Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-24, 20:34
  #1
Medlem
Ratis avatar
Har skaffat en Lenovo 320S med Windows 10.
https://www.elgiganten.se/product/da...rbar-dator-gra

Väldigt nöjd med datorn förutom att skärmen är för mörk. Trots att jag dragit upp ljusstyrkan till max. Upplever det mest på Youtube av någon anledning.

Verkar nästan som att skärmen ändrar ljusstyrka automatiskt när jag växlar mellan olika sidor, men hittar ingen inställning om automatisk ljusstyrka eller något liknande.

Finns det någonting jag kan göra åt detta?

Ett annat bekymmer är att muspekaren inte går att använda när man laddar en ny webbsida. Det tar ju bara ½ sekund men ändå lite störande. Verkar dock som att det ska vara så i denna dator, av någon anledning.
__________________
Senast redigerad av Rati 2018-04-24 kl. 20:38.
Citera
2018-04-24, 21:22
  #2
Medlem
Kolla om det finns någon uppdaterad drivrutin till grafikkortet.

Högerklicka på skrivbordet och se om du hittar någon "Intel Graphics" efter du installerat drivrutiner. Där skall man kunna öka styrkan utöver den "vanliga" windows-ljusstyrkan.

Lycka till!
Citera
2018-04-24, 21:24
  #3
Medlem
Dessa hittar du på Lenovos hemsida. Alternativt om du har Lenovo System Upgrade (vilket brukar vara standard i kommersiella Lenovos)
Citera
2018-04-24, 21:41
  #4
Medlem
Ratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AELGEN
Högerklicka på skrivbordet och se om du hittar någon "Intel Graphics" efter du installerat drivrutiner. Där skall man kunna öka styrkan utöver den "vanliga" windows-ljusstyrkan.

Detta var faktiskt till hjälp! Tusen tack.
Drivrutinerna var redan uppdaterade till nyaste "versionen".
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback