2018-04-24, 16:23
Medlem
Började äta på ett äpple, åt bara längst ut. Av en slump bröt jag äpplet i mindre delar och där kärnhuset skulle vara var det mörkt mögel. Självklart slutade jag äta. Men är orolig nu. Det smakade bra och så. Vill helst stoppa fingrarna i halsen men hatar att spy. Är rädd att vakna inatt och må dåligt. Är det farligt?
Citera
2018-04-24, 16:38
Medlem
Kickexs avatar
Nej det är inte farligt. Lite mögel har vi alla käkat.
Du kanske känner dig lite knasig i magen imorgon dock.
Citera
2018-04-24, 16:38
Medlem
Om det smakade gott är det antagligen ingen fara.
Citera
2018-04-24, 16:50
Medlem
Smakade bra. Var inte nära möglet alls. Sitter och känner efter nu. Får panik om jag måste spy. Till saken hör att jag är hemma hos någon som hatar att höra när andra spyr och kan inte ta mig hem. Så kan inte stoppa fingrarna i halsen heller
Citera
2018-04-24, 17:12
Medlem
ThierryHenry14s avatar
Som vanligt när det är akut ska man ringa vårdguiden på 1177 istället för att rådfråga flashbacktroll.

Lycka till!
Citera
2018-04-24, 17:17
Medlem
Det är ingen fara om det smakade gott
Citera
2018-04-24, 17:29
Medlem
Peyzs avatar
Värsta som kan hända är väl att du blir dålig i magen? eventuellt matförgiftad och då kommer spyan och diareerna.
Men farligt? Nej.
Du får nog äta en del också om du ska bli matförgiftad. En liten tugga borde inte vara några problem..
Citera
2018-04-24, 18:14
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Du åt ju inte möglet. Det är ingen fara.
Om du skulle fått i dig lite mögel ät det inte ens säkert magen skulle reagera och gör den det blir det väl max lite magvärk.
Kom ihåg att antibiotika är mögel.
Citera
2018-04-24, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av millan8950
Började äta på ett äpple, åt bara längst ut. Av en slump bröt jag äpplet i mindre delar och där kärnhuset skulle vara var det mörkt mögel. Självklart slutade jag äta. Men är orolig nu. Det smakade bra och så. Vill helst stoppa fingrarna i halsen men hatar att spy. Är rädd att vakna inatt och må dåligt. Är det farligt?

Låter jäkligt osannolikt att du skulle bli dålig av det även om du hade ätit upp hela äpplet. Så chilla med katastroftankarna 👍🏻
Citera
2018-04-24, 23:26
Bannlyst
Man blir inte sjuk av att äta något mögelangripet. Dessa sporer förekommer runt omkring oss överallt. När man pratar om faror av att vistas i mögel är det ju mögel som finns i hus mm, vilket inte är samma mögel som har vuxit i ditt äpple.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in