2018-04-29, 19:08
Medlem
Jag träffade en man för ca 1 år sedan. I början påstod han att han hyrde en lägenhet i andra hand, men detta betvivlar jag starkt. Det kom snabbt fram att han är hemlös. På något manupulativt sätt så övertalade han mig att låta honom bo hos mig ett par dagar. Jag kände att jag inte hade något val. Jag var fast med en galning. Sedan dess har han - mot min vilja - stannat kvar i min lägenhet. Jag har ALDRIG haft för avsikt att låta honom bo hemma hos mig! Jag har levt med en konstant ångest över detta.

Förutom detta så ruinerar han mig ekonomiskt. Han lånar pengar av mig VARJE månad. Han är skyldig mig mycket pengar. När jag har bett att få tillbaka mina pengar så har han blivit sur. Han har tidigare spelat bort alla sina pengar. Jag tjatade på honom att få tillbaka mina pengar redan samma dag som han skulle få sina pengar, och nu har det gått 10 dagar. Idag, efter att jag pressat honom, så påstår han att alla pengar är slut.

Jag sade att han får vara här i max en vecka till, men att jag egentligen vill bli av med honom nu på en gång! Är faktiskt rädd för vad han kan göra mot mig när jag sover.

Han har också vid ett flertal tillfällen snott mina mediciner.

Vad ska jag ta mig till? Han har begått grova kriminella gärningar i sitt liv så han är inte att leka med.
Senast redigerad av 09876mnbvc 2018-04-29 kl. 19:11.
Citera
2018-04-29, 19:13
Medlem
XaoqcHs avatar
Byt lås. Blockera hans nummer.
Citera
2018-04-29, 19:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 09876mnbvc
Vad ska jag ta mig till? Han har begått grova kriminella gärningar i sitt liv så han är inte att leka med.

Take one for the team. Kräv att han ska ut, när han nästan slår ihjäl dig får han ett par år på kåken och tänker sig för nästa gång.

Och för Guds skull, bli aldrig förälder.
Senast redigerad av Tramssexuell 2018-04-29 kl. 19:18.
Citera
2018-04-29, 19:14
Bannlyst
Du säger att han kan vara farlig - ändå bjuder du in honom i ditt hem. Dessutom i flera dagar. Kasta ut honom så är problemet löst. Klarar du inte av det själv så ringer du på polis.
Citera
2018-04-29, 19:21
Medlem
Stridshingstens avatar
Ring 112 eller 114 14 och säg att du har en galen och kriminell inkräktare i ditt hus?

Förstår inte på allvar hur du kan tillåta dig själv att hamna i denna situation och att du har låtit detta pågå så pass länge. Det säger mer om dig än honom, för det är helt sjukt att du har låtit detta få ske.

Jag vet att detta är något av ett psykopatargument, men jag tycker du får vad du förtjänar om du låter han bete sig på detta vis utan att göra något motstånd (förutsatt att han inte hotar dig och är våldsam).

Han utnyttjar dig eftersom du är undergiven och ser dig inte som ett hot, och passar på så att ta sin chans. Slår dock vad om att du undermedvetet trivs i denna situation och tillhör den del av befolkningen som i hemlighet egentligen vill vara med en ”bad boy” eller bli dominerade och vara i sadomasochitistiska kärleksrelationer. Jag baserar denna åsikt på att du inte gjort något åt saken efter så här pass lång tid, och jag är nästan helt övertygad om att du kommer springa tillbaka till honom och låta han flytta in igen inom 2 månader efter du slängt ut honom.
Senast redigerad av Stridshingsten 2018-04-29 kl. 19:40.
Citera
2018-04-29, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XaoqcH
Byt lås. Blockera hans nummer.

Han har ingen nyckel hem till mig.
Citera
2018-04-29, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Du säger att han kan vara farlig - ändå bjuder du in honom i ditt hem. Dessutom i flera dagar. Kasta ut honom så är problemet löst. Klarar du inte av det själv så ringer du på polis.

Han tvingade sig in i mitt hem snarare med sitt sjuka beteende.
Citera
2018-04-29, 19:34
Medlem
Stridshingstens avatar
Citat:
Han tvingade sig in i mitt hem snarare med sitt sjuka beteende.

Förutsatt att han inte hotat dig eller tagit sig in med hjälp av våld och håller dig fången har han inte tvingat dig till någonting eftersom du gått med på att låta han bo där.

Är du rädd för att kontakta myndigheterna? Kommer exempelvis hans klanfamilj eller gäng utföra en fatwa mot dig om du kastar ut honom eller ringer polisen?

Alternativet är väl att du flyttar ut själv och köper en ny lägenhet i någon annan stad eller land?
Senast redigerad av Stridshingsten 2018-04-29 kl. 19:37.
Citera
2018-04-29, 19:34
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
För det första, ta tag i detta direkt och låt det inte gå mer tid. Ju längre du har han boende hos dig ju mer bor han in sig och ju svårare blir det att bli av med honom. För det andra, ta hjälp av ett par övertygande och orädda vänner som kan assistera dig när du vräker honom från ditt boende. För det tredje, går inget av ovanstående, ta hjälp av Polisen att avhysa honom. Jag tror inte på att bara byta lås utan att meddela honom. Dels får du problem med hans grejer, som du i så fall på något sätt måste överlämna till honom. Dels finns det en risk för att det blir en konfrontation med honom, kanske stående utanför skrikandes och bankandes på dörren. Om du då öppnar och släpper in honom igen (ex. för att inte störa omgivningen), så kan jag garantera att du inte blir av med honom. Jag är rädd för att du kan glömma pengarna. Acceptera att dessa är förlorade för alltid.
Citera
2018-04-29, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
För det första, ta tag i detta direkt och låt det inte gå mer tid. Ju längre du har han boende hos dig ju mer bor han in sig och ju svårare blir det att bli av med honom. För det andra, ta hjälp av ett par övertygande och orädda vänner som kan assistera dig när du vräker honom från ditt boende. För det tredje, går inget av ovanstående, ta hjälp av Polisen att avhysa honom. Jag tror inte på att bara byta lås utan att meddela honom. Dels får du problem med hans grejer, som du i så fall på något sätt måste överlämna till honom. Dels finns det en risk för att det blir en konfrontation med honom, kanske stående utanför skrikandes och bankandes på dörren. Om du då öppnar och släpper in honom igen (ex. för att inte störa omgivningen), så kan jag garantera att du inte blir av med honom. Jag är rädd för att du kan glömma pengarna. Acceptera att dessa är förlorade för alltid.

Jag försöker gång på gång att bli av med honom, men han vägrar lämna. Han säger att han ska fixa fram pengarna, men det kommer inte att ändra någonting. Han är på riktigt helt sjuk i huvudet. Han verkar inte fatta att han är gravt sjuk i huvudet. Han har aldrig fått en nyckel hem till mig. Har svårt att tro att han kommer att lämna mitt hem frivilligt. Jag är MYCKET rädd över hur det här kommer att sluta. Jag tror han är kapabel till att mörda. Han har slagits med poliser ett flertal gånger BLAND ANNAT.
Citera
2018-04-29, 19:56
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Jag träffade en man för ca 1 år sedan. I början påstod han att han hyrde en lägenhet i andra hand, men detta betvivlar jag starkt. Det kom snabbt fram att han är hemlös. På något manupulativt sätt så övertalade han mig att låta honom bo hos mig ett par dagar. Jag kände att jag inte hade något val. Jag var fast med en galning. Sedan dess har han - mot min vilja - stannat kvar i min lägenhet. Jag har ALDRIG haft för avsikt att låta honom bo hemma hos mig! Jag har levt med en konstant ångest över detta.

Förutom detta så ruinerar han mig ekonomiskt. Han lånar pengar av mig VARJE månad. Han är skyldig mig mycket pengar. När jag har bett att få tillbaka mina pengar så har han blivit sur. Han har tidigare spelat bort alla sina pengar. Jag tjatade på honom att få tillbaka mina pengar redan samma dag som han skulle få sina pengar, och nu har det gått 10 dagar. Idag, efter att jag pressat honom, så påstår han att alla pengar är slut.

Jag sade att han får vara här i max en vecka till, men att jag egentligen vill bli av med honom nu på en gång! Är faktiskt rädd för vad han kan göra mot mig när jag sover.

Han har också vid ett flertal tillfällen snott mina mediciner.

Ring polisen människa. Nu.
Citera
2018-04-29, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Ring polisen människa. Nu.

Jag har sagt att jag kommer att ringa polisen om han inte försvinner härifrån om senast en vecka, en jag har sagt att jag vill bli av med honom tidigare än så. Att det vore en tortyr att tvingas ha honom här i en vecka till. Är rädd att han dödar mig som hämnd. Han är helt gränslös och har inget att förlora. Han är hemlös och ensam.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in