2018-04-28, 09:20
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weallknowit
Kan man inte BEVISA sin ålder, så kan utgå från att personen ljuger om sin ålder. Gör åldersbestämning och fäll hellre än att fria. Blir det fel på 1 på 10, så gör det inget, eftersom de med största sannolikhet medvetet har ljugit om sin ålder och bakgrund.

Nej. Visa upp identitetshandlingar eller få avslag är det som bör gälla. Allt annat är inte ordning och reda. Vi kan inte ta in folk vi inte vet vilka de är, vår befolkning har rätt att känna sig trygga med de som vi släpper in.

De få genuina som kan komma i kläm av en sådan ordning hjälper vi ändå effektivast i närområdet.
Citera
2018-04-28, 09:35
Medlem
Callebiltes avatar
Lite Matrix över det hela när man plötsligt vaknar upp i ett vänstersamhälle och inser att allt man lärt sig sedan barnsben är fel.

Det finns inga biologiska eller genetiska skillnader mellan män och kvinnor. Det är bara sociala konstruktioner som definierar skillnader. Män ska föda barn och kvinnor ska få kukar.

Unga individer är inte barn eftersom barn bara är en social konstruktion. Vill man som 50 åring vara ett barn så är det tydligen fullt normalt och helt ok. Här bör vi fixa lite surrogatmammor så dessa 50 åriga barn skall få dia eftersom det borde vara en mänsklig rättighet för alla barn att få amma. Det bör ju inte finnas några hinder för en 8 åring som definierar sig som vuxen att få ta ett arbete..

Förmodligen är en hund inte en hund och en katt en katt heller utan de är bara ett uttryck för vårt patriakariska samhälle och sociala funktioner där vita män genom att sätta etiketter på dessa djur tvingar in dem i snäva roller. Högsta sanningen är inte att katter är självständiga och hundar mer beroende av sina ägare utan det blir bara en uppfyllelse av våra förväntningar på dem. Egentligen finns det inga biologiska eller genetiska skillnader mellan en hund, katt och människa utan det är enbart sociala konstruktioner.

Om vi alla skulle sluta behandla våra hundar som hundar utan istället bemöta dem som jämlikar så skulle vi snart kunna kvotera in dem i våra företagsstyrelser där de sannolikt kommer prestera bättre än vita män!
Citera
2018-04-28, 09:51
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Epimanes
Nej. Visa upp identitetshandlingar eller få avslag är det som bör gälla. Allt annat är inte ordning och reda. Vi kan inte ta in folk vi inte vet vilka de är, vår befolkning har rätt att känna sig trygga med de som vi släpper in.

De få genuina som kan komma i kläm av en sådan ordning hjälper vi ändå effektivast i närområdet.

Är det inte bättre att hjälpa även de som har ID-handlingar i närområdet i så fall?
Citera
2018-04-28, 10:02
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EbolaTillAlla
Är det inte bättre att hjälpa även de som har ID-handlingar i närområdet i så fall?

Det kan ju finnas en poäng att hjälpa dem här om de är politiska flyktingar, långt i från deras regims långa arm. Det är ju ett fåtal i sammanhanget förstås.

Kan bara säga att om vi vill hedra asylrätten så... Men det är en konvention som borde omarbetas.
Citera
2018-04-28, 10:13
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Epimanes
Det kan ju finnas en poäng att hjälpa dem här om de är politiska flyktingar, långt i från deras regims långa arm. Det är ju ett fåtal i sammanhanget förstås.

Kan bara säga att om vi vill hedra asylrätten så... Men det är en konvention som borde omarbetas.

Jovisst men det kan ju finnas politiska flyktingar utan ID. Jag tycker t o m det är sannolikt att dessa skulle ha svårare än andra att skaffa pass/ID.

Annars håller jag inte med om asylrätten måste "omarbetas". Den måste avskaffas. Man kan helt enkelt inte ha ett system där man har rätt att kräva försörjnings i godtyckligt land bara för att man har skäl att fly från sitt eget.

Avskaffa asylrätten helt. Placera alla som inte själva kan försörja sig i närområdet i flyktingläger. Från dessa tar vi emot så många vi vill och orkar. Vi väljer då sådana som vi anser bäst behöver omlokaliseras.
Citera
2018-04-28, 10:27
Medlem
jay.simpsons avatar
Ålder är bara en social konstruktion som hela samhället är byggt på. Då är det fritt fram för vem som helst att gå ut med barn är du 40 år och kär i din kollegas barn på 10 år uppvakta barnet. Har du som vuxnen fått straff som vuxen begär en ny rättegång och få ungdsomsrabatt. Det här borde passa utmärkt för äldre som inte har råd med tandvård, kräv gratis tandvård. Diskriminerande med en åldersgräns.
Citera
2018-04-28, 10:52
Medlem
jay.simpsons avatar
Det ger en insikt hur kärringarna kan motivera sex med vad kärringarna i nästa sekund kallar barn.
Citera
2018-04-28, 11:04
Medlem
Milldues avatar
Intressant.. om en 40 årig man har sex med en välutvecklad tjej på 12 år, så är åldern diffus ?
Jag antar att det gäller även åt det hållet ? Mannen kanske är 12 år mentalt och tjejer 20 år mentalt.. Borde då inte tjejen anklagas för övergrepp mot barn ?

Vilket toppensamhälle dessa idioter påtalar..

Jösses..
Citera
2018-04-28, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AltKnight
http://unt.se/nyheter/uppsala/groteskt-att-en-rontgenbild-avgor-4965884.aspx

Bland det mest bisarra jag läst.

Vänstermupparna tar det till nästa nivå, vem som är barn är alltså diffust och en social konstruktion, faktiskt ålder ska inte spela någon roll.

Självklart klämmer dom in en referens till nazityskland också .

Upphovsrättsskyddat material bortredigerat. /Mod.

En etikprofessor (gör vad ?) vid Uppsala Universitet, dessa professorer sitter år efter år med näsorna instuckna i böcker, filosoferar med varandra, får förmodligen lön för det och så fort en manlig afghanvåg sveper över Sverige likt en tsunami lyfter de blicken ur böckerna, vaknar upp ur koman och häver ur sig sånt, undrar vilka mörka krafter göms undan i universitetens gallerior. Likt alla journalister som skriver om det. Kallas det kultureliter ? Bevare mig väl.
Citera
2018-04-28, 11:42
Medlem
JH1960s avatar
Enklaste är väl att kolla passet, jag hade det 1973 när jag reste till Österrike, varför har inte dessa personer pass, har deras pass blivit indragna på grund av brottslighet?

Någon sa att det inte utfärdas pass i ensliga dalgångar i Afghanistan, mängden pojkar från Kabul kan vara lite mer än 20 stycken från ensliga berg..... Ingen utom Arbomöderskan är intresserad av att ha hitta fler mördare från Afghanistan, det kan jag försäkra varenda som läser detta. Fast, hon var ju känd för att knulla runt med kåta så kallade 16-åringar...... Tvi vale är absolut det enda jag känner för henne och andra asylbaroner. Jag måste säga : Usch. Jag menar det och hoppas att Annie Löf blir omsedd av fyra hivsmittade gatubarn, troligen det hon vill.
Citera
2018-04-28, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Vem bestämmer hur många "det finns plats för"? Och på vilka grunder?
Regeringen bestämmer efter att ha lyssnat på alla kommuner om hur många de faktiskt har resurser att ta emot.
Citera
2018-04-28, 13:57
Medlem
Felet är att man från början införde denna klausul med att man ska behandlas annorlunda för att man är barn. Naiva godtrogna svenskar svalde detta bete eftersom de förställer sig att det är bortkomna och osäkra 10-åringar som då kommer hit och blir särbehandlade. Detta gjorde också att man svalde att de tappade bort sina identitetshandlingar. Nu när man har sett hur det verkligen är så reagerar man inte genom att ta bort denna klausul utan istället betraktar man alla som barn. Detta visar hur man genom till synes oskyldiga undantag smyger in förödande förändringar. Sen att professorer på ledande lärosäten öppet använder sina positioner till extrem politisk aktivism är också anmärkningsvärt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in