Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-04-26, 16:12
  #1
Medlem
heartbeat03s avatar
Förde över pengar från bankkonto till mitt bitstamp account i söndags, och förväntade då att det skulle vara klart på tisdag iaf, men torsdag och fortfarande tomt. Frågade därmed support, och då svarade de detta:

Thank you for using Bitstamp. We have received your latest transaction.

However, in order to help us better understand the nature of your relationship with Bitstamp and process your funds, we kindly invite you to fill in our KYC (Know Your Customer) form here: https://www.bitstamp.net/account/kyc/

Please note that we may contact you via our ticketing system should we need any additional KYC information.

We remain available for any questions.


Så fyllde i ett formulär, och nu undrar de mera specifikt "However, in order to conclude your KYC procedure, we kindly ask that you clarify what was the purpose and destination of your cryptocurrency withdrawals to BTC addresses "xxxxxxxxxxxx" and "xxxxxxx"

Hur pass sanningsenlig måste man vara? och har de med det att göra ens? vad kan man svara som är safe? verkar som jag inte får pengarna på kontot förrän man svarar eller genomför det här formuläret.. någon som vet?
Citera
2018-04-26, 16:17
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heartbeat03
Förde över pengar från bankkonto till mitt bitstamp account i söndags, och förväntade då att det skulle vara klart på tisdag iaf, men torsdag och fortfarande tomt. Frågade därmed support, och då svarade de detta:

Thank you for using Bitstamp. We have received your latest transaction.

However, in order to help us better understand the nature of your relationship with Bitstamp and process your funds, we kindly invite you to fill in our KYC (Know Your Customer) form here: https://www.bitstamp.net/account/kyc/

Please note that we may contact you via our ticketing system should we need any additional KYC information.

We remain available for any questions.


Så fyllde i ett formulär, och nu undrar de mera specifikt "However, in order to conclude your KYC procedure, we kindly ask that you clarify what was the purpose and destination of your cryptocurrency withdrawals to BTC addresses "xxxxxxxxxxxx" and "xxxxxxx"

Hur pass sanningsenlig måste man vara? och har de med det att göra ens? vad kan man svara som är safe? verkar som jag inte får pengarna på kontot förrän man svarar eller genomför det här formuläret.. någon som vet?

Dom har flaggat bitcoinadresserna för potentiell inblanding i illegal verksamhet, vill bara säga detta så att du fattar.
Citera
2018-04-26, 16:26
  #3
Medlem
heartbeat03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dykaren-
Dom har flaggat bitcoinadresserna för potentiell inblanding i illegal verksamhet, vill bara säga detta så att du fattar.

Jo, jag förstår. Men hur fan är det möjligt. Kan de kolla adresserna då? Vad kan man svara?
__________________
Senast redigerad av heartbeat03 2018-04-26 kl. 16:32.
Citera
2018-04-26, 16:40
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heartbeat03
Jo, jag förstår. Men hur fan är det möjligt. Kan de kolla adresserna då?

vart bitcoinsen skickas är ju synligt för alla.
så man kan spåra vart coinsen du skickade ifrån den "misstänkta" adressen har gått till för adress.
bitstamp - din adress - den andra adressen.

Så det är inte speciellt anonymt.

Skumt dock att bitstamp inte kontaktade dig först, utan tar emot pengarna och sedan när du frågar, så kommer frågorna.

Men KYC har i princip alla exchanges idag, dock inte dom decentraliserade, så decentraliserade exchanges lär ta över i framtiden för att slippa eventuellt tjaffs ifrån myndigheter som försöker döda crypto valutor genom att reglera sönder det.

hoppas det löser sig!
Citera
2018-04-26, 16:51
  #5
Medlem
heartbeat03s avatar
Hmm okej.. har dock för mig dessa adresserna inte finns längre. Då de byts ut efter ca 200 h. Så vad kan man svara som är safe? eller ska jag bara igga och skita i pengarna och aldrig mer logga in igen? vill inte hamna i klistret..
Citera
2018-04-26, 16:56
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heartbeat03
Hmm okej.. har dock för mig dessa adresserna inte finns längre. Då de byts ut efter ca 200 h. Så vad kan man svara som är safe? eller ska jag bara igga och skita i pengarna och aldrig mer logga in igen? vill inte hamna i klistret..

Tror ingen bitcoin adress försvinner ?
det skapas väl bara nya hela tiden ?
dock osäker på detta.

okej gissar på att det är en "hemlig" sida du besökt, och har dålig koll på hur saker går till där, har även aldrig använt bitstamp så får hoppas någon kunnig hoppar in och hjälper dig!
Citera
2018-04-26, 19:09
  #7
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urban.j
Tror ingen bitcoin adress försvinner ?
det skapas väl bara nya hela tiden ?
dock osäker på detta.

okej gissar på att det är en "hemlig" sida du besökt, och har dålig koll på hur saker går till där, har även aldrig använt bitstamp så får hoppas någon kunnig hoppar in och hjälper dig!

en BTC-adress kan aldrig försvinna, däremot kan ju en mottagande adress ändras av olika skäl.
Citera
2018-04-26, 20:03
  #8
Medlem
heartbeat03s avatar
Tips på vad jag kan svara?
Citera
2018-04-26, 20:13
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heartbeat03
Tips på vad jag kan svara?

Du är camböghora och får betalt i bitcoin. Det är det eller fängelse.

Skicka en bild när du trycker upp en brödkavel i arslet tillsammans med ditt id-kort, det ökar trovärdigheten.
__________________
Senast redigerad av dykaren- 2018-04-26 kl. 20:16.
Citera
2018-04-26, 20:50
  #10
Medlem
heartbeat03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dykaren-
Du är camböghora och får betalt i bitcoin. Det är det eller fängelse.

Skicka en bild när du trycker upp en brödkavel i arslet tillsammans med ditt id-kort, det ökar trovärdigheten.

Ha-ha. Nu är det ju dock så att det är jag som överför till bitcoinadresser så det håller inte riktigt. Anyways. Det är inget olagligt att överföra pengar till adresser. Kan man inte säga man sparar lite pengar på annat konto eller något.
Citera
2018-04-26, 20:54
  #11
Medlem
farfars avatar
Vad jag vet så är KYC-procedurer ett måste över ett visst belopp på överföringar, pådyvlat av EU.

Vill du fortsätta använda kontot så antar jag att du får hitta på nåt, om du köper narkki.

Tror inte de har något krav på sig att göra mer djupgående efterforskningar, utan de har bara ett formellt krav på sig att ställa frågorna.
__________________
Senast redigerad av farfar 2018-04-26 kl. 20:59.
Citera
2018-04-26, 21:04
  #12
Medlem
heartbeat03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Vad jag vet så är KYC-procedurer ett måste över ett visst belopp på överföringar, pådyvlat av EU.

Vill du fortsätta använda kontot så antar jag att du får hitta på nåt, om du köper narkki.

Tror inte de har något krav på sig att göra mer djupgående efterforskningar, utan de har bara ett formellt krav på sig att ställa frågorna.

Tack för vettigt svar! Ja det är ju skitsummor egentligen så tror inte de har för avsikt att rota mer i detta heller men man blir ju lite nojig ändå. tycker de ska ta och skita i det haha. men något måste man ju svara.. hm hm
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback