2018-04-23, 07:00
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Tidigt på måndagsmorgonen larmades polis till en lägenhet i Skärholmen, söder om Stockholm.

På plats möttes patrullen av en knivbeväpnad man – som skadat en kvinna i lägenheten.

– Vi har tvingats skjuta verkanseld för att avvärja dödligt våld, säger vakthavande befäl hos polisen.

Polisen meddelar under morgonen att mannen har dött.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...s-i-skarholmen

Polisen kom nog väldigt lägligt!
Senast redigerad av Qwart 2018-04-23 kl. 07:14.
Citera
2018-04-23, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
Tidigt på måndagsmorgonen larmades polis till en lägenhet i Skärholmen, söder om Stockholm.

På plats möttes patrullen av en knivbeväpnad man – som skadat en kvinna i lägenheten.

– Vi har tvingats skjuta verkanseld för att avvärja dödligt våld, säger vakthavande befäl hos polisen.

Polisen meddelar under morgonen att mannen har dött.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...s-i-skarholmen

Polisen kom nog väldigt lägligt!

Citat:
Gärningsmannen ska ha blivit träffad och tas om hand av ambulans på plats. Kvinnan är på väg till sjukhus med enligt polisen allvarliga skador.
Polisen har spärrat ett område kring bostaden och kommer göra en teknisk undersökning av platsen. I nuläget rubricerar polisen händelsen som försök till mord alternativt dråp. Mannen har tidigt måndag morgon ännu inte frihetsberövats.
– Sjukvården går före i det här läget, om det är möjligt kommer han gripas senare, säger Kjell Lindgren, presstalesperson hos polisen.
Polisen meddelar vid 6.20 att mannen har dött av sina skador.

Jag fattar det som att GM är ihjälskjuten, har svårt att tro att han ska gripas senare då
Citera
2018-04-23, 07:06
Medlem
Är så skönt att höra att poliserna vågar använda sina vapen.

Senaste året 3-0 till poliserna .
Citera
2018-04-23, 07:11
Medlem
AA_Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 99rambo
Är så skönt att höra att poliserna vågar använda sina vapen.

Senaste året 3-0 till poliserna .
Skärholmen och Örebro men den tredje skjutningen - var hände det?
Citera
2018-04-23, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AA_Sweden
Skärholmen och Örebro men den tredje skjutningen - var hände det?

I Luleå.
Citera
2018-04-23, 07:44
Medlem
1Partys avatar
Hände i ett bostad..

Kan också vara en svenskt man? Någon som vet?
Citera
2018-04-23, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1Party
Hände i ett bostad..

Inte speciellt troligt -Skärholmen..
Citera
2018-04-23, 07:49
Medlem
Hittade ett inlägg av en av personerna som verkar ha ringt 112 på Facebook. Står följande: "Vaknar strax efter 04 av att jag hör en kvinna totalt primitivt skrika från en balkong 2 portar bort. Har aldrig hört någon skrika så. Ser någon studsa mot räcket för att sedan dras tillbaka in av en person. Jag ringer 112, när polisen kommer skjuter de och skriker "släpp kniven". Tre bilar stormar in och 4 ambulanser, följt av ännu fler polisbilar. Hela området är nu avspärrat. Fruktansvärt! Knivmannen är nu död. Hoppas kvinnan klarar sig!" Följt av en bild på polisbilar och ambulanser.
Citera
2018-04-23, 07:52
Medlem
Personen som skrivit inlägget från Facebook jag citerade i tidigare inlägg skriver nu att det hände på Brantholmsgränd.
Citera
2018-04-23, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1Party
Hände i ett bostad..

Det bor mycket invandrare i Skärholmen så det är en invandrare gissar jag på som är skjuten och avliden.
Citera
2018-04-23, 07:56
Medlem
1Partys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Det bor mycket invandrare i Skärholmen så det är en invandrare gissar jag på som är skjuten och avliden.

Håller med dig.

Men finns också svenskar som bor där.
Citera
2018-04-23, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moby-dickhead
Personen som skrivit inlägget från Facebook jag citerade i tidigare inlägg skriver nu att det hände på Brantholmsgränd.

Är det där vår favorit-dam Vonna de jong äger husen?Mycket polacker och en del svenskar bor där, inte så mkt Mena som i övriga grannskapet. Tidpunkten tyder på missbrukare alternativt psykisk ohälsa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in