2018-04-21, 05:26
Medlem
När man inser att lyckan är en ouppnåelig önskan och att gud ter sig nonchalant inför de farhågor som av lidandet besannas. När man inte längre orkar bry sig.

Vad driver den döde att fortsätta vandra de levandes rikes mörka stråk? Vad bultar ett krossat hjärta för? Ett hjärta utan förmågan att älska. En själ utan förpliktelser och utan anknytning till det som en gång gick att ta på.

Vad händer sedan?

De träder fram underifrån den dunkla ytan. Demoner och väsen. Odjur med sylvassa huggtänder och förvridna kroppar. Fasansfulla arketyper av ondska och hat. Sedan när dimman har lagt sig och månljuset slocknat så finner man spår. Spår som går att tyda, men aldrig att förstå dess fulla innebörd.
Citera
2018-04-21, 07:43
Medlem
Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge.
Citera
2018-04-21, 09:40
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=5mvDgSverlY
Citera
2018-04-21, 11:32
Medlem
Jag visste att ni inte skulle förstå mig. Ingen gör det. En dag kommer ni inse att eran skapelse ej var lämpad för denna värld. Det har redan börjat ske och det är det som ger mig gnistan att vilja fortsätta min ödesdigra vandring. Inte för att det spelar någon roll vad jag vill, för realiteten är ett faktum och mitt kall är inte att förringa.
Citera
2018-04-21, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TillTheEndMyFriend
Jag visste att ni inte skulle förstå mig. Ingen gör det.
Vad exakt är det som ska diskuteras då?
Citera
2018-04-21, 12:26
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
När man inser att lyckan är en ouppnåelig önskan och att gud ter sig nonchalant inför de farhågor som av lidandet besannas. När man inte längre orkar bry sig.

Vad driver den döde att fortsätta vandra de levandes rikes mörka stråk? Vad bultar ett krossat hjärta för? Ett hjärta utan förmågan att älska. En själ utan förpliktelser och utan anknytning till det som en gång gick att ta på.

Vad händer sedan?

De träder fram underifrån den dunkla ytan. Demoner och väsen. Odjur med sylvassa huggtänder och förvridna kroppar. Fasansfulla arketyper av ondska och hat. Sedan när dimman har lagt sig och månljuset slocknat så finner man spår. Spår som går att tyda, men aldrig att förstå dess fulla innebörd.

https://www.youtube.com/watch?v=vz0fsxl7SYk
Citera
2018-04-21, 14:09
Medlem
Citat:

Vad händer sedan?

Hoppet?
Citera
2018-04-22, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xuno
Vad exakt är det som ska diskuteras då?
Hur lever man vidare själsligt med ett krossat hjärta?

Citat:
Ursprungligen postat av MegaSkurt
https://www.youtube.com/watch?v=vz0fsxl7SYk
Fin låt. Tyvärr så kan jag inte uppskatta den. Jag har stängt av de känslor som den borde framkalla.

Citat:
Ursprungligen postat av aner0990
Hoppet?
Hoppet är bland det sista som lämnar en. Demonerna möter man dock långt dessförinnan, men de är till en början ganska tama och går att tygla genom sång och dans.
Citera
2018-04-22, 07:30
Medlem
Skogismyras avatar
Jag tror att jag kanske förstår.
Lidandet är nog där för att guida "dig" till det som "du" anser ödesdigert.. Det är som sagt bara en tidsfråga innan det där "ödesdigra" sker, alltså när det klarnar upp.
Folk skulle sluta leta efter sanningen helt om det inte fanns smärta, det är redan illa nog med folk som struntar i att leta efter sanningen.

Det där med krossat hjärta: Är det en kärleksgrej med en partner eller?

Men demoner och sånt tror jag inte på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in