• 1
  • 2
2018-04-18, 17:15
Avstängd
Här i Ryssland får man väl visserligen får det väl inte nämna det, men Ryssland har beslutat förbjuda appen Telegram. Linkedin är redan förbjudet och snart också Facebook

https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=6931485
Citera
2018-04-18, 17:20
Medlem
pwmus avatar
Bara bra!
Citera
2018-04-18, 17:23
Använder ryssar ens Facebook, mycket?
De har ju sin VK.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/VKontakte

Citera
2018-04-18, 17:36
Medlem
Noose..s avatar
Kul o se att de tar folkhälsan på allvar i Ryssland.
Citera
2018-04-18, 18:12
Medlem
De borde förbjuda Facebook, LinkedIn och Snapchat i Sverige. Främst för att våra ungdomar ska bli mer kreativa i sitt tänkande.
Citera
2018-04-18, 18:32
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mike-F
De borde förbjuda Facebook, LinkedIn och Snapchat i Sverige. Främst för att våra ungdomar ska bli mer kreativa i sitt tänkande.

Om svenska staten förbjuder Facebook så slipper de ju censurera det.
Citera
2018-04-18, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Här i Ryssland får man väl visserligen får det väl inte nämna det, men Ryssland har beslutat förbjuda appen Telegram. Linkedin är redan förbjudet och snart också Facebook

https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=6931485

Detta är ju bara bra.
Facebook är ett jävla otyg. Bra att de förbjuder den skiten. Sen har de redan vk i Ryssland.
Citera
2018-04-18, 18:52
Medlem
Sqrbankens avatar
Suck. Alla dessa Putin groupies på FB.

Jo, jag tycker FB är skit jag med men självfallet ska INDIVIDEN ha rätt att skaffa oket om han eller hon nu behagar det. Dessa INDIVIDERS fria val ska i ett modernt samhälle givetvis gå före vad jag, ni eller en diktator i Kreml tycker.
Citera
2018-04-18, 23:17
Medlem
Riddarhusets avatar
Ryssland är bra. Ordning och reda.
Hur många användare har Flashback där?
Citera
2018-04-19, 00:14
Medlem
Lakitus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Suck. Alla dessa Putin groupies på FB.

Jo, jag tycker FB är skit jag med men självfallet ska INDIVIDEN ha rätt att skaffa oket om han eller hon nu behagar det. Dessa INDIVIDERS fria val ska i ett modernt samhälle givetvis gå före vad jag, ni eller en diktator i Kreml tycker.

Det kan också handla om att Facebook gått över styr. Man kan såklart prata om informations- och yttrandefrihet, men det klingar falskt då Facebook går allt, inklusive censurerar åt diktaturer, för att nå sin dominerande marknadsposition.

Så kan man verkligen prata om något "fritt val" när en aktör gjort att, inklusive omoraliska aktiviteter så som att sälja användardata, för att nå en nästan monopolistisk position. "Fritt val" betyder då att man påtvingas ett privat företag (som påpekades av flera senatorer i USA så har Facebook inga riktiga konkurrenter), och "förbjud" innebär att marknaden öppnas upp för flera andra aktörer.
Citera
2018-04-19, 07:57
Medlem
Lite tjatigt, men Facebook är så bra som användarna gör det. Sen har alla länder något som de vill censurera.
Citera
2018-04-19, 09:26
Medlem
Pulitzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lakitu
Det kan också handla om att Facebook gått över styr. Man kan såklart prata om informations- och yttrandefrihet, men det klingar falskt då Facebook går allt, inklusive censurerar åt diktaturer, för att nå sin dominerande marknadsposition.

Nä, det handlar inte om att Facebook gått över styr. Alla totalitära stater vill kontrollera medierna, Ryssland är inget undantag.

Ur SR:s artikel:
Citat:
Men i dag kan Telegram upphöra att fungera i Ryssland, efter ett domstolsbeslut i fredags. Anledningen är att företaget vägrar lämna ut användarnas detaljer till ryska säkerhetstjänsten FSB.

Enligt en rysk lag ska alla sociala medier antingen placera sina servrar i Ryssland eller ge säkerhetstjänsten tillgång till servrarna och användarnas uppgifter. Avsikten är enligt ryska myndigheter att stoppa terrorism och extremism.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in