• 1
  • 2
2006-01-29, 02:05
Medlem
Hylands avatar
Hej! Det r inte Conny vid tangeterna men jag saknar nd ett vettigt alternativ till AA. Jag dricker kanske 4-5 dagar i veckan och till AA vill jag inte g, d vnner och bekanta har berttat att de r ett gng frireligisa idioter. Jag har frskt att trappa ned, utan resultat och jag uppskattar om jag inte fr svar som "du har ingen karaktr".
Citera
2006-01-29, 02:06
Medlem
flowss avatar
Om du fick gissa vilt - vad tror du att vi skulle kunna ge fr alternativ andra n AA och att trappa ner sjlv?
Citera
2006-01-29, 02:08
Medlem
Snvits avatar
Jag bara undrar hur kan du dricka s mnga dar i veckan? Har du inget jobb, eller pluggar du?

Vill du sluta dricka helt eller bara dricka p ett annat stt/trappa ner?

Jag tror att ett steg r att bryta ett mnster, byta vnner och skaffa sig nya vanor.
Citera
2006-01-29, 02:09
Medlem
Hylands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flows
Om du fick gissa vilt - vad tror du att vi skulle kunna ge fr alternativ andra n AA och att trappa ner sjlv?
Brutalfistad af en biafraneger? Fan vet jag! AA r inget alternatifv alls, s mycket vet jag. Vill inte st och prata om hur jag har funnit Gud.
Klart som fan att jag tar tips p HUR man trappar ned, annars.
Citera
2006-01-29, 02:09
Medlem
be en polare stta p dig en tvngsvst lr vad det heter s armarna e lsta, + en tejp bit runt munnen som bara ppnas nr du ska ta & dricka vatten/milk
Citera
2006-01-29, 02:11
Medlem
Daddy Dajmkryzzs avatar
Antabus...och ka bgporrkonsumtionen s du fr fokusera p annat n alkohol...gr ven klart fr polarna att du tnker trappa ner s dom inte hetsar dig att flja med ut etc...och varfr inte skaffa lite karaktr?
Citera
2006-01-29, 02:11
Medlem
flowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyland
Brutalfistad af en biafraneger? Fan vet jag! AA r inget alternatifv alls, s mycket vet jag. Vill inte st och prata om hur jag har funnit Gud.
Klart som fan att jag tar tips p HUR man trappar ned, annars.

Om AA r en grupp frireligsa stackare s skulle jag d inte rekommndera det d jag tror fyllan har ngot helt annat att gra med n Gud.

Varfr inte prata med en psykiatriker? Det r iaf mitt tips. Eller ett beroendecentrum.
Citera
2006-01-29, 02:12
Medlem
Hylands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Jag bara undrar hur kan du dricka s mnga dar i veckan? Har du inget jobb, eller pluggar du?

Vill du sluta dricka helt eller bara dricka p ett annat stt/trappa ner?

Jag tror att ett steg r att bryta ett mnster, byta vnner och skaffa sig nya vanor.
Byta vnner r inget alternatifv! De r de enda jag har och flera af dem r barndomspolare.
Jag pluggar nu fr tiden men fven nr jag hade jobb s sp jag nd ca. 5 dagar i veckan. Nr jag tnker efter s drack jag nog mer d jag hade jobb n jag gr nu.
Citera
2006-01-29, 02:13
Medlem
Locco Roccos avatar
Citat:
Hej! Det r inte Conny vid tangeterna men jag saknar nd ett vettigt alternativ till AA. Jag dricker kanske 4-5 dagar i veckan och till AA vill jag inte g, d vnner och bekanta har berttat att de r ett gng frireligisa idioter. Jag har frskt att trappa ned, utan resultat och jag uppskattar om jag inte fr svar som "du har ingen karaktr".

Vilka tankar och knslor kommer nr du frsker trappa ner?
Citera
2006-01-29, 02:14
Medlem
Hylands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daddy Dajmkryzz
Antabus...och ka bgporrkonsumtionen s du fr fokusera p annat n alkohol...gr ven klart fr polarna att du tnker trappa ner s dom inte hetsar dig att flja med ut etc...och varfr inte skaffa lite karaktr?
Antabus knns rtt uteslutet det med. Har flera polare som har tagit det och det har inte blifvit bttre fr det.
Bgporren gr jag s gott jag kan med, dock s uppdaterar String-Emil sllan sin sida.
Citera
2006-01-29, 02:16
Medlem
Snvits avatar
Citat:
Byta vnner r inget alternatifv! De r de enda jag har och flera af dem r barndomspolare.
Jag pluggar nu fr tiden men fven nr jag hade jobb s sp jag nd ca. 5 dagar i veckan. Nr jag tnker efter s drack jag nog mer d jag hade jobb n jag gr nu.

r det ingen av dessa polare som dricker mindre? Du kan ju frska styra umgnget till de som dricker minst, i alla fall fr en period. Om de flesta dricker s som dig s kan det vara mjligt att ngon annan ocks knner som dig. Det r nog ttare om fler vill trappa ner tillsammans.
Citera
2006-01-29, 02:16
Medlem
Hylands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locco Rocco
Vilka tankar och knslor kommer nr du frsker trappa ner?
Jag har frskt att vara nykter i iaf en vecka och d uppkommer svettningar, ett svrbeskrifvet sug efter alkohol och skakningar. Det konstiga r att jag vid tillfllena inte bryr mig om det utan jag ker till bolaget och handlar bira istllet s mr jag bttre sen. Konstigt att man inte har ngon sjlvinsikt alls faktiskt!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in