Citat:
Ursprungligen postat av
crap-transistor
Hej på er!
Har så smått börja få ett intresse för att handla med bitcoin/kryptovalutor, och hittade tyvärr inga spikade trådar i detta forum. Jag har lite nybörjarfrågor, och hoppas att ni kan och vill besvara dessa. Tycker det är svårt och rörigt att avgöra och sålla ut vilken information som går att lita på, på internet.
1: Vart (hemsidor) kan jag hitta pålitlig information riktade till totala nybörjare?
2: Vilka hemsidor kollar ni på, för att uppdatera er vilket värde kryptovalutorna har i detta nu?
3: Bästa plånboken for iphone, om man bara ska handskas med mycket små summor (max nån tusenlapp).
4: är coinbase en plånbok, eller handlar man endast med valutor där?
5: vart kan man köpa och sälja valutor, som har lägsta avgifterna, och är pålitliga?
Vad jag tänkt göra: Köpa lite krypto, ha dem i min plånbok, och låta dem ligga där väldigt länge. Pratar max någon tusenlapp.
Kanske kan vi spika denna tråd, och ha svar på frekventa frågor, samt låta folk ställa frågor andra frågor också.
Mvh crap-transistor
1. vad vill du göra/veta? vad crypto är? hur mining funkar? eller vad menar du?
2. coinmarketcap.com, whattomine.com samt
https://www.crypto-coinz.net/crypto-calculator/ (de två sista länkarna är för oss miners mest)
3. ingen aning, kör enbart wallets på datorn lokalt.
4. plånbok i första hand skulle jag säga. Men självklart är man fri att handla med de valutor som finns där.
5. cryptopia, poloniex, kucoin, bittrex, kraken, bitfinex samt en drös andra.. vad det kostar att tradea billigast har jag ingen aning om.. tycker feen är försvinnande liten ändå.