Citat:
Ursprungligen postat av
sucuk
Jag tänkte fråga dig om motsvarigheten till att ha med sig startkablar finns för elbilar, men googlade på det istället och fick svaret:
https://www.youtube.com/watch?v=7YjXAbjz1Kg "Kan man ladda en elbil med en annan elbil?" Och svaret är ja om man har en v2v-kapabel elbil.
Det kommer ju underlätta enormt i framtiden när man kan "ringa en vän" i ovanstående scenario.
Exakt, det kommer vara en riktigt smidig lösning och förmodligen ingen större grej om man får slut på batteri eftersom en majoritet av de bilar som rullar på vägarna då förmodligen är elbilar.
Det har ju hänt en hel del med batterierna även sedan TS startade tråden. Jag har inte haft några problem med räckvidden även på de bilar som producerades kring 2020. Den räckvidd för elbilar som kommer standardiseras de närmaste åren kommer förmodligen ligga i spannet 60-80 mil.
Det här medför mest troligt att räckvidden blir ett betydligt mindre problem för de allra flesta. Själv tycker jag att 40-45 mil räcker hur bra som helst om man har förmågan att göra lite enkel planering i huvudet bara vid längre körningar.