2018-04-16, 22:42
Medlem
Zigenarhelvetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
– Två män kom fram till honom, den ena ville köpa en majblomma och tog fram en hundralapp som han skojade och försökte trolla med för att distrahera och vilseleda killen. Under tiden tog den andra mannen pengar från killens jackficka.

Detta får babbe-radarn att ge fullt utslag.
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Mer specifikt än så. Cognitive overload som metod - Ziganistvarnaren börjar tjuta.
Zigenare i farten - känns hundraprocentigt.

Ziggeradarn slår hål i taket snabbare än vad rymdfarkosten Apollo 10 kom upp i för topphastighet.

Förfarandet vid blåsningen av 14-åringen är klassiskt smutsromskt scammande.

Utgår från att Fred Taikon, Hans Caldaras och dylika ziganism-lobbyister är jävligt nöjda med vad dessa "gatuarbetare" i Västra Frölunda åstadkommit...
Citera
2018-04-16, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Köpte Majblommor i helgen, trodde faktiskt inte att även dessa pengar går till invandrarrelatetad skit.
Jaha, då har jag köpt Majblommor för sista gången.

Samma här, Blir inga fler köp
Citera
2018-04-16, 23:11
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jo vi har ju sett din verklighetskompass i tråden om Lisa Holm så varför inte här?
Schyssta att blanda in andra diskussioner - not.
Men i det här fallet tycker jag hur som helst att själva tillvägagångssättet, det påstådda sättet, låter skumt. Ok, att barn som säljer majblommor kan bli rånade. Det har tydligen hänt, om man får tro tidiga postare i tråden. Det är väldigt lågt, men förståeligt eftersom de är lätta offer och det finns samvetslöst patrask där ute.
Men att som i detta fall köra en grej och vifta med en hundring, låter lite för avancerat för att det ska vara troligt i mina öron. Vad kan gossen ha haft på fickan? Växelpengar i form av tjugor och tior är mest troligt. Sicken ficktjuv som roffade åt sig dem i en handvändning. Två man som alltså inte rånar utan lurar av barnet småpengar. Jag tror inte på det helt enkelt.
Citera
2018-04-16, 23:20
Medlem
Zigenarhelvetets avatar
Citat:
Larmet till polisen kom in klockan 16.15 på måndagseftermiddagen.

En ung pojke i 10-årsåldern hade då blivit bestulen vid Frölunda torg.

– Han sålde majblommor, när det kommer fram två personer till honom. Den ene säger att han vill köpa majblommor, säger Adlersson.

Men något köp blev det inte.
Stal pengar

Under tiden som den ene tog fram en hundralapp och distraherade pojken, stal den andra personen pengar från pojkens fickor.
https://www.expressen.se/gt/pojke-be...jblommepengar/

Vidrigt detta. Svinigt för att inte säga zigenarsvinigt.

Även om de smutsiga gärningsmännen skulle torska i detta fall, blir det ju inget straff att tala om. (Det behöver knappast nämnas att det som inofficiell regel brukar bli väl tilltagen straffreduktion just för att det handlar om...) Det är en stor del av skälet till att dessa - med så nära 100% det går romska fulscammare - kan hålla på som de gör.
Citera
2018-04-16, 23:20
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Köpte Majblommor i helgen, trodde faktiskt inte att även dessa pengar går till invandrarrelatetad skit.
Själva majblommegrejen är ändå att "barn hjälper barn". Det handlar om mer än välgörenhet. Meningen är också att barn ska bli empatiskt utvecklade genom att delta i försäljningen. Från allra första början handlade majblomman om tuberkulos. När den farsoten blev utrotad i Sverige kom majblomman istället att handla om fattiga barn i allmänhet. Barn i Sverige är dock vad som gäller. Vi har en dock hel del invandrarbarn här som lever eländiga liv, det är väl klart att de också ska få komma i fråga för hjälp. Det blir liksom oundvikligt med "invandrarrelaterad skit" om målet är att utsatta barn i Sverige ska få hjälp av andra barn.
Citera
2018-04-16, 23:31
Medlem
Takpapps avatar
Ja, när barn blir rånade blir de av med sina pengar = fattiga... Majblomman förfelar sitt syfte.

Dags att börja använda swish för detta, så framtida rånare enkelt kan identifieras med kontonummer. Jag skulle aldrig någonsin dela ut kontanter till ett barn på gatan i blattesverige.
Citera
2018-04-16, 23:39
Medlem
Lobengulas avatar
Jag har själv sålt majblommor, de flesta i min generation gjorde det. Man var väl typ 10-11 år så lite yngre än BO i det här fallet.

Varför säljer en 14-åring majblommor blir min första tanke?

Sedan är det ju ett problem (idag) att så pass unga personer handskas med kontanter. Det kanske gick för 30 år sedan men inte nu. Swish borde bli obligatoriskt som betalningsmedel och det primära betalningssättet Samtidigt måste även gamlingar som vill betala med kontanter kunna göra det. Men om kontantkassan kan minskas till ett par hundralappar så kanske det blir mindre attraktivt att råna barnen.
Citera
2018-04-16, 23:41
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Mer specifikt än så. Cognitive overload som metod - Ziganistvarnaren börjar tjuta.

Du vinner förstapriset, en färgradio!
Citera
2018-04-16, 23:48
Medlem
WalterPinkmanBitchs avatar
Zigenarlarmet vrålar här hemma hos mig med faktiskt, undrar vad det kan bero på?..
Citera
2018-04-16, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Alltid får man lära sig nåt. Hade ingen aning om att simning 200 m var krav för att få godkänt i idrott. Det mesta man hör är ju att simundervisningen i Sverige är eftersatt.
Nå, visst, burkinis är kanske inte vad jag skulle prioritera. Men tre stycken är inte mycket att bråka om även om omdömet svajade där. Dessa flickor är utsatta hur som helst.
Om du tror att det var enda gången som Lena Holm trampat i klaveret så får jag erinra om Janne Josefssons reportage i Uppdrag Granskning som sändes 2013.

Tyvärr verkar inte SVT ha kvar programmet för nedladdning, men som jag minns det granskades de tre välrenommerade barnrättsorganisationerna Bris, Majblomman och Rädda Barnen. Organisationer ledda av korrumperade medelålders vita kvinnor som äter gåslever på guldtallrik för pengarna som samlats in. Kommersiella reklambyråer som bedriver politiskt kampanjarbete för att öka intäkterna. Och kanske lite växelpengar till barnen om inte dessa gick till dricks vid styrelsens senaste supé.

Det sved när jag såg programmet eftersom jag själv hade barn som gick i scouterna. Och vad säger man när det knackas på dörren och barnen står där med sina oskyldiga ögon och vill sälja sina majblommor som skall göra världen bättre för de allra fattigaste? Barnen är för små för att dras ned i gyttjan och då är det bara att knyta näven i fickan och ta fram plånboken.

Men glömmer gör jag inte.
Citera
2018-04-17, 00:18
Medlem
ThierryHenry14s avatar
Läser man inte om det här varje år? Dags att hyra in securitas för pojklagen så de kan tjäna in pengar ifred. Sen kan man fråga sig vad föräldrarna tänker med när de låter barnen gå utan beskydd i centrum? Fullständigt sanslöst i dagens Svea

Samtidigt blev en flicka i bromma våldtagen efter att ha packat varor med laget på ica...
Citera
2018-04-17, 00:52
Medlem
Citat:

Du kan välja; tiggartjockisens hallick alt. ensamkommande barnet Muhammed 29 år. Det går inte till barnsjukhus i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in