2019-03-19, 22:57
Medlem
Diversifierats avatar
Vad fasen kommer snacket om fjuckel med SQ ifrån? Det är väl allmänt känt att det var en ~30årig söt brunett om DK hade ihop det med.
Citera
2019-03-19, 23:02
Medlem
Diversifierats avatar
Såg att DK har skrivit över alla styrelseuppdrag i sina bolagsengagemang på sin son.
Citera
2019-03-19, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diversifierat
Vore ju jäkligt intressant att veta när kindbergs förmögenhet uppstått. Nån som
Vet mer om det? Visst är han sprungen ur Maths O Sundqvist sfären där i samband med Fältjägaren AB?

En gissning är att det inte finns några 100mkr hos Kindberg. Det är svårt att komma över det utan att redovisa det i bolag m.m.

Om han inte har hållit på med massa fuffens tidigare tillsammans med ”Rikast i Sollefteå” så har han nog gjort sina pengar på Fältjägaren och Öhem.

-Välavlönad och säkert en del bonusar som gett en del miljoner.

- Affären med fastigheten som han var med och köpte själv på stadsdel norr gav ju en del.

- Bedrägerierna som de sysslat med nu har säkert gett lite klirr i kassan även för Kindberg.

Man undrar ju vad han skulle med Tegel och det i mina ögon värdelösa skogskiftet som han köpte till?
Citera
2019-03-19, 23:23
Medlem
Diversifierats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cash
En gissning är att det inte finns några 100mkr hos Kindberg. Det är svårt att komma över det utan att redovisa det i bolag m.m.

Om han inte har hållit på med massa fuffens tidigare tillsammans med ”Rikast i Sollefteå” så har han nog gjort sina pengar på Fältjägaren och Öhem.

-Välavlönad och säkert en del bonusar som gett en del miljoner.

- Affären med fastigheten som han var med och köpte själv på stadsdel norr gav ju en del.

- Bedrägerierna som de sysslat med nu har säkert gett lite klirr i kassan även för Kindberg.

Man undrar ju vad han skulle med Tegel och det i mina ögon värdelösa skogskiftet som han köpte till?

Ja det är bra tankar du framför.

I dagsläget har
-DAKI AB ett eget kapital på 30 mkr.
-Nockt AB ett Ek på 7 mkr
- SDAB förvaltning AB ett Ek på 3 mkr.

Vet dock inte hur ägarförhållandena ser ut mer än att DK bör vara delägare i samtliga, ev helägare.

Man vet ju inte om pengar ev tagits ut i utdelning heller tidigare år.

Ja det är väl inte omöjligt att han ljuger om sin pengapung heller. Men varför...
Citera
2019-03-19, 23:27
Medlem
Citat:
Vad fasen kommer snacket om fjuckel med SQ ifrån? Det är väl allmänt känt att det var en ~30årig söt brunett om DK hade ihop det med.

Bla från Moderaterna i Ösd, sen var det väl där han sov natten innan han blev häktad.
Man kan fråga sig om frugan hans skickat in skilsmässoansökan, oavsett om det är en, två, tre, fyra eller fem fjuckel och några horor han varit med så är det ju fascinerande att de inte är skilda.
Citera
2019-03-19, 23:31
Medlem
Klart att han är rik, 10 eller 100 miljoner spelar ingen roll. The issue är iaf för mig att det är pengar han aldrig skrapat ihop utan att antingen ta genvägar eller vara en jävel på aktier.
Citera
2019-03-19, 23:40
Medlem
Diversifierats avatar
Han har ju själv sagt (tror det var år 2017) att han är god för 100-150 milj.
Citera
2019-03-19, 23:46
Medlem
Citat:
Han har ju själv sagt (tror det var år 2017) att han är god för 100-150 milj.

Ja. Det betyder att det är sant eller?
Känns det som att DK är en sån som talar sanning?
Citera
2019-03-19, 23:51
Medlem
Diversifierats avatar
Citat:
Ja. Det betyder att det är sant eller?
Känns det som att DK är en sån som talar sanning?

Nej jag tänkte bara föra in det i tråden. Vad han sagt om sin egen förmögenhet. Möjligt att han blåst upp det tex för att få vara med i investeringsprojekt han annars inte vore aktuell för eller nåt liknande.

Varför kallas Sollefteåbon för Sollefteås rikaste?
Citera
2019-03-20, 00:01
Medlem
Citat:
Nej jag tänkte bara föra in det i tråden. Vad han sagt om sin egen förmögenhet. Möjligt att han blåst upp det tex för att få vara med i investeringsprojekt han annars inte vore aktuell för eller nåt liknande.

Varför kallas Sollefteåbon för Sollefteås rikaste?

Ja, han sa väl det i POD:en som skåningen Laul hade.

Kindberg ska ha sagt det till folk i ÖFK.

Jag tror att det mer har med DK:s personlighet att göra när han harklar fram +100 mille. Om Han hade haft de pengarna gripbara, hade han låtit ÖFK då nästan gå i KK?
Citera
2019-03-20, 00:09
Medlem
Diversifierats avatar
Citat:
Ja, han sa väl det i POD:en som skåningen Laul hade.

Kindberg ska ha sagt det till folk i ÖFK.

Jag tror att det mer har med DK:s personlighet att göra när han harklar fram +100 mille. Om Han hade haft de pengarna gripbara, hade han låtit ÖFK då nästan gå i KK?

Jaha är det kindberg som sagt till ÖFK att Carlqvist är Sollefteås rikaste? Kanske som ett sätt att motivera hans sponsring då isf?

Ja bara det faktum att han svävar mellan 100-150 mkr är ju rätt märkligt. Stort spann.

Nej det borde han kanske inte, om inte medlen vore långsiktigt låsta. Han lånade ju iofs ut 15 mkr till ÖFK. Och det TROR jag var innan han hade och carlqvist sålt fastigheten Lastbilen 1 (bilprovningen) till np3?
Citera
2019-03-20, 00:14
Medlem
Diversifierats avatar
Varje youtubeklipp jag ser på DK faschierar mig lika mycket. Hans tro på sig själv och skarpsinthet. Karisman. Konsekventa förnekandet. Får mig alltid att skratta. Gillar han som karaktär såhär från åskådarplats. Men skulle absolut inte lita på honom i dylika affärer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in