2018-04-20, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spauu
Användarnamnet kommer visst först på en rad i inläggen. Under din avatar står ditt namn en rad.

Du kan inte skilja mellan en löptext och en etikett. Och nej, sorry, jag kommer inte att orka upplysa dig.
2018-04-20, 21:09
Medlem
Citat:
Precis som vanliga ord och saker så ska användarnamn presenteras med stor bokstav om det kommer först på en rad eller i mening oavsett vad användarnamnet betyder.
Beroende på system så kan det vara jävligt dumt eftersom pelle och Pelle kan vara två olika användare. På Flashback är det inte så, men det är inget du kan utgå från generellt.
2018-04-20, 21:16
Medlem
Användarnamn får börja med såväl stor som liten bokstav som siffra som annat specialtecken som ., ( och &. Och det är i text betydligt fler små än stora bokstäver, så ett användarnamn som börjar med liten bokstav måste ses som det mest naturliga.
2018-04-20, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Namn ska ha inledande versal, det är riktigt. Ett användarnamn är dock inte ett namn.

Som annat exempel skrivs inte mailadresser med inledande versal trots att de flesta inleds med ett namn. Mailadresser används dessutom ofta som användarnamn på diverse sidor.
Tja, man skulle absolut kunna se användarnamn som egennamn. Egennamn använder man för att beteckna enskilda individer eller entiteter, vilket är precis vad användarnamn används till.
2018-04-20, 22:07
Medlem
-rascal-s avatar
Vadå börjar med bokstav?
Om jag tog mitt alias, eller Flashback, på allvar hade jag valt alias med omsorg och med versal begynnelsebokstav, men så är inte fallet.
2018-04-20, 22:40
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Användarnamnet kommer visst först på en rad i inläggen. Under din avatar står ditt namn en rad.

Nej, det är ingen rad i betydelsen rad.
2018-04-20, 22:41
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flushbuch
Du kan inte skilja mellan en löptext och en etikett. Och nej, sorry, jag kommer inte att orka upplysa dig.

Exakt, och som jag sa ovan.
2018-04-20, 22:42
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RulleRivare
Tja, man skulle absolut kunna se användarnamn som egennamn. Egennamn använder man för att beteckna enskilda individer eller entiteter, vilket är precis vad användarnamn används till.

Nej, man kan inte se användarnamn som egennamn.
2018-04-20, 22:44
Medlem
Citat:
Varför inte?
2018-04-20, 22:50
Medlem
Citat:

Det här håller jag med om. Den användare som väljer att betrakta sitt användarnamn som ett egennamn kan med fördel välja ett med stor begynnelsebokstav. Den användare som däremot betraktar sitt användarnamn som något helt annat kan välja att låta bli.
2018-04-20, 22:52
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Varför inte?

Men det är ju så uppenbart. Bara det faktum att ett användarnamn kan bestå av enbart siffror svarar på frågan.

Börja gärna ett sådant användarnamn med en versal femma om du vill.

Ett nick är ett nick och har inget med anala skrivregler att göra.
2018-04-20, 22:57
Medlem
Citat:

Man kan i alla fall använda sitt egennamn som sitt användarnamn. På t.ex Facebook är ju det mer eller mindre ett krav.

Även här finns det inget som hindrar mig från att använda 'Horace Engdahl' som användarnamn samtidigt som det - hypotetiskt - är det som jag faktiskt heter.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in