2018-04-22, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Skitunge är väl att ta i, Emil är faktisk 16 år. Sluta slösa skolresurser på Emil, hans framtid hör ändå hemma på Hall, Tidaholm eller Kumla bunkern. Har vi skattebetalare tur, så får kör han ihjäl sej eller få en poliskula i sej innan 25 års dagen.

Ja är man så gammal som 16 år så borde man ändå kunna bete sig bland folk.
Dock frias inte läraren från ansvar bara för att den unge vuxne är 16 år.
Emil kanske borde få gå i en OBS-klass som man hade förr i tiden?

Bara för att Emil är stökig så är det väl lite väl mycket att önska att han döden dör?
Citera
2018-04-22, 12:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
Ja är man så gammal som 16 år så borde man ändå kunna bete sig bland folk.
Dock frias inte läraren från ansvar bara för att den unge vuxne är 16 år.
Emil kanske borde få gå i en OBS-klass som man hade förr i tiden?

Bara för att Emil är stökig så är det väl lite väl mycket att önska att han döden dör?

Problemet är att lärarna få inte bestraffa det vanartade "barnet" enligt instruktionsboken. I lumpen så gjorde plutonen armhärvningar och sedan uppfostrade plutonen den svaga länken i kedjan. Dvs vanlig hederlig kamrat uppfostran , som KGB Agent Janne hade svårt för i skolan, men som har fostra generation med Svenska till att bli bra medborgare.

Problemet är att såna där DAMP barn bli kriminella, sedan dalta systemet sönder dom. Ett magasin med massor med härliga m/39b in i köttet i unga år, och vi skattebetalare få en bättre tillvaro.
Citera
2018-04-22, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Problemet är att lärarna få inte bestraffa det vanartade "barnet" enligt instruktionsboken. I lumpen så gjorde plutonen armhärvningar och sedan uppfostrade plutonen den svaga länken i kedjan. Dvs vanlig hederlig kamrat uppfostran , som KGB Agent Janne hade svårt för i skolan, men som har fostra generation med Svenska till att bli bra medborgare.

Problemet är att såna där DAMP barn bli kriminella, sedan dalta systemet sönder dom. Ett magasin med massor med härliga m/39b in i köttet i unga år, och vi skattebetalare få en bättre tillvaro.

Ja, och uppenbarligen så har du inte en aning om vad du snackar om. Sluta sprid skit om hur man uppfostrar bäst när det är helt uppenbart att du inte vet ett piss.

Dessutom är det rätt jävla uppenbart att läraren gick för långt. Bra att fanskapet försvinner.
Citera
2018-04-22, 15:20
Medlem
Finns väl bättre sätt att fostra elever än att spruta vatten på dom haha? Kan de det framför mig när läraren, lite trött sprutar vatten på elever haha vafan.
Citera
2018-04-22, 15:38
Citat:
Ursprungligen postat av Mialterego
Finns väl bättre sätt att fostra elever än att spruta vatten på dom haha? Kan de det framför mig när läraren, lite trött sprutar vatten på elever haha vafan.

Ingen vill väl fan bli sprutad vatten på? I skolan. Under lektionstid. Av en lärare.

+ om han nu ogillar att bli sprutad vatten på/ogillar vatten, så är det väl självklart att han reagerar i stunden.
Citera
2018-04-22, 15:48
Medlem
Personligen kan jag tycka det är svårbedömt. Läraren får använda ett visst mått av våld som syftar till att hålla de övriga barnen säkra om det kastas grejer, men att kasta vatten på eleverna och hela historien kommer väl upp i en besvärlig bedömning som helhet...
Citera
2018-04-22, 16:55
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elmheden
Nu ska jag vara brutalt ärlig:

Världen kommer vara ett bättre ställe när denna pojke dör.
Bör tilläggas: det finns plats för honom. Men samhället måste ge honom, och andra, en start i livet som gör honom så vettig och social som är möjligt. Att vara diagnos-barn och tvingas sitta tyst timmar i tråkiga klassrum med 30 normala elever är en dålig start. Han borde gått i specialklass med max 5 elever på en lärare, redan från lågstadiet.

Sverige utför barntortyr när vi tvingar ihop barn som inte passar med andra.
Citera
2018-04-22, 17:01
Medlem
NovaOculuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Läraren verkar ha överreagerat vid något tillfälle. Men jag ser ingen anledning att det ska bli en dom på det. Med efterblivna kommentarer som denna så förstår jag kaoset i skolan:

Inte undra på att folk är barn fram till 30-årsåldern nu för tiden. Helt efterblivet tankesätt.

Texten beskriver en krigszon nästan
Citera
2018-04-22, 17:01
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Bör tilläggas: det finns plats för honom. Men samhället måste ge honom, och andra, en start i livet som gör honom så vettig och social som är möjligt. Att vara diagnos-barn och tvingas sitta tyst timmar i tråkiga klassrum med 30 normala elever är en dålig start. Han borde gått i specialklass med max 5 elever på en lärare, redan från lågstadiet.

Sverige utför barntortyr när vi tvingar ihop barn som inte passar med andra.

Det du skriver är sant.

Det jag skrev är också sant.
Citera
2018-04-22, 17:04
Medlem
NovaOculuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Personligen kan jag tycka det är svårbedömt. Läraren får använda ett visst mått av våld som syftar till att hålla de övriga barnen säkra om det kastas grejer, men att kasta vatten på eleverna och hela historien kommer väl upp i en besvärlig bedömning som helhet...
Du vet vad kasta vatten betyder va?? xD
Citera
2018-04-22, 18:01
Medlem
Kehins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Svaret blev att alla händelser va överspelade efter straff och så kände iaf jag också, dagen efter en utkastning så kunde man sitta och surra och skämta med chauffören som inget hänt.
Detta saknar jag! Att folk beter sig som en tusenårig släktfejd för att man tutar för att det är grönt etc är fan helt galet...

OT, Vattenspruta måste vara guld för en lärare då skitungarna är rädda om sina telefoner
Citera
2018-04-22, 18:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NovaOculus
Du vet vad kasta vatten betyder va?? xD
Vadå? Det är väl svårbedömt att bestämma vem som gjort fel om en lärare kastar vatten på sina elever?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in