Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-04-17, 13:54
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gurglaren
Du menar bättre eftersom man får låna mer? Räntan är ju skyhög för dem.

Vem syftar du på? hypoteket är räntan 1.28% (3 mån), Danske Bank är räntan 1.29% (2 år) och enkla är räntan 0.95% (3 år).
Citera
2018-04-17, 17:22
  #14
Medlem
Gurglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kricke123
Vem syftar du på? hypoteket är räntan 1.28% (3 mån), Danske Bank är räntan 1.29% (2 år) och enkla är räntan 0.95% (3 år).

Kände inte till enkla, finns det någon nackdel med dem? Sjukt bra ränta.
Citera
2018-04-17, 21:07
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gurglaren
Kände inte till enkla, finns det någon nackdel med dem? Sjukt bra ränta.

Nackdelen är att de inte börjat ge ut några lån än så det är många frågetecken kvar. Planerar att flytta dit om de inte dröjer för länge iallafall.
Citera
2018-08-09, 08:36
  #16
Medlem
Blaobars avatar
Hej
Har Handelsbanken och läst mycket gott om dom (klarat bankkriser utan att staten kommer in och räddar) och fått för mig vara en bra bank
Jag söker dock efter en internetbank utan kontor, jag går inte till kontor och använder inte kontanter

Då undrar man ju vilka alternativ som finns?
Citera
2018-08-09, 09:04
  #17
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaobar
Då undrar man ju vilka alternativ som finns?
Tänkte du byta i så fall eller vad ska du göra med onlinebanken?
Skandiabanken tycker jag är ett bra alternativ som inte strular och har okej avgift med alla tjänster man behöver.
Citera
2018-08-09, 10:46
  #18
Medlem
Dom är ju så snarlika. Där man får bäst bolån är ofta huvudbanken. Dom ställer ut Bankid och swish, har ditt lönekonto och betalkort. Du kör dina räkningar där. Sen son någon sa är Avanza bra för aktiet och Fonder. Sparkonto är bra på svea ekonomi, Hoist tex. Plus att man har 1 eller 2 kreditkort hos shell, Santander, Norwegian tex. 1 kort kan ge bonus på inköp, de andra för utlandsvitelse utan växlingspåslag.
Kan låta rörigt, men det är det inte. Russinen ur kakan.
Citera
2018-08-09, 15:45
  #19
Medlem
RobieBwois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Tänkte du byta i så fall eller vad ska du göra med onlinebanken?
Skandiabanken tycker jag är ett bra alternativ som inte strular och har okej avgift med alla tjänster man behöver.

Beror på vad man menar med "inte strular". Kortproblem i tid och otid, ibland generella och ibland enbart för vissa kunder. Om man kollar deras Facebook då. Bytade bank när problemen började (2015 där omkring). Även fast man kanske aldrig själv drabbas så vågar jag inte få Medges ej i affären, pinsamt vettu
Citera
2018-08-10, 08:49
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 199702042
Har själv danske bank. Aldrig varit strul. Haft handelsbanken och Swedbank innan, där var jag inte nöjd.
Var nyligen inne på Swedbank för att avsluta ett gammalt konto som jag ej visste om - på Swedbank väller det runt med babbar, överallt. ( Blev lite chockad faktiskt ) så Swedbank skulle jag undvika, inte sett så många kunder på en bank sedan slutet av 90-talet - sa jag att alla var babbar förresten?

Har också lämnat Swedbank, största jävla utsugarna ever.
Sjukt dyra på bolån och pissig kundtjänst
Citera
2018-08-10, 11:01
  #21
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobieBwoi
Beror på vad man menar med "inte strular". Kortproblem i tid och otid, ibland generella och ibland enbart för vissa kunder. Om man kollar deras Facebook då. Bytade bank när problemen började (2015 där omkring). Även fast man kanske aldrig själv drabbas så vågar jag inte få Medges ej i affären, pinsamt vettu
Okej då har jag inte riktigt hängt med, hade Skandia som huvudbank för en del år sedan och då fungerade det bra men jag har inte haft kort där nu sedan länge ...det har mest stått i media om att Swedbank och Nordea strular.
Citera
2019-01-03, 22:54
  #22
Medlem
Har precis nu 2019 bytt till Marginalen bank. Sjukt nöjd. Nu får jag ränta på alla pengar (minst 0,6% på alla konton). Automatuttag är gratis i hela världen. Marginalen skall införa swish under året, jag behåller Skandia för detta sålänge.

Har 4 konton, alla med ränta.
1st bankkort (19kr/mån)
Kreditkort Gold (gratis år 1, sedan 195kr).
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback