Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-19, 21:44
  #13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av EbolaTillAlla
Ja ge knytblusmännen en rejäl spark i äggstockarna, Negra.

Var bara beredd att parera när de försöker drämma handväskan i huvet på dig.

Ja i Sverige får man lov att slå tillbaks på en kvinna och lagen kan int straffa en då man sonika kan kalla sig för en hen och då är både man och kvinna. Jag är en hen när det passar. Fairplay heter det.
Citera
2018-04-19, 21:44
  #14
Medlem
Tokfaans avatar
Jag tror att en glansig blå knytblus skulle matcha grabbarnas fina mössor: https://www.svtstatic.se/image-cms/s...e/byggnads-jpg
Citera
2018-04-19, 23:13
  #15
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Vad gör hon överhuvudtaget här? Det är fred i Bosnien sedan länge. Dax att åka hem & bygga upp sitt hemland.
Citera
2018-04-20, 01:22
  #16
Medlem
Olanzapines avatar
Kvinnor får stödja andra kvinnor. Det är enligt denna person helt okej. När en man gör detsamma, så ska denne bestraffas?

Vill man uppnå ett jämställt samhälle så behöver man få med sig männen, något man absolut inte får genom att hota med att slå ned dem.
Citera
2018-04-20, 03:08
  #17
Medlem
75190255508s avatar
Det är väl bara att anmäla SvD? Det måste ju ändå vara de som har yttersta ansvaret för vad som står i deras egna tidning?
Citera
2018-04-20, 03:12
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adressandring
Negra Efendić, reporter på Svenska Dagbladet, hotar män som stödjer Sara Danius på Stortorget i Gamla stan med våld.



Hur skall man reagera på detta? Är det att jämföra med att en känd manlig reporter skulle hota alla kvinnor med våld om de kom med jeans på en manifestation?

Unvislänk till artikeln

Hur man ska reagera på detta? Man ska inte reagera alls.

Det här är enbart för att skapa konflikt mellan män och kvinnor, precis som metoo och hur de försöker förvirra och rubba de naturliga könsrollerna.
Citera
2018-04-20, 03:12
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adressandring
Negra Efendić, reporter på Svenska Dagbladet, hotar män som stödjer Sara Danius på Stortorget i Gamla stan med våld.



Hur skall man reagera på detta? Är det att jämföra med att en känd manlig reporter skulle hota alla kvinnor med våld om de kom med jeans på en manifestation?

Unvislänk till artikeln

Om det kommer en man i burka slår jag ner honom. Blir helt klart friad i samtliga instanser i Sverige.
Kan kanske till och med ge ett kalsongdrag och ge en wet willy.
__________________
Senast redigerad av Johnth 2018-04-20 kl. 03:34.
Citera
2018-04-20, 07:57
  #20
Avstängd
MagnusBengtsens avatar
Jag undrar om sådant här finns med i pappersbilagan. Det fortsätter i alla fall att sänka ryktet för SVD. En invandrare till journalist uttrycker inte snille och smak utan en önskan om att ta till våld för någon konflikt svenska folket inte diskuterar och inte vet mycket om. Vad den här bosniern dessutom tycker är ointressant. Det är inte därför Sverige har dagstidningar, för att enskilda journalister ska uttrycka sina önskemål för dagen. Det är ju bara dåligt, som om det är en bråkig tonåring som tar plats.
Citera
2018-04-20, 08:40
  #21
Moderator
Tinuviels avatar
Det är inte förvånande att ett sådant uttalande kommer från Negra Efendic. Följer man henne på twitter framstår bilden av en uppmärksamhetstörstande och väldigt omogen människa. Det tweetas gif:s och hysteriska utbrott om vartannat i en omfattning som är rätt anmärkningsvärd - lägg till det hennes sommarprogram (som beskrivs bra av fasligt). Det gick i samma aggressiva stil där och det framgår därtill tydligt att hennes drivkraft är det egna personliga migrationsdramat.

Det förvånar mig lite att journalister inte vårdar sitt varumärke bättre, för hennes beteende på twitter (och nu detta) överskuggar hennes journalistik - hennes granskning av processen mot ensamkommande har jag inte ens läst, då jag vet att det är skrivet av en människa som inte verkar förmå hålla sig balanserad eller opartisk. Men kanske är det sådant här beteende som går hem i den journalistbubbla hon lever i.

Inte konstigt de rasar i förtroende.
__________________
Senast redigerad av Tinuviel 2018-04-20 kl. 08:42.
Citera
2018-04-20, 09:32
  #22
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 75190255508
Det är väl bara att anmäla SvD? Det måste ju ändå vara de som har yttersta ansvaret för vad som står i deras egna tidning?
Däremot går det inte att anmäla folk för cynism. Hon är helt enkelt bara en version av Hanif Bali - en inlyft underhuggare som tolereras så länge det levereras.
Citera
2018-04-20, 09:36
  #23
Medlem
75190255508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Däremot går det inte att anmäla folk för cynism. Hon är helt enkelt bara en version av Hanif Bali - en inlyft underhuggare som tolereras så länge det levereras.

Borde det inte gå att anmäla för hot om våld eller förargelseväckande beteende?
Citera
2018-04-20, 10:02
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 75190255508
Borde det inte gå att anmäla för hot om våld eller förargelseväckande beteende?
"Hot mot grupp" då hon riktar sig till gruppen män med knytblus.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback