2018-04-20, 09:41
Medlem
Tryckkokarens avatar
På minst tre ställen har nazistflaggor hissats i Stockholm under natten. Huddinge, centralbyrån och i Tyresö.

Citat:
Vid två kommunhus upptäcktes på fredagsmorgonen att nazistflaggor hade hissats. På Tyresö var det en flagga med en svastika. Polisen åkte till platsen och tog ner flaggan.

– Vi har skrivit en anmälan om hets mot folkgrupp, säger Anders Bryngelsson vid polisens ledningscentral.
https://www.dn.se/sthlm/nazistflaggo...l-i-stockholm/

Vad vet vi mer, är det NMR som är i farten?
Bilder på flaggorna?

Edit:

Bättre artikel från mitti.se, finns även en bild på spektaklet:
https://mitti.se/nyheter/brott/nazif...tta-stockholm/
Senast redigerad av Tryckkokaren 2018-04-20 kl. 09:57. Anledning: Lade till länk
Citera
2018-04-20, 09:44
Medlem
Kan det vara islamister i farten? De har ju historiskt sett hållt god hand med nazister.
Citera
2018-04-20, 09:45
Medlem
20 April är Hitlers födelsedag.
Nassarna brukar alltid leva upp då och det står lite i tidningarna.
Senast redigerad av torba 2018-04-20 kl. 09:48.
Citera
2018-04-20, 09:48
Medlem
Flanderiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalfRunar
Kan det vara islamister i farten? De har ju historiskt sett hållt god hand med nazister.

Trams, det är Führens födelsedag som firas. Förmodligen svenska nynazister som vill försöka åstadkomma något.
Citera
2018-04-20, 09:48
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torba
20 April är Hitlers födelsedag.
Det förklarar saken, tack. Grattis till Hitler då!
Reaktionerna måste varit episka när lokalpolitikerna kom till jobbet i morse.
Citera
2018-04-20, 09:52
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Det intressantaste är väl att Dagens Nyheter inte nämner att ett uppenbart skäl är att det är Hitlers födelsedag.

Är det en agenda att inte nämna ett sådant förklarande historiskt fakta, utan är det ren okunnighet om historiska fakta? Vad kan vinnas ur DN:s synvinkel med att inte nämna det, det påverkar väl inte allmänhetens åsikt om AH det allra minsta?

Borde väl egentligen diskuteras i en mediatråd, ursäkta OT.
Citera
2018-04-20, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flanderius
Trams, det är Führens födelsedag som firas. Förmodligen svenska nynazister som vill försöka åstadkomma något.

Så islamister kan inte fira Hitlers födelsedag? Jag säger inte att jag tror att det är det, men varför skulle det inte kunna vara det? Nazism och islamism går ju hand i hand. Lika barn leka bäst.
Citera
2018-04-20, 10:00
Medlem
Efter som det också är min födelsedag så vet jag att det brukar stå i tidningar om...flaggningar apfulla nassar som skrålar och sjunger kampsånger mm och tidningarna har aldrig skrivit orsaken
Citera
2018-04-20, 10:02
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Så islamister kan inte fira Hitlers födelsedag? Jag säger inte att jag tror att det är det, men varför skulle det inte kunna vara det? Nazism och islamism går ju hand i hand. Lika barn leka bäst.
Visst kan det vara så. Men nazismen känns inte så förankrad i babbeluringarna, som den är hos till exempel NMR. Tror inte att det är islamister, då hade de hissat ISIS-flaggor istället.
Citera
2018-04-20, 10:03
Medlem
Mad monks avatar
Säkert vänstern själva som gjort det.
Citera
2018-04-20, 10:06
Medlem
Flanderiuss avatar
Citat:

Vad otroligt korkad du måste vara om du verkligen står bakom dina påståenden. Visa oss belägg för att nazister och islamister är vänner och gemensamma mål? Även fast vi befinner oss på OT-mark vill jag bara understryka att ett gemensamt förakt mot judar inte räknas, då det finns mycket mer som skiljer dem åt. Jag tror inte, till exempel, att det tänkta lebensraum har i åtanke att inhysa islams undersåtar.
Citera
2018-04-20, 10:38
Medlem
Femliters avatar
Herregud, nu blir det fackeltåg igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in