2018-04-25, 07:29
Medlem
Om vi säger att jag lägger in 200$ på en hemsida, sedan för någon anledning stänger de mitt konto så jag inte har tillgång til det och inte kan ta ut mina pengar. Om vi sedan säger att jag väljer att refunda mina pengar har jag rätt till att göra det ?
Citera
2018-04-25, 07:52
Medlem
Beror väl på varför de stängde ditt konto, samt vad de har för regler och villkor. Du har med största sannolikhet godkänt deras regler och villkor, och de borde ha sådant som reglerar avstängning av konto och vad som händer med innestående pengar. Har du läst vad som gäller på deras hemsida? Antar att de har sådan information där.
Citera
2018-04-25, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amberfly
Beror väl på varför de stängde ditt konto, samt vad de har för regler och villkor. Du har med största sannolikhet godkänt deras regler och villkor, och de borde ha sådant som reglerar avstängning av konto och vad som händer med innestående pengar. Har du läst vad som gäller på deras hemsida? Antar att de har sådan information där.

Men om jag hypotetiskt tycker att jag har rätt till 100% och refundar hur långt skulle ett företag värt över 50miljoner dollar gå för att motbevisa mig och försöka ta tillbaka de pengarna?
Citera
2018-04-25, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antoniDa
Men om jag hypotetiskt tycker att jag har rätt till 100% och refundar hur långt skulle ett företag värt över 50miljoner dollar gå för att motbevisa mig och försöka ta tillbaka de pengarna?

Det är väl företaget som har pengarna? Hur långt skulle du gå för att försöka ta tillbaka de pengarna?
Citera
2018-04-25, 09:38
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Hur långt DU skulle gå beror väl på vad det står i avtalet och vad du gjort. Har du inte gjort något och det inte står något i avtalet om detta kan du ju gå så långt det verkar meningsfullt mht beloppet du skall återkräva och kostnaden du riskerar för att driva fallet.
Citera
2018-04-25, 10:17
Medlem
Mintafs avatar
Läs ToS. Dom brukar vara väldigt duktiga med att skriva om något händer med deras sida eller om du blir bannad så får du inte refund.
Citera
2018-04-25, 10:29
Medlem
Citat:
Om vi säger att jag lägger in 200$ på en hemsida, sedan för någon anledning stänger de mitt konto så jag inte har tillgång til det och inte kan ta ut mina pengar. Om vi sedan säger att jag väljer att refunda mina pengar har jag rätt till att göra det)?
Vaddå "lägger in"? Antar att det inte är en internetbank du "lämnat pengar till".

Är det inte så att du betalar för en tjänst/produkt som enligt företaget är värd, i ditt ex, 200$ (eller höbalar, kattsand alt. siffror på en skärm)?

Specifiera gärna vad det handlar om för hemsida eller typ av bransch.

Edit: med den info du delgett låter det som att du kan säga hejdå till "dina pengar".

Edit2: ett råd. Håll i pengarna om du inte vill bli av med dem.
Senast redigerad av P-o-beln 2018-04-25 kl. 10:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in