2024-09-22, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2n00b4U
Är det någon skillnad på GTA V till PS4 och PS5 eller är det exakt samma spel, så jag kan lika gärna köpa den billigaste av dem.

Samma spel, men grafik (både vad gäller fps och bildkvalitet) och laddningstider är rejält förbättrade i PS5-versionen. Mer detaljer i YouTube-klippen nedan. Om det är värt pengarna beror på hur kräsen du är!

https://www.youtube.com/watch?v=m5QHInJShQw
https://www.youtube.com/watch?v=2Eb_uFHKQ14
Citera
2024-09-25, 10:40
Medlem
Meeis avatar
Lite kasst att vi fortfarande inte vet det exakta priset för playstation 5 pro. Det kan ju bli allt mellan 9000 och 10 000+ med tanke på svenska skatter.

För dom ska ju öppna förbokningarna imorgon och man vet inte om det är svalt intresse eller dom tar slut på fem minuter, så man hade ju velat ha lite tid att fundera beroende på vilket pris det är.
Citera
2024-09-25, 15:23
Medlem
2n00b4Us avatar
Hur får man tag på det där 30 års varianten av Playstation 5 som har samma färgtoner som Playstation 1?
Citera
2024-09-26, 10:47
Medlem
Man kan förboka pro varianten på elgiganten nu, 10500 spänn.. Det är ju för fan perverst!!
det ligger ju lite långt bort i tid ännu, men några tankar och synpunkter kring val av ps5 när gta 6 släpps? 10k för att spela gta känns ju inte speciellt rimligt i min värld..
Citera
2024-09-26, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aggiemeister
Man kan förboka pro varianten på elgiganten nu, 10500 spänn.. Det är ju för fan perverst!!
det ligger ju lite långt bort i tid ännu, men några tankar och synpunkter kring val av ps5 när gta 6 släpps? 10k för att spela gta känns ju inte speciellt rimligt i min värld..

Sanslöst om man ska ha 30th anniversy edition istället. 14 500 spänn
Citera
2024-09-26, 16:52
Medlem
swebarbs avatar
Ja dyrt som fan, 10500 spänn och utan en skivläsare... jo tjena sony
Citera
2024-09-26, 20:58
Medlem
https://fyndiq.se/s/?q=Dualsense%205

Dualsense 5 kontroller för runt 350:-

Är det kopior? eller är det någon kines som kommit över ett parti med camo och cosmic-red kontroller?
Citera
2024-09-26, 22:38
Medlem
zlikyrs avatar
Undrar hur mycket limited edition av Ps5 Pro kommer säljas för på tradera. 20k?
Citera
2024-09-27, 01:02
Medlem
karlsoons avatar
Rätta mig om jag har fel, men anledningen till att att antalet ps5 användare kommit ikapp antalet ps4 användare har vad jag förstått berott på att det inte funnits några egentliga anledningar till att köpa en ps5? Då tänker jag på antalet titlar som verkar vara begränsat att kunna spela 4k 60fps osv och att skillnaden inte varit jättestor grafikmässigt mellan ps4 och ps5 för att spelen inte är optimerade mot ps5an....det verkar iaf vara så surret har gått så vitt jag förstått det men jag kan givetvis förstått fel och det ska sägas att jag inte är speciellt insatt.

Eftersom pro modellen som släpps nu verkar sålt väldigt bra trots det groteska priset så får man anta att spelen som kommer släppas till pro nu verkligen kommer vara rejäla uppgraderingar...är det någon som har sett nya promodellen på något event som kan bekräfta uppsvinget mer än specsen på papper? Går inte i några köptankar själv utan är mest nyfiken.
Citera
2024-09-27, 04:15
Medlem
DroneXR7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Rätta mig om jag har fel, men anledningen till att att antalet ps5 användare kommit ikapp antalet ps4 användare har vad jag förstått berott på att det inte funnits några egentliga anledningar till att köpa en ps5? Då tänker jag på antalet titlar som verkar vara begränsat att kunna spela 4k 60fps osv och att skillnaden inte varit jättestor grafikmässigt mellan ps4 och ps5 för att spelen inte är optimerade mot ps5an....det verkar iaf vara så surret har gått så vitt jag förstått det men jag kan givetvis förstått fel och det ska sägas att jag inte är speciellt insatt.

Eftersom pro modellen som släpps nu verkar sålt väldigt bra trots det groteska priset så får man anta att spelen som kommer släppas till pro nu verkligen kommer vara rejäla uppgraderingar...är det någon som har sett nya promodellen på något event som kan bekräfta uppsvinget mer än specsen på papper? Går inte i några köptankar själv utan är mest nyfiken.

Nya spelen släpps inte på PS4 så det är väl mest därför.
Citera
2024-09-27, 04:53
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroneXR7
Nya spelen släpps inte på PS4 så det är väl mest därför.
Det är ju jäkligt illa då ps4 "i princip" har lika många aktiva användare som ps5 idag.

Jag är inte emot utveckling men för mig känns hela grejen ganska girig. Ven det här med att nya pron ska säljas utan skivläsare för att folk inte ska kunna sälja titlar man tröttnat på vidare. Osv
Citera
2024-09-27, 05:11
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azper
https://fyndiq.se/s/?q=Dualsense%205

Dualsense 5 kontroller för runt 350:-

Är det kopior? eller är det någon kines som kommit över ett parti med camo och cosmic-red kontroller?

Tack!

Köpte 2 st kamouflage för 713 kr inklusive frakt. Vänstra spaken på båda mina gamla kontroller har lossnat så man kan vrida plattan åt sidan.

Även om jag inte gillar färgen så går det inte att slå det priset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in