2018-04-18, 15:26
Medlem
Är det någon som har erfarenhet av företaget GlooCall?
Dom har ringt vår frisörsalong och garanterar oss väldigt många kunder?

På google så finns en recension där en kund beskriver:

"Jag går ut och talar om för dem som tänker anlita Gloocall. Jag driver en cateringfirma i Malmö. En dag fick jag ett telefonsamtal av en försäljare från just Gloocall och förklaraR att han söker en samarbetspartner över hela Skåne. Han valt mig för att mitt företag verkar vara skötsamt och seriöst. Gloocall behöver 2 cateringfirmor för att täckar hela regions efterfrågan. Gloocall har alltid haft 2 och det fungerar utmärkt enligt försäljaren. Men en av dem nyligen kunde inte ta mer uppdrag för att han vill dra ner arbetet pga åldern därför säger Gloocall upp avtalet med denna och behöver en ny. Försäljaren lovar mig minst 3 beställningar i en månad han skulle kunna ge mig för en kostnad 1250 kr. Det verkar vara seriöst och lönsamt. Vi ingick ett muntligt avtal med inspelning som bevis. 2 månader gick och jag fick inget uppdag från Gloocall och jag mailade och ringde och fick inget svar. Jag blev trött och gav upp. Men det slutar inte där utan en dag ringde min telefon och en försäljaren presenterar sig att han ringer från Gloocall och söker en cateringfirma i Skåne och han finner mitt företag var skötsamt och seriöst. Han drog hela säljsnacket en gång till. Jag insåg att jag blev lurad."

Finns det fler som har erfarenhet av dom?
Citera
2018-04-21, 14:54
Medlem
Låter som exakt samma upplägg som offerta har: bl.a. bl.a. bl.a. vi söker efter en målare i ditt område där vi har massa uppdrag.

Dyrt och värdelöst om man inte bor i en storstad och ingen vet vem man är.
Citera
2018-04-26, 10:34
Moderator
Gromguttens avatar
Flyttar øver från pyramiderna till Føretagsskvaller.

/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in