Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-19, 22:48
  #1
Avstängd
Hej flashback hoppas ni tar detta på allvar och inte skämtar bort det.

Det är så att en tjej har börjat skriva till mig och började öppna upp sig. Först började samtalen om nåt helt annat men sen vände det. Hon började öppna upp sig och jag misstänkte vad hon dolde.

Tillslut frågade jag rakt ut vad är det som har hänt och varför mår du som du gör. Hon berättade att för några år sen när hon var i sin tonår var det några elaka killar som våldtog henne ute i skogen. Hon bor i en liten by och de vet var hon bor. Så hon vågade ej anmäla för de hotade med döden samt hon var väldigt ung då.

Det har gått några år nu och hon har blivit vuxen men det går inte över, hon är rädd, är deprimerad verkar det som, vågar ingenting och är allmänt blyg, helt traumatiserad, skär sig och har försökt ta sitt liv flera gånger. En traumatiserad person ni förstår.

När hon väl öppnade upp sig så kändes det som att hon söker någon, någon hon kan prata med, nånting jag vet inte.
Men jag som en kille har svårt att förstå hela denna grejjen för jag kan inte vara med om något sådant.
När hon väl öppnade upp sig försökte jag göra mitt bästa men det var så svårt för mig och sen gick hon och la sig.

Så min fråga är hur kan jag stötta henne, få henne på fötter, vad kan jag som en kille göra? Vad finns det att göra? Vad är era tips för jag mår så dåligt att hon mår dåligt, mår dåligt av hela situationen för jag fattar liksom inte att det kan hända en sån liten flicka hon var i sin tonår då liksom, nu är hon ung vuxen.
__________________
Senast redigerad av TrixNe 2018-04-19 kl. 23:07.
Citera
2018-04-19, 23:03
  #2
Medlem
Håll dig borta från det.

Låt professionella ta hand om det. Det finns stödlinjer och vård.
Citera
2018-04-19, 23:05
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Håll dig borta från det.

Låt professionella ta hand om det. Det finns stödlinjer och vård.

Det var min plan men tror inte hon vågar öppna upp sig där. Det kommer jag tipsa om faktiskt.
Citera
2018-04-20, 13:38
  #4
Medlem
slumvillages avatar
Som PatricHBG säger så är det nog bäst att låta ett proffs ta hand om detta. Du ska givetvis visa ditt stöd och försöka att hjälpa tjejen på bästa möjliga sätt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback