Samtliga inlägg nedan påtar på ett eller annat sätt att Kindberg inte är psykologiskt normal/sund.
Fy fan. Efter att ha sett hela Uppdrag Granskning-serien ryser jag och kommer till exakt samma insikt. Jag landar i konstaterandet att Kindberg högst troligt har en antisocial personlighetsstörning (det som förut kallades psykopati och som förekommer hos ca 2% av befolkningen).
Hela hans uppträdande tyder på det: Hans kusligt opåverkade uppsyn när han konfronteras (till skillnad ifrån andra som utfrågades som var märkbart berörda, svettiga och påverkade), hans överlagda formuleringar, hans minimerande ordval som på ett effektivt styr uppmärksamheten bort ifrån oegentligheter, hans behov av att lyfta fram sina egna bedrifter som märks vid flertalet tillfällen i serien, hans vilja att bli beundrad, hans förmåga att karismatiskt snärja människor till kumpaner fulla av just...beundran, hans problem på tidigare arbetsplatser (till följd av samarbetsproblem, fulspel) och slutligen - och framförallt - hans benägenhet att ta till ALLA medel för att nå framgång/berömmelse/triumf/seger.
Återigen, jag ryser.
Citat:
Ursprungligen postat av
NoDp
Ända sedan dag ett jag hörde om Daniel Kindberg så har man insett att han är ett psykfall
Han försöker höja sig själv till skyarna och alla som står i vägen ska röjas undan..
Citat:
Ursprungligen postat av
Baphometboy
En riktigt märklig man:
”Kindberg vill och kan inte berätta mer än så om händelsen. Han vill heller inte berätta syftet bakom kidnappningen.
– Det är faktiskt av hänsyn till mitt tidigare arbete och de människor jag arbetat med. Mycket är hemligstämplat. Mitt jobb inom det militära var förstås orsaken till det som skedde, men mer än så kan jag inte säga, säger han.
– Denna händelse var en av många traumatiska händelser som jag upplevde under perioden 1994 till 2004. Helt klart är att de bidragit till att göra mig till den jag är idag.”
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/gPR4X9/kindberg-kidnappades-hade-inte-klarat-mig
Citat:
Ursprungligen postat av
trazke
Självklart är det bara ytterligare en historia för att göda hans ego.
Citat:
Ursprungligen postat av
kato85
Mytomani. Tycker det bara är tragiskt hela historien Kindberg.
Citat:
Ursprungligen postat av
cash
Det jag hört är att han fick avbryta sin utlandstjänst och blev hemskickad från Kosovo på grund av sammarbetsproblem.
Han avslutade även sin militära karriär på ett spektakulärt sätt.