Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2022-08-03, 06:46
  #49
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kovidnittion
Du hör ju själv. Lönen brukar köras nånstans mitten på månaden. Sen att du startat flest anställningar som du säger talar väl för du bara fått timjobb och alltså får lön månaden efter, alltså en innestående månad.
Jadu, inte blev vi klokare av din livserfarenhet i alla fall.
Jag begriper verkligen inte varför du försöker få den här tråden att handla om mig, jag är inte topic. Så bara släpp det.
Citera
2022-08-03, 06:47
  #50
Medlem
kovidnittions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Jag begriper verkligen inte varför du försöker få den här tråden att handla om mig, jag är inte topic. Så bara släpp det.
Exakt, då är det förskottslön som gäller.
Citera
2022-08-03, 06:48
  #51
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kovidnittion
Exakt, då är det förskottslön som gäller.
När man till 95% haft heltidsanställningar? Jaja.
Vi säger så.
Citera
2022-08-03, 06:49
  #52
Medlem
kovidnittions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
När man till 95% haft heltidsanställningar? Jaja.
Vi säger så.
Men nu handlar inte tråden om dig som du sa.
Citera
2022-08-04, 06:48
  #53
Medlem
cacas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Jag har jobbat på små och stora privata firmor och små och stora statliga instanser.
Jag har ALDRIG haft förskottslön. Började jag den 24 september så fick jag lön den 25 oktober. Alltid.
Beror på men det vanligaste förekommande är att är du timanställd får du lönen i efterskott medan månadsanställda får i förskott. Dvs i januari får du månadslönen för januari.
Har du vart sjuk i januari kommer avdrag för detta i februari dvs du har förskott genom att du får avdragen månaden efter.

Sen beroende på när man börjar i månaden så finns det olika sätt reglera detta.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback