• 1
  • 2
2018-04-18, 08:25
Medlem
timeistheseasons avatar
Jag skulle vilja tappa några kilo för att bli smal igen, handlar inte om någon fetma men sitter nog på 10-15 kilo som behöver av iallafall och tänkte köra mycket ägg kombinerat med träning. Skulle gärna ha tips på livsmedel som är kalorisnåla alternativ som jag kan kombinera med ägg för att få i mig det jag behöver som jag inte får av äggen.
Citera
2018-04-18, 08:43
Medlem
SveaBaners avatar
Kombinera vet jag inte riktigt om det går, men jag skulle rekommendera tonfisk.
Mycket nyttiga proteiner,fetter och oljor. (Omega3 etc)
Citera
2018-04-18, 08:46
Medlem
Sigstens avatar
Käka ägg och kött.
Citera
2018-04-18, 09:23
Medlem
CommonSenses avatar
Kör på kött och senaps dieten iställe
Citera
2018-04-18, 09:32
Medlem
var obs på gallestein bare, så prøv og hold eggulene på en normal nivå
Citera
2018-04-18, 09:34
Medlem
Kör själv ägg som bas många dagar när jag tappar i vikt. Kan lära dig lite om du vill. Ägg är bra eftersom det är bra fett, vitaminer och protein. Just fett är viktigt för hälsan och med ägg så har man en bra fettkälla.

Jag kör 12 ägg. Komplicerar med kesella. Kyckling och dylikt de dagar. Har ett grymt pannkaksrecept

0.5dl mjöl
300-400g mjölk
8 ägg
Salt
Stek i smör på låg värme. Har med detta recept i en kommande bok.
Citera
2018-04-18, 09:58
Medlem
timeistheseasons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Kör själv ägg som bas många dagar när jag tappar i vikt. Kan lära dig lite om du vill. Ägg är bra eftersom det är bra fett, vitaminer och protein. Just fett är viktigt för hälsan och med ägg så har man en bra fettkälla.

Jag kör 12 ägg. Komplicerar med kesella. Kyckling och dylikt de dagar. Har ett grymt pannkaksrecept

0.5dl mjöl
300-400g mjölk
8 ägg
Salt
Stek i smör på låg värme. Har med detta recept i en kommande bok.

Har tagit ur just äggulan för att spara massa kalorier, antar att jag förstör mycket av fettkällan isåfall. Borde tjäna mer på att behålla den än att komplettera med annat då?
Citera
2018-04-18, 12:01
Medlem
Nemjungs avatar
kört äggdiet själv, funkar riktigt bra.. Oftast kör jag bara den dieten måndag-fredag å unnar mig riktig mat under helgerna så man inte blir helt bananas. oftast kör jag bara 2-3 kokta ägg med en sallad. Ibland byter jag ut ägg mot en burk tonfisk. Gott å köra de på vardagarna å laga/käka go mat i helgerna, lite lättare att motivera det hela då..
Citera
2018-04-18, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timeistheseason
Jag skulle vilja tappa några kilo för att bli smal igen, handlar inte om någon fetma men sitter nog på 10-15 kilo som behöver av iallafall och tänkte köra mycket ägg kombinerat med träning. Skulle gärna ha tips på livsmedel som är kalorisnåla alternativ som jag kan kombinera med ägg för att få i mig det jag behöver som jag inte får av äggen.

10-15 kilo du vill bli av med är ganska så mycket. Skulle rekommendera raska promenader cirka 1-2 h om dagen om du har tid med det samt gå ner cirka 500-kalorier på intaget. Du behöver ingen "Äggdiet."

Ät avokado, broccoli, fisk, bönor, fullkornspasta, bulgur o lättfil.
Citera
2018-04-18, 12:29
Medlem
timeistheseasons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 20152015
10-15 kilo du vill bli av med är ganska så mycket. Skulle rekommendera raska promenader cirka 1-2 h om dagen om du har tid med det samt gå ner cirka 500-kalorier på intaget. Du behöver ingen "Äggdiet."

Ät avokado, broccoli, fisk, bönor, fullkornspasta, bulgur o lättfil.

Varför är ägg en dålig bas och varför kan jag inte kombinera några av dina alternativ med ägg?
Citera
2018-04-18, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timeistheseason
Har tagit ur just äggulan för att spara massa kalorier, antar att jag förstör mycket av fettkällan isåfall. Borde tjäna mer på att behålla den än att komplettera med annat då?

Beror på hur du vill prioritera. Vad tycker du skulle vara viktigare att äta en gulan?
Det är runt 50-70kcal i ett helt ägg.
Citera
2018-04-18, 13:07
Medlem
Knucklehugss avatar
Äggdiet är bra

Provade Christian Bales tonfisk och äpple dieten i två veckor förut, den var sjukt brutal och jag klarade bara av två veckor innan jag knäade av kaloriunderskott...

Tror han körde den i nån månad inför filmrollen the machinist.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in