• 1
  • 2
2018-04-17, 23:09
Medlem
Jag läser "nyheterna", som det brukade kallas, enbart för att få reda på vad jag inte ska tänka och få reda på agendan för dagen. Känn din fiende.

Intentionen bakom och hela syftet med all massmedia är ju enbart att forma den stora massans verklighetsuppfattning och världsbild, inget annat. Det är ett extremt skarpt vapen de använder mot oss eftersom det går direkt på pudelns kärna, så att säga.

De flesta människor är inget mer än en samling idéer och värderingar de fått utifrån, det finns liksom ingen själ eller egen vilja kvar efter all medial lobotomi vi genomgått.

Bilden av krig vi fått inpräntat är stridsvagnar, bomber och soldater med gevär, men ingen pratar om det stora information- och perceptionskriget som pågår mitt framför våra näsor, varje dag.

Jag hoppas att alla de här hycklande människorna möter en plågsam rening i sina egna personliga helveten för vad de bidragit till.

Men det måste finnas mer vi kan göra för att överrösta dom med de verktygen vi har idag som vi för bara någon generation sen inte hade tillgängliga och använda deras egna taktiker mot dom själva.

Vad ska vi göra åt detta gigantiska problem som tillåts fortgå, och varför görs inte mer?
Citera
2018-04-17, 23:24
Medlem
Vilka är vi? Vilka är fienden?

är inte du en samling idéer? 'pudels kärna' hark! vill inte ens säga Lycka till
Citera
2018-04-17, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jmkjmk
Vilka är vi? Vilka är fienden?

är inte du en samling idéer? 'pudels kärna' hark! vill inte ens säga Lycka till

Jag är en samling idéer. Skillnaden är att de är genererade av ett liv av vaksamhet och eget kritiskt tänkande. Och det är just det som är pudelns kärna, att uppmuntra människor till att lita på sin egen intuition för att bli mer självständiga.

Vi har dessutom rätt till vår egen kreativitet, att tala om för dig hur du måste se på världen är ett brott mot vad du är.
Senast redigerad av MrJones 2018-04-17 kl. 23:34.
Citera
2018-04-17, 23:35
Medlem
Trams. TS verkar förvirrad. Jag känner mig som en vanlig svensk och har förtroende för svensk media. Det pågår inte något krig mot befolkningen. TS bör söka för sina besvär för att komma på fötter igen.
Citera
2018-04-17, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrJones
Jag är en samling idéer. Skillnaden är att de är genererade av ett liv av vaksamhet och eget kritiskt tänkande. Och det är just det som är pudelns kärna, att uppmuntra människor till att lita på sin egen intuition för att bli mer självständiga.

Vi har dessutom rätt till vår egen kreativitet, att tala om för dig hur du måste se på världen är ett brott mot vad du är.

Vilka är dessa vi du återkommer till? varför vill du 'uppmuntra' (påverka? ) andra till något? vill du bli 'uppmuntrad' sj? är det intuition..självständighet?
Senast redigerad av jmkjmk 2018-04-17 kl. 23:42.
Citera
2018-04-17, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bill-N
Trams. TS verkar förvirrad. Jag känner mig som en vanlig svensk och har förtroende för svensk media. Det pågår inte något krig mot befolkningen. TS bör söka för sina besvär för att komma på fötter igen.

Ganska låg vinkel att attackera från. Hur länge till tror du såna taktiker kommer fungera?

Alla som inte levt under en sten kan se vad som pågår just nu. Men utveckla gärna lite varför du känner att allt är frid och fröjd när det är solklart att hela korthuset står i lågor.
Citera
2018-04-17, 23:52
Medlem
Citat:
Vilka är dessa vi du återkommer till? varför vill du 'uppmuntra' (påverka? ) andra till något? vill du bli 'uppmuntrad' sj? är det intuition..självständighet?

Vi, som i du och jag. Jag är intresserad av att se alla människor hitta sin egen sanning innifrån sig själva för att skapa immunitet mot all förvirring som sprids.

Tilltalar inte det så byt ut det mot begreppet sunt förnuft, något mer och mer sällsynt... men fortsätt leva med huvudet i sanden och bär deras sugande dumstrut, attackera budbäraren istället för att diskutera ämnet.
Citera
2018-04-18, 00:06
Medlem
Citat:
Vi, som i du och jag. Jag är intresserad av att se alla människor hitta sin egen sanning innifrån sig själva för att skapa immunitet mot all förvirring som sprids.

Tilltalar inte det så byt ut det mot begreppet sunt förnuft, något mer och mer sällsynt... men fortsätt leva med huvudet i sanden och bär deras sugande dumstrut, attackera budbäraren istället för att diskutera ämnet.

Diskutera ämnet är just vad 'vi' gör men i övrigt finns inget vi. Är jag för kall? för hård? för rättvis?

Det förefaller som folk inte vill ha sanning. Men du vill att de vill, ser du vem som har huvudet i sandslottet?
Citera
2018-04-18, 00:37
Medlem
Citat:
Diskutera ämnet är just vad 'vi' gör men i övrigt finns inget vi. Är jag för kall? för hård? för rättvis?

Det förefaller som folk inte vill ha sanning. Men du vill att de vill, ser du vem som har huvudet i sandslottet?

Se här nu, det finns nivåer i allt och ska vi hårdra det så existerar du inte. Men det här var inte tänkt som en rent filosofisk diskussion.

Jag är inte intresserad av påtvinga någon något, jag vet att det inte fungerar för du spelar alltid mot ett program som kallas ego:t hos människor, något som alltid måste strykas medhårs. Exakt som du försöker göra med mig nu.

Allt jag gör är vad jag känner mig inspirerad till att göra och som ger mig energi. Om fler hade gjort det istället för ge ifrån sig den kraften så hade jag varit överlycklig.
Citera
2018-04-18, 01:46
Medlem
Bojkotta alla produkter och tjänster från Bonniers.
Citera
2018-04-18, 02:16
Medlem
Ser att bokstäverna är lite huller om buller i trådtiteln, blir gärna så av någon anledning.

Men hursomhelst märker jag ju att det här helt gick över huvudet på folk. Det var väl inte oväntat, reaktionerna är sorgligt nog alltid 99% förutsägbara. Lämnar en procent där till överaskningen som väntar de som just nu sitter bakom kulissen och tror sig ha kontroll över situationen, wink wink.

Hänvisar till min signatur då för att sammanfatta. För den som inte är inloggad:

Citat:
It's not like there is a King's X where grey beards in white coats tend the sacred vestal fires of reality. There is no reality.

There are only people who know this and people who don't know this and are therefore being manipulated by the people who do know it.

Det här är nivån som det spelas på. Att det råkar vara en obekväm sanning för folk kan jag tyvärr inte hjälpa, men jag tycker det borde... belysas, lite mer.
Citera
2018-04-18, 07:22
Medlem
Citat:
Se här nu, det finns nivåer i allt och ska vi hårdra det så existerar du inte. Men det här var inte tänkt som en rent filosofisk diskussion.

Jag är inte intresserad av påtvinga någon något, jag vet att det inte fungerar för du spelar alltid mot ett program som kallas ego:t hos människor, något som alltid måste strykas medhårs. Exakt som du försöker göra med mig nu.

Allt jag gör är vad jag känner mig inspirerad till att göra och som ger mig energi. Om fler hade gjort det istället för ge ifrån sig den kraften så hade jag varit överlycklig.

filosofi?
Jag är inte vi jag är en av 'befolkningen'jag är heller inte fiende jag är större än nationen.

(Jag är inte med dig, jag är inte emot dig, Inget vi från min sida)

topic är vad gör Vi

vi är inte dem

de är fienden

vad är fienden?

Vi kan ändå hjälpas åt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto