Citat:
Ursprungligen postat av
Phoenixbox
Jag kan verkligen rekommendera att du ställer dig frågor som;
Vill jag må bättre? Vad förhindrar mig från att må bättre? Finns det obearbetade saker hos mig själv jag till och med kan förändra på? Hur kan jag förändra tillvaron? Behöver jag hjälp för att må bättre? Vad vill jag i livet? Kan jag förändras till det bättre?
Det finns svar på alla dessa frågor, det kräver dock insikt, ärlighet och sanning.
Det kanske hjälper dig om du börjar med att underlätta småsaker i din tillvaro, och sedan försöker fokusera på den större bilden.
Har du varit i kontakt med vården tidigare? Isånnafall, varför hjälpte det inte dig? Tror du att du är tillräckligt mogen/redo för att ta itu med ditt lidande?
En sak är säker, vi alla har våra kors att bära på, livet är fyllt av lidande och misär. Men du har inte gett upp än, så det finns något i dig som längtar efter något bättre.
Självklart så vill jag må bättre, men det känns som att det är lättare att försvinna helt än att ta tag i mina problem.
Jag har problem med familjen.. Som står i vägen för mig. Det finns mycket jag kan göra men familjen tar död på mig. Känner mig inte fri även om jag bor själv.
Jag tog kontakt med vårdcentralen, de gav mig tabletter som gör att jag slutar känna något alls. Men problemet nu är att jag känner ingenting mer än att jag vill inte vara kvar.
Tanken är I huvudet 24/7.
Har inga vänner, ingen jag kan prata med, litar på ingen och familjen står i vägen för mig och jag vill inte såra som! (vi är kristna från Mellanöstern)