• 1
  • 2
2018-04-25, 13:04
Medlem
Foruejsonlys avatar
Om TS är kvar i tråden eller om nån annan kan svara, vad får man för ränta på ett bluesteplån? (Bolån)
Citera
2018-04-25, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Fast om jag inte missförstår TS är det inget problem här. Tanken TS har är att han ska ta ett lån hos Bluestep (eftersom den vanliga banken vill se längre lönehistorik), sedan efter något år vill han flytta hela lånet till en storbank. Det är alltså bara en bank åt gången som har lån/säkerhet.

Exakt så.
Offerten säger ränta på 5.4% men räknar med 7% för mig själv.
Citera
2018-04-25, 14:14
Medlem
Foruejsonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeonNemo
Exakt så.
Offerten säger ränta på 5.4% men räknar med 7% för mig själv.

Högt, men det kanske man klarar ett år? Som jämförelse har jag idag 1,65%. När jag köpte hus på 90 talet fick jag 12-13% (vilket ansågs då vara bra ränta) ytterligare en jämförelse: min, lågt belånade förening har rörlig ränta på 0,5% den har varit nere på sanslösa 0,1-0,3%
Citera
2018-04-25, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foruejsonly
Om TS är kvar i tråden eller om nån annan kan svara, vad får man för ränta på ett bluesteplån? (Bolån)

Tror räntan är personlig. Fick det intrycket. Men tror inte den är under 5%.

Citat:
Ursprungligen postat av Foruejsonly
Högt, men det kanske man klarar ett år? Som jämförelse har jag idag 1,65%. När jag köpte hus på 90 talet fick jag 12-13% (vilket ansågs då vara bra ränta) ytterligare en jämförelse: min, lågt belånade förening har rörlig ränta på 0,5% den har varit nere på sanslösa 0,1-0,3%

Ja det går, månadskostnaden skulle bli snäppet under vad vi tänkt ge för andrahands i hyra. Vi önskar ingen låna ett så jätte högt belopp jämfört med våra inkomster, därför allt känns så frustrerande. Men det tar emot att betala andrahandshyra för mig. Första har jag inge problem med men det är omöjligt att få.
Klart det dock är roligare att sen gå över till ett lån med kanske 2% ränta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in