• 1
  • 2
2018-04-29, 12:25
Medlem
Kulturprofilernas avatar
Jag känner mig pressad eftersom det verkar som om jag måste sälja o förmedla narkotika. Jag har inte direkt blivit hotad, men flera folk är på mig o säger att jag måste. Jag får OxyContin 40 mg utskrivet, som jag ätit länge, började med 5-10 mg eftersom jag har kraftig smärta i ryggen efter en arbetsskada. Jag är runt 45 år o sjukskriven (p.g.a. ryggen).

Folk som jag känner lätt kommer ibland o mutar sig till min medicin, Jag klarar mig ibland på en halv, ibland tar de med sig folk som jag inte känner. Jag blir rädd då, o känner mig tvingad till att sälja. Nu har folk börjat fråga om jag känner andra pundare, som vill ha annat.

Jag tycker inte om det här, det jag gör är olagligt, o jag ska sluta svara på SMS, telefon o sluta att öppna dörren. Men ska jag polisanmäla detta? Jag har ju också begått brott genom att sälja...

Tips?
Citera
2018-04-29, 12:29
Medlem
Kulturprofilernas avatar
Glömde, en gång efter att jag haft besök, så var ett paket Stilnoct borta också...
De behöver jag ibland för att kunna sova, men tydligen är det populärt att missbruka också...
Citera
2018-04-29, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturprofilerna
Jag känner mig pressad eftersom det verkar som om jag måste sälja o förmedla narkotika. Jag har inte direkt blivit hotad, men flera folk är på mig o säger att jag måste. Jag får OxyContin 40 mg utskrivet, som jag ätit länge, började med 5-10 mg eftersom jag har kraftig smärta i ryggen efter en arbetsskada. Jag är runt 45 år o sjukskriven (p.g.a. ryggen).

Folk som jag känner lätt kommer ibland o mutar sig till min medicin, Jag klarar mig ibland på en halv, ibland tar de med sig folk som jag inte känner. Jag blir rädd då, o känner mig tvingad till att sälja. Nu har folk börjat fråga om jag känner andra pundare, som vill ha annat.

Jag tycker inte om det här, det jag gör är olagligt, o jag ska sluta svara på SMS, telefon o sluta att öppna dörren. Men ska jag polisanmäla detta? Jag har ju också begått brott genom att sälja...

Tips?

Ligg lågt ett tag bara och se vad som händer? Vad du än gör, polisanmäl INTE.
Citera
2018-04-29, 12:35
Medlem
MonkeyMens avatar
Låter som om du behöver byta umgängeskrets eller säga till dina vänner på skarpen.

Riktiga vänner förstår, de andra är inte värda att ha med att göra.

Tycker inte heller du ska polisanmäla, i första hand. Men eskalerar det är det bättre att ta hjälp av polisen i början när dina intentioner är lätta för farbror blå att läsa istället för att du sitter framför åklagaren till slut...
Citera
2018-04-29, 12:42
Medlem
insidelights avatar
Allt blir värre om du skulle blanda in polisen. Varför visar du inte lite tåga, sluta fjolla och säg att tabletterna är MINA till mina besvär. Säg bara åt horungarna och fuck off. Vad är du rädd för?
Citera
2018-04-29, 12:44
Medlem
Zaedrewss avatar
Skriver under på att du bör se över vilka det är du umgås med. Släpp inte in dessa människor i ditt hem! Men om så säg till att detta är mitt och du ska inte sälja något. Annars får du väl ta och gömma dina grejer bättre.

Detta med polisen är en sista utväg som förmodligen gör att det för stunden klaras upp. Men som du själv skriver kan de sätta dit dig också + att du fått fiender för livet.
Citera
2018-04-29, 13:23
Medlem
elgecys avatar
Säg till dina "vänner" att du bytt mediciner till alvedon, och naturläkemedel för att sova. Fråga om de fortfarande är intresserade.
Citera
2018-04-29, 17:08
Medlem
Drinkycrows avatar
Det är väl bara att säga att du inte har något? Behöver du inte pengarna så.

Hur hamnade du i det där sällskapet till att börja med? Du kan väl för i helvete åtminstone säga åt dina "vänner" att de inte får ta med främlingar till ditt hem?

Grow some fucking balls. Trodde på rubriken du hade någon knarkskuld och tvingades sälja av någon otrevlig och våldsam typ... Inte fan tvingas du. Du behöver ju för helvete inte ens öppna dörren.
Citera
2018-04-29, 19:03
Medlem
Asså du släpper in knarkare sen känner du dig tvungen och sälja knark vilken jävla situation haha
Citera
2018-04-29, 21:52
Medlem
Provocative2.0s avatar
Jag med har bla Oxynorm o kom i kontakt med en tjej som skulle hjälpa mig med mina hundar. Till skillnad mot dig så tackade jag för bekantskapen när hon ville köpa av mig "för att hon tappat sitt recept".
Du kanske borde göra samma sak?
Citera
2018-04-30, 13:21
Medlem
Kulturprofilernas avatar
Tack för era svar. Ibland klarar jag mig faktiskt med Alvedon o kan hoppa över OxyContin nån dag, men sen får jag någon form av sug, o eftersom OxyContin är Morfin, så är det väl ett beroende. Läkaren har sagt att om jag blir bra eller åtminstone bättre i ryggen kommer jag långsamt att få trappa ner OxyContinet. Men det är inte så att jag känner av OxyContinet nått (det dämpar naturligtvis smärtan), förutom när en kompis sa att jag skulle testa att ta 2 st tabletter, då blev jag dåsig o det kändes allmänt bra, men jag får ju inte missbruka det så!

Men jag är rädd för att få fiender, jag bor tyvärr i en s.k. utsatt stadsdel i en av våra större städer, o det är inte jättetryggt här. Jag antar att en del skummisar pysslar mycket med morfin o sånt här illegalt!?
Citera
2018-05-03, 15:09
Medlem
Här ska du få årets tips!

Väx dig ett par pungkulor, sluta skyll dina dumma val på andra människor och säg NEJ ifall de vill ha din medicin.

Oavsett hur mycke de tjatar eller vad andra personer säger ligger valet hos DIG att ge bort dina medicin och ingen annan. Såvidare de inte har en 9a mot ditt huvud.

Vad ska du anmäla??
Att du har förlite självförtroende för att våga säga NEJ?

gå o lägg dig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in