• 1
  • 2
2018-04-26, 22:21
Medlem
Hej!

Min plan är att klippa mitt hår till kortklippning så att det blir nästan flintskallig. Detta blir första gången för mig. Min skalles hud är väldigt ljus.

Hur kort ska jag klippa så att man inte ser skallens botten så att det blir väldigt ljus med kortklippning?

Tack på förhand!
Citera
2018-04-26, 22:24
Medlem
Fotbollspucks avatar
En flintskallig människa behöver inte klippas alls.
Citera
2018-04-26, 22:26
Medlem
myts avatar
Klippa flint?
Citera
2018-04-26, 22:33
Medlem
3mm+ om du inte vill känna dig "skallig". Kanske 4-5mm om det är första gången.
Citera
2018-04-26, 23:13
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Det beror på hur ljust håret är, men det blir ändå snyggast med hyvel eller kniv.
Citera
2018-04-27, 01:24
Medlem
>Folk med full kalufs raker sig ju idag....det är mode, bara och köra....ju kortare desto bätre, din pund är säkert välrakad pga porr och att du tror att det är så.....så raka huvudet också......tjejer tänder på när huvud och pung matctar....så försök matcha pungrakning med huvudrakning.....tjejer gillar inte om man tex har 2mm på huvet och bara 1 mm på pungen......man får ficksa herregud.....du räknas knappt som människa iom detta inlägg.
Senast redigerad av bul-11-33 2018-04-27 kl. 01:31.
Citera
2018-04-27, 02:50
Medlem
Flintisar med fula skalltoppar ser bara konstigt ut. Hoppas du har en bra skallform för flint.
Citera
2018-04-27, 05:07
Medlem
Kvasiintellektuells avatar
0 mm med maskin blir bra. Riktig brudmagnet.
Citera
2018-04-27, 11:14
Medlem
RZLAs avatar
Du kan ju börja med 3mm. Gillar du det, klipp dig utan med trimmern utan munstycke. Gillar du det, raka med rakblad.
Citera
2018-05-13, 19:12
Medlem
kajolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fullmetalboy
Hej!

Min plan är att klippa mitt hår till kortklippning så att det blir nästan flintskallig. Detta blir första gången för mig. Min skalles hud är väldigt ljus.

Hur kort ska jag klippa så att man inte ser skallens botten så att det blir väldigt ljus med kortklippning?

Tack på förhand!

Jag tog bort ner till 3 mm igår. Har senaste året känt att hårfästet åkt upp. Ville inte hamna i samma situation som en annan vän som låtit det går för lång så han nu har en helikopterplatta. 3 mm känns bra just nu. Min kompis som hjälpte mig att få det jämt har varit rakad sedan han var typ 19 (nu är han 40). Han rekommenderar 3 mm ett tag för att låta skallen få lite soljus och färg och sedan kanske efter ett tag gå på hyvel. Så 3 mm skulle jag säga. Och låt en kompis hjälpa dig så det blir jämt. Känns bra men ovant just nu.
Bild från igår...

https://srv4.imgonline.com.ua/result...XqfmPV0HdH.jpg
Citera
2018-05-13, 19:24
Medlem
Jrpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajola
Jag tog bort ner till 3 mm igår. Har senaste året känt att hårfästet åkt upp. Ville inte hamna i samma situation som en annan vän som låtit det går för lång så han nu har en helikopterplatta. 3 mm känns bra just nu. Min kompis som hjälpte mig att få det jämt har varit rakad sedan han var typ 19 (nu är han 40). Han rekommenderar 3 mm ett tag för att låta skallen få lite soljus och färg och sedan kanske efter ett tag gå på hyvel. Så 3 mm skulle jag säga. Och låt en kompis hjälpa dig så det blir jämt. Känns bra men ovant just nu.
Bild från igår...

https://srv4.imgonline.com.ua/result...XqfmPV0HdH.jpg

Gör en jädra skillnad. Nästan som olika personer faktisk. Skönt och lättskött dock. För att inte tala om vad du kommer spara in på hårprodukter. Glöm för sjutton inte att smörja solskydd nu i sommar bara!! Brände mig som faan första åren som flintis.
Citera
2018-05-13, 19:31
Medlem
kajolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jrpappa
Gör en jädra skillnad. Nästan som olika personer faktisk. Skönt och lättskött dock. För att inte tala om vad du kommer spara in på hårprodukter. Glöm för sjutton inte att smörja solskydd nu i sommar bara!! Brände mig som faan första åren som flintis.

Bra påminnelse, tack.
Kilade in på NK och köpte en snygg stråhatt idag. Även om jag är gift så är jag faktiskt lite nyfiken på hur "okända" kvinnor kommer agera mot mig jämfört med innan. Känns bra so far....
Imorgon kan det bli lite "tjötigt" med första dagen på kontoret. Har lagt ut bild på sociala medier för att minska babblet en aning men lär bli en hel "NÄMEN".... :-)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in