2018-04-20, 17:25
Medlem
Hej, är i nuet (menar då med vad jag ser). Vilket innebär att jag är bra på att läsa personer.. MEN jag har väldigt sällan någon tanke så vet inte vad jag ska säga när jag ska vara social. (Någon sorts blockering). Vad beror detta på?
Visst har jag tankar när jag är hemma och så men när jag drar ut så bara smäller tankarna iväg.
Går förvisso på psykofarma- Litcium och abilify om det kan spöka där?
Elller är detta normalt? Andra pratar ju mer än mig..
Citera
2018-04-20, 17:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Osykk
Hej, är i nuet (menar då med vad jag ser). Vilket innebär att jag är bra på att läsa personer.. MEN jag har väldigt sällan någon tanke så vet inte vad jag ska säga när jag ska vara social. (Någon sorts blockering). Vad beror detta på?
Visst har jag tankar när jag är hemma och så men när jag drar ut så bara smäller tankarna iväg.
Går förvisso på psykofarma- Litcium och abilify om det kan spöka där?
Elller är detta normalt? Andra pratar ju mer än mig..

Jag vet inte om jag förstår vad du menar, men jag gissar.

Men beror det inte på vad dem andra pratar om? Tycker du att det är intressant ens?
Citera
2018-04-20, 18:19
Medlem
Grejen är att jag har någon sorts press på att jag behöver/ska prata mera än vad jag gör samtidigt som jag inte har några tankar. Har samtidigt oro över mig själv, vem jag är, hur jag fungerar osv om det är självkännedom? Så på något sätt är jag blockerad samtidigt som jag är i nuet totalt utan tankar..
Citera
2018-04-20, 19:46
Medlem
Jofs avatar
Har man inget att säga så ska man hålla tyst. De flesta pratar för att låta munnen gå. Pinsamt.
Citera
2018-04-20, 20:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Osykk
Grejen är att jag har någon sorts press på att jag behöver/ska prata mera än vad jag gör samtidigt som jag inte har några tankar. Har samtidigt oro över mig själv, vem jag är, hur jag fungerar osv om det är självkännedom? Så på något sätt är jag blockerad samtidigt som jag är i nuet totalt utan tankar..

För mig är det konstigt att du tror att det viktigaste är att du pratar, inte vad du säger.
Citera
2018-04-20, 20:11
Medlem
Är du möjligtvis introvert? Alla människor är olika, bara gilla läget.

Jag lever själv i nuet och har inte så mycket tankar så känner igen mig en del, speciellt på arbetet. Men när det kommer upp något som jag finner intressant så är det andra puckar.

Var dig själv och var stolt över dig själv. Du är perfekt som du är.

Ps. Människor har en tendens att bara snacka skit.. Du avgör själv vad som är bäst, tystad eller skitsnack.

Må väl
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in