Citat:
Ursprungligen postat av
insidelight
Ja det var ju mysko. Jag har aldrig varit bevärad av det. Första gången jag upptäckte det var väl för ett par år sedan. Nerver, muskler och stress korrelerar ju. Överkänslighet av det ena kan ju inverka på det andra, symtomen blir väl därefter. Stressad är man ju titt som tätt, men jag tror inte att "åkomman" försvinner för jag skulle börja med yoga eller nått. Väldigt höga ljud är jag utsatt för varje dag, kan hända att det bidrar till någon form av mental stress kopplad till hörseln.
Har också svårt att förstå, hur man slappnar av på det sättet att man skulle kunna bli av med detta också. Om det inte besvärar dig, så ska du väl bara lämna det så ! Annars blir det väl ett besvär av det istället.
Kan tänka mig att vi lär oss att stress är naturligt på jobbet och sånt, när det egenligen inte är det.
Världen har väl inte alltid varit såhär snabb på människans hjärna som den är idag. Många tankar, intryck, måsten och människor överallt.
Vill så hemskt gärna bli av med detta. Ska nog hitta ett sätt att slappna av mer. Kanske kommande sommar hjälper!