2018-04-19, 18:09
Medlem
ImAFlirts avatar
Har så länge jag kan minnas stört mig på fötter. De ser både fula och äckliga ut.
På stranden speciellt är det mycket man får undvika att titta på. Tjocka fötter är snäppet värre, speciellt tjocka fötter i sandaler.

Får även undvika vissa ställningar under sex. Förutom synen så kan undersidan av foten röra mig och då så kan jag känna ett obehag.

Vad tror ni det här kan bero på?
Har jag kanske varit med om något fottrauma som liten? Minns att jag använde händerna vid sidan av ögonen som en skärm för att undvika familjemedlemmars fötter när vi titta på tv (typ bolibompa).

Någon som kan relatera haha?
Citera
2018-04-19, 18:13
Medlem
Jag äcklas också av fötter, klarar inte av att se andras bara fötter utan strumpor... skitäckligt.
Skulle vara ganska intressant att få reda på varför man tycker så.
Citera
2018-04-19, 18:51
Medlem
Knucklehugss avatar
Haha udda grej men.. Händer då? Är händer lika illa eller är det enbart fötter?

Kanske något djupt rotat som att du sätter fötter i kombination med smuts och odör, därav ditt illamående? Nydushade fötter? Samma sak?
Citera
2018-04-19, 19:08
Medlem
ImAFlirts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tantgubbe
Jag äcklas också av fötter, klarar inte av att se andras bara fötter utan strumpor... skitäckligt.
Skulle vara ganska intressant att få reda på varför man tycker så.
Ja, hade varit händigt med någon futiristisk aparat man kunde scanna minnen med.
Citat:
Ursprungligen postat av Knucklehugs
Haha udda grej men.. Händer då? Är händer lika illa eller är det enbart fötter?

Kanske något djupt rotat som att du sätter fötter i kombination med smuts och odör, därav ditt illamående? Nydushade fötter? Samma sak?
Nyduschat eller ej spelar ingen roll. Nej händer har jag inga problem med. Kan tvärtom tycka det är vackert med händer.
Det kan ligga något i det du säger angående kopplingen fötter och smuts.
Citera
2018-04-19, 20:13
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Flyttar tråden till ett mer passande delforum.

Psykologi:allmänt ———-> Psykisk hälsa

/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in