2019-03-23, 18:59
Medlem
F.Hansens avatar
Skatteverket kommer göra ett paradexempel av kindberg och dennes kumpaner med backup från staten.

Det kommer bara att bli slarvsylta kvar. Ett budskap till alla som är klåfingriga nog att blanda ihop privata intressen med kommunala höga poster.

Fifflandet och mutor är endast reserverat till toppskiktet, inte nån sketen kommunaldirektör.
Citera
2019-03-24, 01:03
Medlem
-a-l-e-x-i-a-s avatar
Samtliga inlägg nedan påtar på ett eller annat sätt att Kindberg inte är psykologiskt normal/sund.

Fy fan. Efter att ha sett hela Uppdrag Granskning-serien ryser jag och kommer till exakt samma insikt. Jag landar i konstaterandet att Kindberg högst troligt har en antisocial personlighetsstörning (det som förut kallades psykopati och som förekommer hos ca 2% av befolkningen).

Hela hans uppträdande tyder på det: Hans kusligt opåverkade uppsyn när han konfronteras (till skillnad ifrån andra som utfrågades som var märkbart berörda, svettiga och påverkade), hans överlagda formuleringar, hans minimerande ordval som på ett effektivt styr uppmärksamheten bort ifrån oegentligheter, hans behov av att lyfta fram sina egna bedrifter som märks vid flertalet tillfällen i serien, hans vilja att bli beundrad, hans förmåga att karismatiskt snärja människor till kumpaner fulla av just...beundran, hans problem på tidigare arbetsplatser (till följd av samarbetsproblem, fulspel) och slutligen - och framförallt - hans benägenhet att ta till ALLA medel för att nå framgång/berömmelse/triumf/seger.

Återigen, jag ryser.

Citat:
Ursprungligen postat av NoDp
Ända sedan dag ett jag hörde om Daniel Kindberg så har man insett att han är ett psykfall
Han försöker höja sig själv till skyarna och alla som står i vägen ska röjas undan.
.

Citat:
Ursprungligen postat av Baphometboy
En riktigt märklig man:

”Kindberg vill och kan inte berätta mer än så om händelsen. Han vill heller inte berätta syftet bakom kidnappningen.
– Det är faktiskt av hänsyn till mitt tidigare arbete och de människor jag arbetat med. Mycket är hemligstämplat. Mitt jobb inom det militära var förstås orsaken till det som skedde, men mer än så kan jag inte säga, säger han.
– Denna händelse var en av många traumatiska händelser som jag upplevde under perioden 1994 till 2004. Helt klart är att de bidragit till att göra mig till den jag är idag.”

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/gPR4X9/kindberg-kidnappades-hade-inte-klarat-mig

Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Självklart är det bara ytterligare en historia för att göda hans ego.

Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Mytomani. Tycker det bara är tragiskt hela historien Kindberg.

Citat:
Ursprungligen postat av cash
Det jag hört är att han fick avbryta sin utlandstjänst och blev hemskickad från Kosovo på grund av sammarbetsproblem.

Han avslutade även sin militära karriär på ett spektakulärt sätt.
Senast redigerad av -a-l-e-x-i-a- 2019-03-24 kl. 01:06.
Citera
2019-03-24, 08:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av -a-l-e-x-i-a-
Samtliga inlägg nedan påtar på ett eller annat sätt att Kindberg inte är psykologiskt normal/sund.

Fy fan. Efter att ha sett hela Uppdrag Granskning-serien ryser jag och kommer till exakt samma insikt. Jag landar i konstaterandet att Kindberg högst troligt har en antisocial personlighetsstörning (det som förut kallades psykopati och som förekommer hos ca 2% av befolkningen).

Hela hans uppträdande tyder på det: Hans kusligt opåverkade uppsyn när han konfronteras (till skillnad ifrån andra som utfrågades som var märkbart berörda, svettiga och påverkade), hans överlagda formuleringar, hans minimerande ordval som på ett effektivt styr uppmärksamheten bort ifrån oegentligheter, hans behov av att lyfta fram sina egna bedrifter som märks vid flertalet tillfällen i serien, hans vilja att bli beundrad, hans förmåga att karismatiskt snärja människor till kumpaner fulla av just...beundran, hans problem på tidigare arbetsplatser (till följd av samarbetsproblem, fulspel) och slutligen - och framförallt - hans benägenhet att ta till ALLA medel för att nå framgång/berömmelse/triumf/seger.

Återigen, jag ryser.

Bra sammanfattat! Ja det är en oerhört obehaglig människa. Jag håller fast vid att han kan bli farlig när det börjar gå upp för honom att det är kört.
Citera
2019-03-24, 18:22
Medlem
-a-l-e-x-i-a-s avatar
Citat:
Bra sammanfattat! Ja det är en oerhört obehaglig människa. Jag håller fast vid att han kan bli farlig när det börjar gå upp för honom att det är kört.

Tack.

Jag skulle vilja hävda att han redan är farlig. Det verkar som att hans gärningar är kriminella - bl.a. misstänkt för grovt bedrägeri och medhjälp till grovt bokföringsbrott. Därutöver borde det vara straffbart att utgöra en fara för sina närmaste - fru och barn - som antagligen påverkas negativt på obestämd tid av det han troligtvis snart döms för.
Citera
2019-03-24, 19:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av -a-l-e-x-i-a-
Tack.

Jag skulle vilja hävda att han redan är farlig. Det verkar som att hans gärningar är kriminella - bl.a. misstänkt för grovt bedrägeri och medhjälp till grovt bokföringsbrott. Därutöver borde det vara straffbart att utgöra en fara för sina närmaste - fru och barn - som antagligen påverkas negativt på obestämd tid av det han troligtvis snart döms för.

Med farlig så menade jag att han skulle kunna skada någon som han klandrar för att ha åkt fast. Någon som i hans tycke förstört hans namn och tagit ifrån honom de hyllningar som han vant sig vid och blivit helt beroende av.
Citera
2019-03-24, 19:59
Medlem
-a-l-e-x-i-a-s avatar
Citat:
Med farlig så menade jag att han skulle kunna skada någon som han klandrar för att ha åkt fast. Någon som i hans tycke förstört hans namn och tagit ifrån honom de hyllningar som han vant sig vid och blivit helt beroende av.

Förstår. Absolut. Jag menade inte att rätta dig, ville enbart föra på tal den fara jag redan ser att han utgör.
Citera
2019-03-26, 11:40
Medlem
Diversifierats avatar
Mycket avundsjuka som visar sig i tråden gällande kindbergs sätt att värja sig.

Man behöver inte bryta ihop bara för att man begått brott. Vem skulle tjäna på det?

Att det skulle vara kriminaliserat att ”skada” ens familjs anseende låter som någon som förespråkar hedersmordskulturen.

Patetiska är ni som vill se kindberg krympa ihop till ett litet russin. Det man vill ha i den här saken är ett avslut och en sanning - inte en annan människas undergång.
Citera
2019-03-26, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diversifierat
Mycket avundsjuka som visar sig i tråden gällande kindbergs sätt att värja sig.

Man behöver inte bryta ihop bara för att man begått brott. Vem skulle tjäna på det?

Att det skulle vara kriminaliserat att ”skada” ens familjs anseende låter som någon som förespråkar hedersmordskulturen.

Patetiska är ni som vill se kindberg krympa ihop till ett litet russin. Det man vill ha i den här saken är ett avslut och en sanning - inte en annan människas undergång.

De flesta i tråden är nog ganska överens om vad som är sant och inte sant. ÖFK har fuskat sig upp i Allsvenskan och bör flyttas ner till lägsta serien.

Sedan är det knappast underligt att folk reagerar på Kindbergs märkliga beteende. Kidnappad i sitt jobb inom militären, lyckas fly från fyra män... Herregud!

ÖFK har gjort något i stil med att spela med 17-åringar i en serie för 12-åringar (hej, random invandrarlag!) eller pumpat spelarna fulla med anabola steroider.
Citera
2019-03-26, 13:53
Medlem
Diversifierats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baphometboy
De flesta i tråden är nog ganska överens om vad som är sant och inte sant. ÖFK har fuskat sig upp i Allsvenskan och bör flyttas ner till lägsta serien.

Sedan är det knappast underligt att folk reagerar på Kindbergs märkliga beteende. Kidnappad i sitt jobb inom militären, lyckas fly från fyra män... Herregud!

ÖFK har gjort något i stil med att spela med 17-åringar i en serie för 12-åringar (hej, random invandrarlag!) eller pumpat spelarna fulla med anabola steroider.

Det återstår ju att se om ÖFK blir nerflyttade eller ej.

En tanke som slagit mig är att det kan bli kindberg som, genom skadestånd, får stå för hela kalaset. Är det då fortfarande fusk av fotbollsklubben?
Citera
2019-03-26, 13:58
Medlem
Diversifierats avatar
Kan man sona ett brott?

Är brottsbalken spelregler eller någonting djupare?

Finns det någon moral vad gäller skatteplanering eller är det OK att ha avancerade skatteupplägg?
Citera
2019-03-26, 16:58
Medlem
Citat:
Kan man sona ett brott?

Är brottsbalken spelregler eller någonting djupare?

Finns det någon moral vad gäller skatteplanering eller är det OK att ha avancerade skatteupplägg?

Falska fakturor och att mjölka ett allmännyttigt bostadsbolag på 85 miljoner är inte att skatteplanera. Det är att göra en omvänd Robin Hood: stjäla från fattiga och ge till de rika. Samt förstöra svensk idrott genom ekonomisk dopning.
Citera
2019-03-26, 17:53
Avslutad
Citat:
Det återstår ju att se om ÖFK blir nerflyttade eller ej.

En tanke som slagit mig är att det kan bli kindberg som, genom skadestånd, får stå för hela kalaset. Är det då fortfarande fusk av fotbollsklubben?

Du menar klubben han var ordförande i och styrde/styr med en järnhand och som drog nytta utav hans fiffel? Tja, vad tycker du själv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in