
Citera
2018-04-29, 23:24
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Jag röstar för att du skippar fejkväxterna och tar riktiga, och så lite välriktade små växt-LED från ikea. Lite fräsha kryddörter är kul att ha när man lagar mat.
Citera
2018-04-30, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J.Pilvikukka
Jag röstar för att du skippar fejkväxterna och tar riktiga, och så lite välriktade små växt-LED från ikea. Lite fräsha kryddörter är kul att ha när man lagar mat.

Hade tänkt att köpa en klätterväxt/väggblomma och vira in i armeringsjärnet, sedan hänga upp massa random grejer, visst man kan ju köra på riktiga blommor i det också.
Citera
2018-04-30, 03:16
Medlem
Drinkycrows avatar
Projektor är ju inte heller originellt men jävligt nice.

Eller så kan du be tjejen suga av dig, sätta upp en lampa och låta en kompis spraymåla era skuggor. Eller ja knulla kan ni ju också göra, vad som funkar bäst i profil helt enkelt.
Citera
2018-05-01, 10:26
Medlem
Kanske något av Banksy kan intressera dig?

https://www.aliexpress.com/w/wholesa...937&isrefine=y
Citera
2018-05-01, 10:28
Medlem
Cheeswisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolbollen123
Jag tänkte göra något riktigt flummigt/udda, men som kan bli riktigt häftigt.
Jag har en vit vägg som jag för tillfället inte har något alls på. Jag har tänkt lite på vad jag ska göra där, men tycker att sätta upp hyllor, tavlor eller något liknande känns för orginellt och tråkigt, jag tänkte sticka ut helt enkelt.

Har tänkt en del på att sätta upp ett stort armeringsnät och fylla det med fejkade växter av olika slag och färger, kanske även blanda i lite belysning i detta.

Har ni några udda tips på något som kan bli riktigt bra att ha på en sådan här vägg.

Bara langa på med tips och inspiration =)

Måla en bild av rummet tavlan ska hänga i
Citera
2018-05-10, 00:11
Medlem
Brukar själv gilla lite udda idéer, men att göra udda idéer bara för att vara udda blir sällan bra och risken är hög att du tröttnat. Anser du att hyllor och tavlor är för tråkigt, så skulle jag säga att du har för dålig fantasi för att ha en "udda vit vägg". Men här kommer en idé rakt av bara sådär....

Gör väggen till en "idé-vägg". Gå lös med de idéer som ny dyker upp på just den väggen. Låt det vara allt från tavlor med lampslingor till tidningsurklipp och blomstervägg.
Citera
2018-05-10, 00:25
Medlem
Klippvägg med växter?

Inom reptilhobbyn så är det ganska vanligt att göra bakgrunder som ska se ut som klippväggar av frigolit och murbruk, varför inte ta in regnskogen på en vägg i det rummet?

Ex http://www.cornsnakes.com/forums/sho...d.php?t=132290
Citera
2018-05-10, 05:36
Medlem
JEBUS-666s avatar
Jag föreslår detta.

Måla '' REDRUM '' i stora bokstäver med röd-blodig färg.
Låt det rinna lite ''blod'' från bokstäverna..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in