Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-04-26, 18:15
  #1
Medlem
CarolusXIIs avatar
Hej! Behöver akut hjälp med att komma på ett lösenord. Har anledning att misstänka att det sprids nakenbilder på min flickvän på ett snapchatkonto tillhörande en person. Någon som vet hur man går till väga för att lista ut lösenordet? Verkligen akut!!! Tack på förhand! //Carolus
Citera
2018-04-26, 18:20
  #2
Medlem
kodsnickrarns avatar
Bara att börja testa dig fram:
'aaaaaaa'
'aaaaaab'
'aaaaaac'
...

/K
Citera
2018-04-26, 18:23
  #3
Avstängd
Polemikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolusXII
Hej! Behöver akut hjälp med att komma på ett lösenord. Har anledning att misstänka att det sprids nakenbilder på min flickvän på ett snapchatkonto tillhörande en person. Någon som vet hur man går till väga för att lista ut lösenordet? Verkligen akut!!! Tack på förhand! //Carolus
Jaa asså du kan inte riktigt bara trolla fram ett lösenord sådär.
Du får väll börja skicka fake mail där du utger dig vara snapchat och behöver confirmation å han måste skicka kod osv, annars blir det ju rätt svårt...
Citera
2018-04-26, 18:27
  #4
Medlem
CarolusXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polemika
Jaa asså du kan inte riktigt bara trolla fram ett lösenord sådär.
Du får väll börja skicka fake mail där du utger dig vara snapchat och behöver confirmation å han måste skicka kod osv, annars blir det ju rätt svårt...
Tänkte mest om det fanns några knep. Typ vad säger statistiken om vanliga lösenord? Förnamn+sifferkombination är en klassiker, finns det några andra?
Citera
2018-04-26, 18:28
  #5
Medlem
CarolusXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Icetea101
Skulle hon ha tänkt på innan hon skickade honom nakenbilder.
Stulna bilder, inget hon skickat.
Citera
2018-04-26, 18:59
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarolusXII
Hej! Behöver akut hjälp med att komma på ett lösenord. Har anledning att misstänka att det sprids nakenbilder på min flickvän på ett snapchatkonto tillhörande en person. Någon som vet hur man går till väga för att lista ut lösenordet? Verkligen akut!!! Tack på förhand! //Carolus

Kanske månadens post.

Om det fanns något mainstream sätt att göra det på, så hade ingen tjänst använt sig utav anv/pass för inloggning.

Herre, dagens ungdomar har noll förstånd vad gäller IT.
Citera
2018-04-26, 19:01
  #7
Medlem
Astrorbits avatar
Ge mig snapchatkontot ID, så ska pappa hjälpa dig.
Citera
2018-04-26, 20:44
  #8
Avstängd
Testa med password
Funkar det ej så vet jag inte. Kan vara password4 också osäker som sagt
Citera
2018-04-27, 06:18
  #9
Medlem
Nattskattas avatar
Testa med hennes namn, smeknamn, namn på familjemedlemmar och/eller husdjur. Testa att lägg till några siffror efteråt. Tex 12345... med lite tur så kan det ju vara så att hon har ett skitlätt lösenord... vet många som har det, vilket är jävligt dumt egentligen om man inte vill att någon ska komma in på ens sida
Citera
2018-04-27, 06:28
  #10
Moderator
MondoBizarros avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> IT-säkerhet: allmänt
/Moderator
Citera
2018-04-27, 06:32
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarolusXII
Stulna bilder, inget hon skickat.

Någon har stulit bilder som din flickvän inte har skickat...

Hur har den stölden gått till eller flickvännen säger att hon absolut inte har skickat, nu när handen nästan befann sig i syltburken.

Skulle du nu gissa rätt på lösenordet så innebär det dataintrång om du loggar in på ett konto som inte är ditt..

Fast om jag skulle gissa hej vilt, misstänker jag att det inte finns någon flickvän, men det finns någon brud som du är intresserad av och vill komma åt hennes konto för att få tillgång till smaskiga bilder eller koll på vem hon tramsar med.

Du får helt enkelt slipa dina färdigheter i social engineering
Citera
2018-04-27, 08:21
  #12
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolusXII
Hej! Behöver akut hjälp med att komma på ett lösenord. Har anledning att misstänka att det sprids nakenbilder på min flickvän på ett snapchatkonto tillhörande en person. Någon som vet hur man går till väga för att lista ut lösenordet? Verkligen akut!!! Tack på förhand! //Carolus

Största anledningen att folk håller på och fjantar sig såhär är att folk har hederskultur. #turkdrama Är din flickvän ful naken eller vad är problemet om det sprids bilder på henne? Ryck på axlarna istället så försvinner människors incitament att sprida nakenbilder alternativt påstå att nakenbilder sprids.

Prova dessa lösenord:

orre2018
knullardinmamma
allahuakbar
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback