• 1
  • 2
2018-04-27, 14:22
Medlem
Nu är det så att jag har satt in 2000 kr på en hemsida som jag varit inne på ofta. Allt gick bra första veckan sen någon dag senare för någon anledning bestämmer de sig för att låsa mitt konto med 2000 kr kvar. Jag betalade via paypal och tyckte inte det var mer än rätt att jag skulle ha tillbaka mina pengar. Jag öppnade ett paypal krav och företaget har inte svarat på mig vilket betyder att jag kommet få tillbaka mina pengar om ungefär 2 veckor. Jag har det inte så bra ekonomiskt så 2000 är mycket för mig, de har mitt nummer så de kan säkert spåra mig men problemet är att om jag får tillbaka mina pengar kan de då stämma mig eller på något sätt skicka en faktura med ännu högre belopp? Det sista jag vill just nu är att hamna i rätten. Har fått lite sånna tankar. Så vad säger ni ska jag oroa mig?
Citera
2018-04-27, 14:29
Medlem
Olanzapines avatar
Vad är det för hemsida? Varför stängdes ditt konto ned?

Jag tror inte du behöver vara orolig däremot
Citera
2018-04-27, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antoniDa
Nu är det så att jag har satt in 2000 kr på en hemsida som jag varit inne på ofta. Allt gick bra första veckan sen någon dag senare för någon anledning bestämmer de sig för att låsa mitt konto med 2000 kr kvar. Jag betalade via paypal och tyckte inte det var mer än rätt att jag skulle ha tillbaka mina pengar. Jag öppnade ett paypal krav och företaget har inte svarat på mig vilket betyder att jag kommet få tillbaka mina pengar om ungefär 2 veckor. Jag har det inte så bra ekonomiskt så 2000 är mycket för mig, de har mitt nummer så de kan säkert spåra mig men problemet är att om jag får tillbaka mina pengar kan de då stämma mig eller på något sätt skicka en faktura med ännu högre belopp? Det sista jag vill just nu är att hamna i rätten. Har fått lite sånna tankar. Så vad säger ni ska jag oroa mig?

Har du försökt ta kontakt med sidan innan du öppnade ditt paypal krav?
Citera
2018-04-27, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olanzapine
Vad är det för hemsida? Varför stängdes ditt konto ned?

Jag tror inte du behöver vara orolig däremot

En sida där man handlar aktier, och vad får dig att säga det? Tack för ditt svar
Citera
2018-04-27, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DankKush69
Har du försökt ta kontakt med sidan innan du öppnade ditt paypal krav?

Ja men de vägrade ge mig hela summan som jag betalade.
Citera
2018-04-27, 14:36
Medlem
Citat:
Ja men de vägrade ge mig hela summan som jag betalade.

Låter underligt att dom inte vill ge tillbaka hela summan, du har ju faktiskt inte handlat något utan endast satt in pengar.

Kör på med ett paypal krav
Citera
2018-04-27, 14:43
Medlem
Olanzapines avatar
Citat:
En sida där man handlar aktier, och vad får dig att säga det? Tack för ditt svar

Alltså, jag tror inte du behöver vara orolig, för du inte gjort någonting fel då inte du inte handlat några värdepapper för dessa pengar, om jag förstår allting rätt. Vad var motiveringen till att stänga av ditt konto? Gjordes det helt godtyckligt eller hade du misskött dig på något sätt?

Oavsett om du begått ett fel eller inte (vilket det inte låter som att du har gjort), så lär de nog inte stämma dig ändå då en sådan rättsprocess kräver både tid och pengar.
Citera
2018-04-27, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DankKush69
Låter underligt att dom inte vill ge tillbaka hela summan, du har ju faktiskt inte handlat något utan endast satt in pengar.

Kör på med ett paypal krav

Men skulle de kunna ta det vidare till rätten även fast de inte har svarat på mina paypal meddelanden? Eller gett mig några varningar.
Citera
2018-04-27, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olanzapine
Alltså, jag tror inte du behöver vara orolig, för du inte gjort någonting fel då inte du inte handlat några värdepapper för dessa pengar, om jag förstår allting rätt. Vad var motiveringen till att stänga av ditt konto? Gjordes det helt godtyckligt eller hade du misskött dig på något sätt?

Oavsett om du begått ett fel eller inte (vilket det inte låter som att du har gjort), så lär de nog inte stämma dig ändå då en sådan rättsprocess kräver både tid och pengar.

Jag följde inte en viss regel som gjorde att de låste mitt konto. Om jag hade handlat värdepapper för de pengarna vad hade hänt då? Kan de då skicka en faktura som jag måste betala eftersom de har mitt nummer?
Citera
2018-04-27, 14:49
Medlem
myts avatar
Har du läst igenom hemsidans terms of service?
Citera
2018-04-27, 14:49
Medlem
Citat:
Men skulle de kunna ta det vidare till rätten även fast de inte har svarat på mina paypal meddelanden? Eller gett mig några varningar.

Nja, asså, du skulle kunna höra med dom varför dom inte vill ge dig pengarna tillbaks, om dom har någon anledning till det.
Citera
2018-04-27, 15:24
Medlem
Är detta den tredje tråden du startar om samma ärende eller är det ännu en ny sida du satt in samma summa på? Etoro?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in