Citat:
Ursprungligen postat av
Bigity-Wigity
Så han trissade upp priset från Östersundshem med 40 miljoner. Hur mycket pengar är det egentligen? en pissvind jämfört med annat, visst Östersund kunde ha tagit emot lite fler flyktingar eller köpt en till analysmaskin till sjukhuset typ.
Vad som gör folk i Östersund förbannade som äntligen har fått något är att Stockholmare som lever av resurser från Jämtland i form av mat och energi vill förstöra.
Är han skyldig så är han skyldig, jag tar inte hans försvar men man kan inte se allt svart och vitt. Skulle man gräva hur Stockholms stad sköter slussarbetet med Skanska skulle man nog hitta summor som är betydligt större.
Jag håller delvis med det du skriver.
Men jag tror man kanske helt enkelt borde se över fördelningspolitiken i Östersund, så att det kanske läggs till bokmärkta pengar av kommunskatten till fotbollen (kommer aldrig ske)
Antingen det, eller så får folk helt enkelt finna sig i att det inte går att driva en framgångsrik fotbollsklubb i en stad som Östersund, eftersom det inte finns tillräckligt med sponsorer.
Det ironiska som troligtvis lett till hela den här historien, är att Östersund med sina 40-60k invånare har en överrepresentation av fotbollsgalna människor. Jag kommer själv från stan och bara på min gata har i princip varannat hus en ÖFK-flagga hängades.
Detta i kombination med stadens geografiska position och dåliga ekonomi gjorde att denna historia blev av, men endast med hjälp av försnillade pengar.
Men låt oss spekulera vidare och se framför oss ett DIF eller AIK med helt plötsligt 100 miljoner kronor extra i kassan.
Då hade de också kunnat köpa in ett par riktigt bra fotbollspelare och en tränare och vipps vara med i Champions League de med!
Så jag tror inte riktigt på ÖFKs solskenshistoria som något unikt, även om jag som jämte innerst inne gärna skulle vilja tro på att det handlar mer än om bara pengar.